Do naší redakce jsme dostali k otestování další z velkých automobilů korejského výrobce Ssang Yong a to model Rexton. Toto vozidlo disponuje úctyhodnými rozměry: na délku bezmála 5 m, na šířka téměř 1 m a výška se také blíží 2 m. O tom, o jak velké vozidlo se jedná, hovoří nástupní schůdek podél celé karosérie.
První dojmy
V dnešní době se setkáváme na silnicích s mnoha velkými automobily typu SUV. Proto není divu, že i tento korejský výrobce se pustil to tohoto segmentu, a to modelem Rexton. Na první dojem se jedná o ohromné auto s dechberoucím zavazadlovým prostorem a zdánlivě nikde nekončícím krytem motoru. Po usednutí do automobilu zjišťujeme, že uvnitř náš pocit z velkého vozu není tak silný a při rozjezdu zjistíme, jak lehce lze tento automobil ovládat. Ovládací prvky jsou rozloženy ergometricky na volantu a ovládání klimatizace pod středovým zobrazovacím panelem. Rozhlížíme se dále po interiéru, nalézáme místo pro bezdotykové dobíjení mobilních telefonů a přepínač náhonu na přední nápravu, na všechny nápravy, a uzávěrku diferenciálu.
Protože náš test proběhl v zimním období, potěšilo nás také tlačítko vyhřívání volantu, umístěné na volantu a na středovém panelu vyhřívání sedačky.
Jízda po městě
Krátce a stručně: zaokrouhlíme-li rozměry vozidla, jedná se o automobil o rozměrech 5 x 2 x 2 m, což samo o sobě generuje potřebu velkého prostoru pro parkování. Tedy tento vůz není určen pro každodenní jízdu v městském provozu. Samozřejmě není žádný problém po několika kilometrech se s touto velikostí automobilu srovnat a při využívání všech bezpečnostních a asistenčních prvků se proplétat hustým městským provozem a také hledat příhodná místa pro zaparkování. Vozidlo se přesně vejde na parkovací místo před nákupním centrem, kdy toto místo plně zaujme. Velkou výhodou je jeho zavazadlový prostor, který je jako předurčen pro nákupy, převoz kočárku, popřípadě větších nákladů či invalidního vozíku. My jsme během našeho testu neměli žádný problém v městském provozu, jen bylo třeba mít na zřeteli rozměry vozidla.
Jízda po okresních silnicích
Jiný příběh než v městském provozu, je jízda s automobilem Rexton po českých okresních silnicích. Nemusíme se obávat žádných nástrah, a zvláště v záludném podzimně – zimním počasí s častým deštěm a sněhem a námrazou, protože máme asistenční prvky a pohon na všechna čtyři kola. Ráno, kdy pozdě vychází slunce a tma ještě halí krajinu, při jízdě s tímto automobilem, který si hlídá automaticky odstup od krajnice a přepíná tlumená světla na dálková, shledáváme, že se na něj můžeme spolehnout. Abychom však byli objektivní, musíme konstatovat, že intenzita tlumených světel v těchto povětrnostních podmínkách by mohla být silnější. Při jízdě na suché vozovce v členitém terénu využití náhonu na všechna čtyři kola je vozidlo stabilní, rychlé a bezpečné. Setkali jsme se v určité fázi s poněkud zvláštním chováním a to při velmi pomalé jízdě při zatáčení, že přední náhon chvilku měl malou prodlevu. Celkově však musíme konstatovat, že automobil nás velice dobře a bezpečně doprovázel po celou dobu našeho testu na okresních silnicích.
Jízda po dálnici
Pokud je něco, kde by vůz Ssang Yong Rexton byl jako ryba ve vodě, tak je to především dálnice. Pohodlně usazených pět pasažérů si může pohodlně užívat cestu k moři či na hory s plně naloženým zavazadlovým prostorem. Zde využijeme všechny dostupné asistenční a bezpečností prvky s bonusem sledování únavy řidiče. Protože v naší redakci je prosinec velice náročným obdobím, překvapivě jsme zjistili, že tento systém skutečně funguje, protože jsme jeli po náročném dni automobil vrátit a po několika kilometrech jsme byli upozorněni, že si máme odpočinout. Tedy systém dle našeho testu funguje dobře. To využijeme především při dlouhých jízdách při monotónní dlouhé trase čítající několik set kilometrů. Opravdu na dálnici využijeme dostupnost většiny prvků ovládání vozidla na volantu, a to jak adaptabilního tempomatu, tak hlasitosti rádia či vyhřívání volantu a další prvky pro bezpečnou a klidnou jízdu. Stabilitu dodává vozidlu jeho hmotnost a v případě nutnosti je na dálničním povrchu pohon na všechny čtyři kola. Dále nás překvapilo, že i s takto rozměrným vozidlem jsme se dostali na spotřebu 8 l/100 km nafty.
Závěrem
Automobilka Ssayong by KGM se svými novými úpravami dřívějších modelů začíná přibližovat středoevropskému standardu a nabízí za příznivou cenu výbornou kvalitu. Během našeho testu jsme neměli jediný větší problém a spokojenost s pohodlím, se spotřebou a s asistenčními a bezpečnostními prvky byla velká. Je pravda, že tato značka není u nás tolik známá, ale svými výrobky si povědomí získá a jistě si svoje zákazníky najde.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | kvalitní |
Pocit z jízdy | 8 | příjemné |
Pohodlí | 8 | pohodlné |
Ovládání vozidla | 8 | velmi slušné |
Dojezdová vzdálenost | 7 | odpovídajíci vozidlu |
Design vozidla |
8 |
Odpovídající typu SUV |
Průměr |
8 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
110 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Beroun | 78 km | okresní silnice, městský provoz |
den třetí |
Dobříš |
98 km | okresní silnice, dálnice |
den čtvrtý |
Velká Chuchle |
82 km |
okresní silnice,dálnice |
den pátý |
Praha |
181 km |
dálnice, okresní silnice |