
Do naší redakce jsem dostali k otestování Citroën C3 který , byl vždy synonymem pro pohodlí, styl a dostupnost. V roce 2024 přichází čtvrtá generace tohoto oblíbeného modelu, která se snaží zaujmout nejen moderním designem, ale i technickými vylepšeními a atraktivní cenou. Vyzkoušeli jsme benzinovou verzi s motorem 1.2 PureTech a přinášíme naše dojmy.
První dojmy
Na první pohled zaujme nová C3 svým futuristickým vzhledem inspirovaným konceptem Oli. Interiér působí jednoduše, ale moderně – dominuje mu centrální displej a překvapivě kvalitní materiály. Sedadla jsou extrémně pohodlná, což je pro Citroën typické. Prostor pro cestující je překvapivě štědrý, zejména nad hlavou díky vyšší karoserii.
Nový Citroën C3 se od předchozí generace výrazně liší. Designově se přibližuje SUV stylu – má vyšší světlou výšku, hranatější tvary a robustnější vzhled. Přesto zůstává kompaktním hatchbackem ideálním do města i na venkov. Testovaná verze byla vybavena přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 100 koní a manuální převodovkou a neadaptibilním tempomatem.

Jízda po městě
Ve městě se C3 cítí jako doma. Díky kompaktním rozměrům (délka 4,02 m) a lehkému řízení je manévrování hračkou. Podvozek s hydraulickými dorazy skvěle tlumí nerovnosti, takže i přejezd retardérů nebo dlažebních kostek je pohodlný. Motor je tichý a pružný, ideální pro městský provoz
Jízda po okresních silnicích
Na okreskách se ukazuje, že C3 není jen městské vozítko. Motor 1.2 PureTech má dostatek síly pro svižnou jízdu, a i když nejde o sportovní auto, v zatáčkách drží stopu jistě. Tlumení nerovností je výborné a odhlučnění kabiny nadprůměrné. Spotřeba se zde pohybovala kolem 5,5 l/100 km
I když preferujeme automatické převodovky tak v tomto vozidle šestistupňová převodovka byla vynikající a přesná. Upozorňovala čísly na podřazení a hlídala otáčky motoru. Byla zde dobrá kombinace neadaptabilní tempomatu a hlídání jízdy v pruzích který v této kombinaci fungoval dobře. Vozidlo tedy samo upozornilo na nutnost přeřazení bez toho, aby se vypnul tempomat jste přeřadili rychlost a jeli jste dál.
Jízda po dálnici
Na dálnici je C3 stabilní. Motor zvládá dálniční tempo bez problémů, i když při vyšších rychlostech už je znát, že jde o tříválec. Převodovka je dobře odstupňovaná, ale při delších cestách by se hodila automatická převodovka.
Při jízdě po dálnici nejvíce využijeme neadaptivní tempomat. Námi testované verzi byla tato varianta nabídnuta a kombinaci s hlídáním jízdních pruhů byla jízda po dálnici plynulá a bezpečná. Bylo třeba se naučit levou rukou dobře nastavit tempomat a pak již jen ovládat tlačítky+ a-. Trošku jsme se v tom delší dobu orientovali, protože bylo to jiné než u jiných vozidel ale intuitivní. Vozidlo také upozorňuje na značky a sleduje okolí kolem sebe.
Závěrem
Nový Citroën C3 s benzinovým motorem je skvělou volbou pro ty, kdo hledají pohodlné, stylové a cenově dostupné auto. Vyniká komfortem, jednoduchostí a praktičností.
Když se zamyslíme nad tímto vozidlem po absolvovaném testu musíme konstatovat, že jsme byli spokojení. Pohodlná jízda ve všech prostředí, pohodlné parkování a nízká spotřeba nás přesvědčila o budoucnosti tohoto vozidla. Pokud bychom měli vůz vybavený adaptabilní tempomatem byli bychom naprosto spokojeni. Proto dáváme nižší bodové ohodnocení ovládání vozu, protože v dnešní době mechanická převodovka je dle našeho názoru přežitá. Ale chápeme že cenová politika rozhoduje a mechanická převodovka je vždy levnější než automatická. Kvalitní reproduktory a kvalitní rádio nám zpříjemňovala cestu na dlouhých trasách. Myslím si že si vozidlo najde své kupce a budou s ním spokojeni po celou dobu co jej budou užívat
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | kvalitní |
Pocit z jízdy | 7 | příjemný |
Pohodlí | 7 | kvalitní |
Ovládání vozidla | 6 | klasické |
Dojezdová vzdálenost | 7 | úsporná |
Design vozidla |
6 | inovativní |
Průměr |
7 | 1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
79 km | městský provoz, |
den druhý |
Všeradice | 42km | okresní silnice, |
den třetí |
Jince | 83 km | okresní silnice, |
den čtvrtý |
Písek | 123 km |
okresní silnice,dálnice |
den pátý |
Praha | 77 km |
městský provoz |