Test: Citroën C3

Do naší redakce jsem dostali k otestování  Citroën C3 který , byl vždy synonymem pro pohodlí, styl a dostupnost. V roce 2024 přichází čtvrtá generace tohoto oblíbeného modelu, která se snaží zaujmout nejen moderním designem, ale i technickými vylepšeními a atraktivní cenou. Vyzkoušeli jsme benzinovou verzi s motorem 1.2 PureTech a přinášíme naše dojmy. 

 

První dojmy

Na první pohled zaujme nová C3 svým futuristickým vzhledem inspirovaným konceptem Oli. Interiér působí jednoduše, ale moderně – dominuje mu centrální displej a překvapivě kvalitní materiály. Sedadla jsou extrémně pohodlná, což je pro Citroën typické. Prostor pro cestující je překvapivě štědrý, zejména nad hlavou díky vyšší karoserii.

Nový Citroën C3 se od předchozí generace výrazně liší. Designově se přibližuje SUV stylu – má vyšší světlou výšku, hranatější tvary a robustnější vzhled. Přesto zůstává kompaktním hatchbackem ideálním do města i na venkov. Testovaná verze byla vybavena přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 100 koní a manuální převodovkou a neadaptibilním tempomatem.

Citroën C3

 

Jízda po městě

Ve městě se C3 cítí jako doma. Díky kompaktním rozměrům (délka 4,02 m) a lehkému řízení je manévrování hračkou. Podvozek s hydraulickými dorazy skvěle tlumí nerovnosti, takže i přejezd retardérů nebo dlažebních kostek je pohodlný. Motor je tichý a pružný, ideální pro městský provoz

Jízda po okresních silnicích

Na okreskách se ukazuje, že C3 není jen městské vozítko. Motor 1.2 PureTech má dostatek síly pro svižnou jízdu, a i když nejde o sportovní auto, v zatáčkách drží stopu jistě. Tlumení nerovností je výborné a odhlučnění kabiny nadprůměrné. Spotřeba se zde pohybovala kolem 5,5 l/100 km

I když preferujeme automatické převodovky tak v tomto vozidle šestistupňová převodovka byla vynikající a přesná. Upozorňovala čísly na podřazení a hlídala otáčky motoru. Byla zde dobrá kombinace neadaptabilní tempomatu a hlídání jízdy v pruzích který v této kombinaci fungoval dobře. Vozidlo tedy samo upozornilo na nutnost přeřazení bez toho, aby se vypnul tempomat jste přeřadili rychlost a jeli jste dál.

 

 

Jízda po dálnici

Na dálnici je C3 stabilní. Motor zvládá dálniční tempo bez problémů, i když při vyšších rychlostech už je znát, že jde o tříválec. Převodovka je dobře odstupňovaná, ale při delších cestách by se hodila automatická převodovka.

Při jízdě po dálnici nejvíce využijeme neadaptivní tempomat. Námi testované verzi byla tato varianta nabídnuta a kombinaci s hlídáním jízdních pruhů byla jízda po dálnici plynulá a bezpečná. Bylo třeba se naučit levou rukou dobře nastavit tempomat a pak již jen ovládat tlačítky+ a-. Trošku jsme se v tom delší dobu orientovali, protože bylo to jiné než u jiných vozidel ale intuitivní. Vozidlo také upozorňuje na značky a sleduje okolí kolem sebe.

Závěrem

Nový Citroën C3 s benzinovým motorem je skvělou volbou pro ty, kdo hledají pohodlné, stylové a cenově dostupné auto. Vyniká komfortem, jednoduchostí a praktičností.

Když se zamyslíme nad tímto vozidlem po absolvovaném testu musíme konstatovat, že jsme byli spokojení. Pohodlná jízda ve všech prostředí, pohodlné parkování a nízká spotřeba nás přesvědčila o budoucnosti tohoto vozidla. Pokud bychom měli vůz vybavený adaptabilní tempomatem byli bychom naprosto spokojeni. Proto dáváme nižší bodové ohodnocení ovládání vozu, protože v dnešní době mechanická převodovka je dle našeho názoru přežitá. Ale chápeme že cenová politika rozhoduje a mechanická převodovka je vždy levnější než automatická. Kvalitní reproduktory a kvalitní rádio nám zpříjemňovala cestu na dlouhých trasách. Myslím si že si vozidlo najde své kupce a budou s ním spokojeni po celou dobu co jej budou užívat

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 kvalitní
Pocit z jízdy 7 příjemný
Pohodlí 7 kvalitní
Ovládání vozidla 6 klasické
Dojezdová vzdálenost 7 úsporná
Design vozidla
6 inovativní
Průměr
7 1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
79 km  městský provoz,
den druhý
Všeradice 42km okresní silnice,
den třetí
Jince 83 km   okresní silnice,
den čtvrtý
Písek 123 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha 77 km
 městský provoz

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
2025
MG ZS Hybrid +  Maxus eDelivery 3 SsangYong Musso Grand pickup 
Peugeot 3008 GT Hybrid Peugeot 308 SW GT elektro KGM Tivoli

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid Dacia Spring Mitsubishi ASX
Opel Mokka 1.2 Turbo Hybrid VW Golf People 1.5 TSI 
 
 
2024
Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
SsangYong Torres EVX  VW Polo Limited
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

2023
Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9
Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech