Test Ssang Yong Rexton koráb na českých silnicích

Do naší redakce jsme dostali k otestování další z velkých automobilů korejského výrobce Ssang Yong a to model Rexton. Toto vozidlo disponuje úctyhodnými rozměry: na délku bezmála 5 m, na šířka téměř 1 m a výška se také blíží 2 m. O tom, o jak velké vozidlo se jedná, hovoří nástupní schůdek podél celé karosérie.

První dojmy

V dnešní době se setkáváme na silnicích s mnoha velkými automobily typu SUV. Proto není divu, že i tento korejský výrobce se pustil to tohoto segmentu, a to modelem Rexton. Na první dojem se jedná o ohromné auto s dechberoucím zavazadlovým prostorem a zdánlivě nikde nekončícím krytem motoru. Po usednutí do automobilu zjišťujeme, že uvnitř náš pocit z velkého vozu není tak silný a při rozjezdu zjistíme, jak lehce lze tento automobil ovládat. Ovládací prvky jsou rozloženy ergometricky na volantu a ovládání klimatizace pod středovým zobrazovacím panelem. Rozhlížíme se dále po interiéru, nalézáme místo pro bezdotykové dobíjení mobilních telefonů a přepínač náhonu na přední nápravu, na všechny nápravy, a uzávěrku diferenciálu.

Protože náš test proběhl v zimním období, potěšilo nás také tlačítko vyhřívání volantu, umístěné na volantu a na středovém panelu vyhřívání sedačky.

 

Ssang Yong Rexton

 

Ssang Yong Rexton

 

Jízda po městě

Krátce a stručně: zaokrouhlíme-li rozměry vozidla, jedná se o automobil o rozměrech 5 x 2 x 2 m, což samo o sobě generuje potřebu velkého prostoru pro parkování.  Tedy tento vůz není určen pro každodenní jízdu v městském provozu. Samozřejmě není žádný problém po několika kilometrech se s touto velikostí automobilu srovnat a při využívání všech bezpečnostních a asistenčních prvků se proplétat hustým městským provozem a také hledat příhodná místa pro zaparkování. Vozidlo se přesně vejde na parkovací místo před nákupním centrem, kdy toto místo plně zaujme. Velkou výhodou je jeho zavazadlový prostor, který je jako předurčen pro nákupy, převoz kočárku, popřípadě větších nákladů či invalidního vozíku. My jsme během našeho testu neměli žádný problém v městském provozu, jen bylo třeba mít na zřeteli rozměry vozidla.

Jízda po okresních silnicích

Jiný příběh než v městském provozu, je jízda s automobilem Rexton po českých okresních silnicích. Nemusíme se obávat žádných nástrah, a zvláště v záludném podzimně – zimním počasí s častým deštěm a sněhem a námrazou, protože máme asistenční prvky a pohon na všechna čtyři kola. Ráno, kdy pozdě vychází slunce a tma ještě halí krajinu, při jízdě s tímto automobilem, který si hlídá automaticky odstup od krajnice a přepíná tlumená světla na dálková, shledáváme, že se na něj můžeme spolehnout. Abychom však byli objektivní, musíme konstatovat, že intenzita tlumených světel v těchto povětrnostních podmínkách by mohla být silnější. Při jízdě na suché vozovce v členitém terénu využití náhonu na všechna čtyři kola je vozidlo stabilní, rychlé a bezpečné. Setkali jsme se v určité fázi s poněkud zvláštním chováním a to při velmi pomalé jízdě při zatáčení, že přední náhon chvilku měl malou prodlevu. Celkově však musíme konstatovat, že automobil nás velice dobře a bezpečně doprovázel po celou dobu našeho testu na okresních silnicích.

Jízda po dálnici

Pokud je něco, kde by vůz Ssang Yong Rexton byl jako ryba ve vodě, tak je to především dálnice. Pohodlně usazených pět pasažérů si může pohodlně užívat cestu k moři či na hory s plně naloženým zavazadlovým prostorem. Zde využijeme všechny dostupné asistenční a bezpečností prvky s bonusem sledování únavy řidiče. Protože v naší redakci je prosinec velice náročným obdobím, překvapivě jsme zjistili, že tento systém skutečně funguje, protože jsme jeli po náročném dni automobil vrátit a po několika kilometrech jsme byli upozorněni, že si máme odpočinout. Tedy systém dle našeho testu funguje dobře. To využijeme především při dlouhých jízdách při monotónní dlouhé trase čítající několik set kilometrů. Opravdu na dálnici využijeme dostupnost většiny prvků ovládání vozidla na volantu, a to jak adaptabilního tempomatu, tak hlasitosti rádia či vyhřívání volantu a další prvky pro bezpečnou a klidnou jízdu. Stabilitu dodává vozidlu jeho hmotnost a v případě nutnosti je na dálničním povrchu pohon na všechny čtyři kola. Dále nás překvapilo, že i s takto rozměrným vozidlem jsme se dostali na spotřebu 8 l/100 km nafty.

 

Závěrem

Automobilka Ssayong by KGM se svými novými úpravami dřívějších modelů začíná přibližovat středoevropskému standardu a nabízí za příznivou cenu výbornou kvalitu. Během našeho testu jsme neměli jediný větší problém a spokojenost s pohodlím, se spotřebou a s asistenčními a bezpečnostními prvky byla velká. Je pravda, že tato značka není u nás tolik známá, ale svými výrobky si povědomí získá a jistě si svoje zákazníky najde.

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 kvalitní
Pocit z jízdy 8 příjemné
Pohodlí 8 pohodlné
Ovládání vozidla 8 velmi slušné
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídajíci vozidlu
Design vozidla
8
Odpovídající typu SUV
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Beroun 78 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Dobříš
98 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Velká Chuchle
82 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha
181 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

SsangYong Nový Torres

 

 

Peugeot 3008 GT electric

Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130

 

Maserati Grecale Folgore 

DS7 Pallas HDi

 

 

https://www.cysnews.cz/top-clanky/roman-stanek-se-pro-sezonu-2025-stehuje-do-tymu-invicta-racing/

 

 

DS 4 HDi

Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech