Test : SsangYong Nový Torres

Do naší redakce jsme dostali k otestování nový Torres. Jedná se SUV vozidlo od korejského výrobce Ssangyong by KGM. Je to velký prostorný silný a všestranný SUV splňující všechny představy velkého a rozměrného vozidla.

První dojmy

Svými majestátními rozměry vás na první dojem uchvátí. Již když si prohlížíte přední masku jste překvapeni, jak zvláštně je tvarována a jak jsou zde schována světla. Pohodlně nastoupíte prostornými dveřmi a usadíte se na sedadle řidiče. Prohlížíme si interiér a zjišťujeme že pod středovým zobrazovacím panelem nejsou žádné ovládací prvky. A však vidíme že na volantu a pod volantem je mnoho ovládacích prvků a páček které jsou k ovládání všech důležitých funkcí vozidla. Sedadlo nastavíme, a to elektricky ovládanými páčkami a přizpůsobím svému posedu. Trochu delší dobu nám trvá se zorientovat na palubní desce a na ovládacím středovém panelu, protože všechny prvky ovládání jsou zde soustředěny. První dojem, když se vozidlo rozjede je pěkný a příjemný. Díky pohonu všech kol cítíme naprostou jistotu a vozidlo se posouvá po silnici plynule bezpečně a rychle.

 

Ssang Yong Torres

 

 

 

Jízda ve městě

Svými majestátními rozměry na délku 4,7m a na výšku 1,7m není toto vozidlo určeno pro městský provoz, když připočteme šířku skoro 2 m bez 10 cm musíme si uvědomit, že máme v rukou velké opravdu velké SUV. Samozřejmě není problém zaparkovat díky asistenčním prvkům a kamerám ale je třeba brát na zřetel že s tímto velkým automobilem budeme mít vždy problém s parkováním v menších garážích či v menších nákupních centrech. Velkou výhodou však je ohromný prostor pro zavazadla a stejně tak pro cestující. Tedy velké nákupy včetně nákupu malého stavebního materiálu zvládneme hravě, stejně jako převoz dětského kočárku či invalidního vozíku. Pro zkušeného řidiče samozřejmě není problém proplétat se hustým provozem díky tomu, že máme adaptabilní tempomat s automatickou převodovkou, a tak v pohodě můžeme v městě projíždět. My při našem testu jsme s tímto vozidlem neměli problém zajet i do centra Prahy a pohodě a klidu zaparkovat.

Velkou výhodou je že může zavazadlový prostor rozšířit o sklopení zadních sedadel a tím jsem nám vytvoří majestátní prostor k odvozu v podstatě čehokoliv. Objevili jsme také že toto vozidlo disponuje náhradní kolem. Prostě pokud je za volantem šikovný řidič, poradí si i s tímto vozidlem v hustém městském provozu a parkování nákupních centrech.

 

Jízda po okresních silnicích

Jízda s novým Torresem je po silnicích pohoda a klid. Námi testovaná verze byla vybavena pohonem všech čtyř kol, a tak automaticky vybírala, zda přední náhon zadní náhon či využívat všechny nápravy, a tak nebyl problém vytáčet zatáčky vyšší rychlostí, než je zvykem a neobávat se přetáčivosti či nedotáčivosti. Jen jsme si museli zvykat u tohoto velkého vozu na jiný výhled a rozměry a přizpůsobovat tomu způsob jízdy. Opět je k tomu nápomocný asistent hlídání jízdy v pruzích kdy vás upozorňuje, zda vybočujete z jízdního pruhu či dokonce vyjíždíte ze silnice. Dávali jsme si velký pozor na to abychom se míjeli v bezpečné vzdálenosti od protijedoucích vozidel. Je třeba se naučit jízdu s tímto vozidlem a když se ji naučíte a posloucháte co vozidlo chce dostane se vám pohodové klidné a bezpečné jízdy dokonce jsme zjistili že vás vozidlo upozorňuje na to kdy jste unavený, a to signalizací symbolu kávy na palubní desce a poté hlášením není, zda není třeba odpočinout si. Toto je spíše pro jízdu na dlouhé vzdálenosti po dálnici.

Takovou malou zajímavostí v tomto vozidle je, že dobíjení bezdrátového mobilního zařízení je řešeno vedle spolujezdce ve středovém panelu mobil je umístěn na stojato a když vystupujete z vozidla, vůz vás upozorní, že v tomto šuplíčku máte telefon.

 

 

Jízda po zpevněné lesní cestě

Měli jsme možnost otestovat i jízdu po zpevněné lesní cestě k stavbě uvnitř jihočeských lesů. A můžeme potvrdit, že toto vozidlo je postaveno na všechny terény bez problémů a bez jakýchkoliv zádrhelů jsme touto cestou pluli jako bychom jeli po klasické okresní silnici. Nejednalo se samozřejmě o žádnou blátivou či kamenitou cestu ale o zpevněnou lesní cestu asfaltem leč neodpovídalo to kvalitě okresních silnic.  I v tomto testu svěřený vůz Torres obstál

 

 

Foto: Vjezd na lesní cesty se souhlasem Lesní správy 

 

Jízda po dálnici

Torres del Paine je národní park UNESCO v Chile a od názvu tohoto parku je odvozen i název vozidla. Znamená to, že vozidlo si poradí s jakýmkoliv povrchem ať je to lesní cesta silnice či dálnice přesně tak jsme to poznali i cestou po dálnici. Nastavením všech bezpečnostních prvků a asistentů se na dálnici pohybujeme v pohodě v klidu a opět jak říkáme v bezpečí, ale to není všechno jsme stále pod dozorem vozidla a jak jsme již zmínili, jsme-li unavení, je nám nařízeno či doporučeno si odpočinout. V zimním období oceníme vyhřívaný volant a vyhřívaná sedadla, a to i zadní sedadla, což vám zpříjemní cestu stejně tak jako muzika z kvalitních reproduktorů. Můžeme konstatovat, že Ssang Yong Torres je určen k dlouhým cestám k moři na hory nebo dokonce-  tak jak jeho název napovídá – i do pouští a do prérii. Díky výkonnému a silnému motoru nemáme problém udržovat maximální rychlost i za ztížených podmínek během našeho testu se velmi silně zvedal vítr a po dálnici některá vozidla zpomalovala. Až později jsme si uvědomili proč my jsme mohli jet tak rychle bez problémů. Byly to díky tomu, jak je tento vůz stabilní velký a jak využívá náhon všech dvou náprav.

Závěrem

Vozidla v korejského výrobce Ssangyong by KGM jsme testovali již v minulosti a musíme konstatovat, že tento nový Torres je o dost lepší. Výrobce vylepšil ve vozidlech spoustu detailů a přiblížil se středoevropskému standardu vozidel. Trochu nás překvapilo, že ovládání klimatizace je řešeno na středovém ovládacím panelu, kdy musíme vyhřívání volantu a vyhřívání sedadel mačkat zde, ale po kratší doba jsme si na toto zvykli a věděli jsme, jak to nastavit. Ještě je v tomto vozidle možnost řazení mechanicky, a to řadicími pákami pod volantem, ale toto jsme v našem testu nevyužívali, jelikož u námi dříve testovaných vozidel jsme zjistili, že to není až tak nutné k posouzení kvality vozidla.

Rozměry jsou velkorysé

Majestátní rozměry uvnitř vozidla, a to jak pro cestující na předních sedadlech, tak cestující na zadních sedadlech je vynikající a stejně tak když si uvědomíme, jak velký je vůz je udivující spotřeba kolem 8 litrů benzinu na 100km. Další, co každého ohromí je velký zavazadlový prostor, a to i včetně dole umístěného náhradního kola. Dle našeho testu vozidlo splňuje všechny parametry pro pohodlné a bezpečné SUV, poskytuje pro své majitele dostatečný prostor pro nákupy cestující a současně nabízí mnoho možností využití při dovolených i při běžném životě. A na co také nesmíme zapomenout je  pohodlné nastupování do vozidla. V dnešní době, kdy populace stárne a zvyšujícím se věkem se velice hůře nastupuje do vozidel jež mají nízko položené podvozky je tento vůz ideální.

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 kvalitní
Pocit z jízdy 8 příjemné
Pohodlí 8 přívětivé
Ovládání vozidla 8 dobré
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídajíci vozidlu
Design vozidla
8
Odpovídající typu SUV
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Beroun 105 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Čimelice
168 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Hostomice
82 km
 okresní silnice,
den pátý
Praha
181 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

Peugeot 3008 GT electric

Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130

 

 

Maserati Grecale Folgore 

DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

DS 4 HDi

Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech