Do naší redakce jsme dostali k otestování nový vůz DS 7 Pallas HDi s dieselovým motorem. Jedná se o vysoce luxusní a kvalitní vůz, který splňuje všechny požadavky na SUV velkých rozměrů. Renomovaný výrobce DS tak doplnil spektrum svých motorů i o dieselový motor.
První dojmy
Vozidla DS jsou vždy na první pohled elegantní a přívětivá. Není tomu jinak ani u tohoto modelu DS 7 Pallas HDi. Vůz vnitřním vybavením a otevíratelnou prosklenou střechou doplněný elegantními sedačkami budí na první dojem pocit luxusu. Elektricky nastavitelná sedadla včetně vyhřívání vám zpříjemní cestu i v současných podzimních podmínkách. Díky dieselovému motoru máme při nastartování mírnou prodlevu, aby se motor zahřál a byl připraven k jízdě. Charakteristický zvuk dieselového motoru je slyšet, ale velice málo. Tedy DS 7 vyráží do terénu.
Jízda po městě
Vozidlo svými majestátními rozměry, kdy délka je víc jak 4 a půl metru, není přímo určeno jako městský vůz. Avšak díky přítivému ovládání, velice dobrému výhledu a kvalitním parkovacím pomocníkům se nemusíme obávat vyrazit i do městského provozu. Je třeba brát v úvahu délku výšku i šířku vozidla a tomu přizpůsobit jízdu. My během cestování po městě jsme si na toto rychle zvykli. Při couvání využíváme couvací kameru, senzory hlásící vzdálenost od ostatních vozidel a předmětů od vozidla, a tak není problém zaparkovat do řady stojících automobilů či zajet do nákupního centra nebo podzemních garáží. Velkou výhodou je velkorysý zavazadlový prostor doplněný možnosti otvírání od řidiče i nožním spínačem. To ocení zejména lidé, co mají plné ruce tašek po nákupu či zavazadel. Samozřejmostí je možnost složit zadní sedadla a rozšířit si tak zavazadlový prostor na velmi rozměrné předměty.
Vůz je vybaven automatickou převodovkou, a tak popojíždění v kolonách není problémem, zvláště v kombinaci s adaptabilním tempomatem. Toto jsme využili v míře velké, protože většina našeho testu probíhala v městském a příměstském provozu. Samozřejmě každého řidiče potěší spotřeba a ta se u tohoto modelu pohybuje kolem 5 litrů nafty na 100km.
Jízda po okresních silnicích
Česká republika má specifikum v tom, že okresní silnice jsou velice složité a plné zatáček. A bohužel dalším specifikem je, že nemají většinou kvalitní povrch. To vše tento vůz v pohodě zvládal a byť měl náhon na jednu nápravu s relativně nižším výkonem, než ostatní vozidla tohoto typu, splnil naše očekávání na výbornou. Během našeho testu jsme měli klasické podzimní počasí s častými mlhami a špatnou viditelností. S těmito podmínkami si vozidlo díky kvalitním světlům a jejich adaptabilnímu systému velice dobře poradilo. Při nastaveném automatickém osvětlení vypíná dálková světla automaticky a přizpůsobuje světla jízdě a protijedoucím vozidlům. Pokud chceme použít mlhovky, tento systém vypneme a ručně zapneme mlhová světla. Byť mlha byla velice silná a někdy byla viditelnost minimální, vždy jsme bezpečně dojeli. A to díky všem asistenčním prvkům.
Jeden poznatek jsme během testu zaznamenali: ve srovnání s ostatními modely DS7, která měla dalo by se říci až brutální výkon, ten u tohoto modelu není. Výkon je samozřejmé, dostačující, ale musíme počítat s tím, že máme pod kapotou dieselový motor s nižším výkonem, a to je třeba brát na zřetel zvláště při předjíždění. V momentě, kdy jsme se s touto situací seznámili, plynule jsme s vozidlem jezdili po českých okresních silnicích.
Jízda po dálnici
Specifikou vozidel DS 7 v jakémkoliv provedení je maximální pohodlí a elegance. To využijete především na dálničním povrchu. Nastavíte adaptabilní tempomat, hlídání, udržování v pruzích, pustíte si rádio a můžete uhánět stovky a stovky kilometrů za svým cílem. Spotřeba se dostává pod 5 litrů nafty na 100km. Bez problémů hltáte kilometry a blížíte celé ke svému cíli. Tak ve stručnosti můžeme charakterizovat jízdu DS 7 s dieselovým motorem po dálnici. Vozidlo se pohybuje plynule v klidu, reaguje rychle a bez zbytečného čekání na pokyny řidiče. Reaguje na pomalou jízdu vozidel před vámi, a dokonce reaguje i na to, když dochází k nebezpečné situaci. Maximální povolená rychlost je pro něj hračkou a udržování této rychlosti v jakémkoliv stoupání není problém. Dovolíme si poznamenat, že tento automobil je asi maximum, co může výrobce poskytnout svému zákazníkovi. A zvláště při delších cestách na dálničních površích oceníme pohodlná sedadla., kvalitní zvuk z reproduktorů autorádia. A také kvalitní klimatizaci, která nám poskytuje v létě příjemný chlad a v zimě teplo. Pokud máme potřebu vyvětrat vzduch ve vozidle zastavíme na parkovišti či při jiné zastávce si můžeme otevřít střešní okno a celá kabina se během několika málo chvilek vyvětrá. Námi testovaný vůz byl vybaven otevíratelnou prosklenou střechou. Tedy k jízdě po dálnici můžeme shrnout jako bezproblémovou, pohodovou a ekonomickou.
Závěr
Automobily značky DS již od svého prvopočátku jsou elegantní, kvalitní a luxusní vozidla za odpovídající cenu. Dovolíme si poznamenat, že s ohledem na to, co všechno DS 7 Pallas HDi nabízí, není drahé. Tento počin a dieselový motor umístěný i ve vozidle DS 7 doplnil portfolio motoru od hybridních, elektrických a benzinových.
Na tomto automobilu jsme nenalezli žádnou chybu. Vždy u takovýchto luxusních vozidel bývá cena o něco vyšší než u standardních vozů. Ale musíme si uvědomit, že největší hodnotou, je samotný život. Automobily DS a model DS 7 Pallas HDi není výjimkou, nám poskytují ve svých bezpečnostních paketech řadu bezpečnostních prvků, které ochrání náš život a přinesou klid do naší jízdy a pohodu do života. Tedy vyšší cena je vyvážena ochranou našeho zdraví. Vždy se u testovaných vozidel snažíme najít poměr cena a výkon a poskytnutá hodnota pro řidiče. Zde musíme závěrem konstatovat, že u tohoto vozidla se snoubí bezpečnost a luxus. Je to ideální vůz pro mladou rodinu či i aktivní seniory nebo podnikatelský pár ve středním věku.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | vynikající |
Pocit z jízdy | 9 | vynikající |
Pohodlí | 10 | úžasné |
Ovládání vozidla | 9 | skvělé |
Dojezdová vzdálenost | 9 | výborná |
Design vozidla |
9 |
Elegantní |
Průměr |
9 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
110 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha | 105 km | okresní silnice, městský provoz |
den třetí |
Příbram |
55km | okresní silnice,městský provoz |
den čtvrtý |
Beroun |
80 km |
dálnice, okresní silnice, |
den pátý |
Praha |
150 km |
dálnice, okresní silnice |