Test: DS7 Pallas HDi

Do naší redakce jsme dostali k otestování nový vůz DS 7 Pallas HDi s dieselovým motorem. Jedná se o vysoce luxusní a kvalitní vůz, který splňuje všechny požadavky na SUV velkých rozměrů. Renomovaný výrobce DS tak doplnil spektrum svých motorů i o dieselový motor.

První dojmy

Vozidla DS jsou vždy na první pohled elegantní a přívětivá. Není tomu jinak ani u tohoto modelu DS 7 Pallas HDi. Vůz vnitřním vybavením a otevíratelnou prosklenou střechou  doplněný elegantními sedačkami budí na první dojem pocit luxusu. Elektricky nastavitelná sedadla včetně vyhřívání vám zpříjemní cestu i v současných podzimních podmínkách. Díky dieselovému motoru máme při nastartování mírnou prodlevu, aby se motor zahřál a byl připraven k jízdě. Charakteristický zvuk dieselového motoru je slyšet, ale velice málo. Tedy DS 7 vyráží do terénu.

 

DS 7 E-Tense

 

 

Jízda po městě

Vozidlo svými majestátními rozměry, kdy délka je víc jak 4 a půl metru, není přímo určeno jako městský vůz. Avšak díky přítivému ovládání, velice dobrému výhledu a kvalitním parkovacím pomocníkům se nemusíme obávat vyrazit i do městského provozu. Je třeba brát v úvahu délku výšku i šířku vozidla a tomu přizpůsobit jízdu. My během cestování po městě jsme si na toto rychle zvykli. Při couvání využíváme couvací kameru, senzory hlásící vzdálenost od ostatních vozidel a předmětů od vozidla, a tak není problém zaparkovat do řady stojících automobilů či zajet do nákupního centra nebo podzemních garáží. Velkou výhodou je velkorysý zavazadlový prostor doplněný možnosti otvírání od řidiče i nožním spínačem. To ocení zejména lidé, co mají plné ruce tašek  po nákupu či zavazadel. Samozřejmostí je možnost složit zadní sedadla a rozšířit si tak zavazadlový prostor na velmi rozměrné předměty.

Vůz je vybaven automatickou převodovkou, a tak popojíždění v kolonách není problémem, zvláště v kombinaci s adaptabilním tempomatem. Toto jsme využili v míře velké, protože většina našeho testu probíhala v městském a příměstském provozu. Samozřejmě každého řidiče potěší spotřeba a ta se u tohoto modelu pohybuje kolem 5 litrů nafty na 100km.

 

Jízda po okresních silnicích

Česká republika má specifikum v tom, že okresní silnice jsou velice složité a plné zatáček. A bohužel dalším specifikem je, že nemají většinou kvalitní povrch. To vše tento vůz v pohodě zvládal a byť měl náhon na jednu nápravu s relativně nižším výkonem, než ostatní vozidla tohoto typu, splnil naše očekávání na výbornou. Během našeho testu jsme měli klasické podzimní počasí s častými mlhami a špatnou viditelností. S těmito podmínkami si vozidlo díky kvalitním světlům a jejich adaptabilnímu systému velice dobře poradilo. Při nastaveném automatickém osvětlení vypíná dálková světla automaticky a přizpůsobuje světla jízdě a protijedoucím vozidlům. Pokud chceme použít mlhovky, tento systém vypneme a ručně zapneme mlhová světla. Byť mlha byla velice silná a někdy byla viditelnost minimální, vždy jsme bezpečně dojeli. A to díky všem asistenčním prvkům.

Jeden poznatek jsme během testu zaznamenali: ve srovnání s ostatními modely DS7, která měla dalo by se říci až brutální výkon, ten u tohoto modelu není. Výkon je samozřejmé, dostačující, ale musíme počítat s tím, že máme pod kapotou dieselový motor s nižším výkonem, a to je třeba brát na zřetel zvláště při předjíždění. V momentě, kdy jsme se s touto situací seznámili, plynule jsme s vozidlem jezdili po českých okresních silnicích.

 

Jízda po dálnici

Specifikou vozidel DS 7 v jakémkoliv provedení je maximální pohodlí a elegance. To využijete především na dálničním povrchu. Nastavíte adaptabilní tempomat, hlídání, udržování v pruzích, pustíte si rádio a můžete uhánět stovky a stovky kilometrů za svým cílem. Spotřeba se dostává pod 5 litrů nafty na 100km. Bez problémů hltáte kilometry a blížíte celé ke svému cíli. Tak ve stručnosti můžeme charakterizovat jízdu DS 7 s dieselovým motorem po dálnici. Vozidlo se pohybuje plynule v klidu, reaguje rychle a bez zbytečného čekání na pokyny řidiče. Reaguje na pomalou jízdu vozidel před vámi, a dokonce reaguje i na to, když dochází k nebezpečné situaci. Maximální povolená rychlost je pro něj hračkou a udržování této rychlosti v jakémkoliv stoupání není problém. Dovolíme si poznamenat, že tento automobil je asi maximum, co může výrobce poskytnout svému zákazníkovi. A zvláště při delších cestách na dálničních površích oceníme pohodlná sedadla., kvalitní zvuk z reproduktorů autorádia. A také kvalitní klimatizaci, která nám poskytuje v létě příjemný chlad a v zimě teplo. Pokud máme potřebu vyvětrat vzduch ve vozidle zastavíme na parkovišti či při jiné zastávce si můžeme otevřít střešní okno a celá kabina se během několika málo chvilek vyvětrá. Námi testovaný vůz byl vybaven otevíratelnou prosklenou střechou. Tedy k jízdě po dálnici můžeme  shrnout jako bezproblémovou, pohodovou a ekonomickou.

 

Závěr

Automobily značky DS již od svého prvopočátku jsou elegantní, kvalitní a luxusní vozidla za odpovídající cenu. Dovolíme si poznamenat, že s ohledem na to, co všechno DS 7 Pallas HDi nabízí, není drahé. Tento počin a dieselový motor umístěný i ve vozidle DS 7 doplnil portfolio motoru od hybridních, elektrických a benzinových.

Na tomto automobilu jsme nenalezli žádnou chybu. Vždy u takovýchto luxusních vozidel bývá cena o něco vyšší než u standardních vozů. Ale musíme si uvědomit, že největší hodnotou, je samotný život. Automobily DS a model DS 7 Pallas HDi není výjimkou, nám poskytují ve svých bezpečnostních paketech řadu bezpečnostních prvků, které ochrání náš život a přinesou klid do naší jízdy a pohodu do života. Tedy vyšší cena je vyvážena ochranou našeho zdraví. Vždy se u testovaných vozidel snažíme najít poměr cena a výkon a poskytnutá hodnota pro řidiče. Zde musíme závěrem konstatovat, že u tohoto vozidla se snoubí bezpečnost a luxus. Je to ideální vůz pro mladou rodinu či i aktivní seniory nebo podnikatelský pár ve středním věku.

 

 

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 9 vynikající
Pohodlí 10 úžasné
Ovládání vozidla 9 skvělé
Dojezdová vzdálenost 9 výborná
Design vozidla
9
Elegantní
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 105 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Příbram
55km   okresní silnice,městský provoz
den čtvrtý
Beroun
80 km
dálnice, okresní silnice,
den pátý
Praha
150 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

  Citroën Berlingo MAX

 

Peugeot 3008 GT electric

 

DS 4 HDi

 

 

Maserati Grecale Folgore

 

 

Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech