Test Citroën Berlingo MAX 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8

Do naší redakce jsme dostali k otestování vůz Citroën Berlingo MAX 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 v úpravě jako rodinný vůz pro pět cestujících + zavazadlový prostor. Automobil byl osazen klasickým dieselovým motorem s automatickou převodovkou.

První dojmy

Jelikož v dřívějších dobách jsme již tyto typy vozidel testovali, byli jsme zvědavi, co nám nové Berlingo přinese. Musíme konstatovat, že na první dojem je to velice kompaktní, pohodlné a bezpečné vozidlo. Po usednutí si prohlížíme interiér a hned na první pohled je vidět, že vychází z klasického užitkového vozidla díky mnoha odkládacím prostorům, nad řidičem, vedle spolujezdce a překvapivě i nad volantem na palubní desce, dokonce i za středovým navigačním panelem. Také nás překvapilo umístění otvíratelných dveří na obou stranách u zadních sedadel. U podobných typů vozidel bylo zvykem, že měla v zadní části pouze jedny dveře. Dalším pro nás překvapivým prvkem byla všechna zadní sedadla dělená a jednotlivě sklopitelná. Jelikož tento model vychází z modelu užitkového vozidla, jsou obě zadní dveře posuvná.

 

Citroën Berlingo MAX 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8

Jízda ve městě

Automobil i přes svoje větší rozměry odpovídající možnosti přepravy až sedmi cestujících nebo většího nákladu, není zrovna malý. Přesto díky asistenčním prvkům jako je couvací kamera a snímače vzdálenosti vozidel kolem automobilu můžeme v městském provozu dobře zaparkovat a současně se pohodlně proplétat hustým provozem. Jen vždy při parkování musíme brát v úvahu, že zadní část zavazadlového prostoru se celá odklápí nahoru a nechávat za sebou dostatečně velký prostor. Zde jsme se opět setkali s tím, že všechno toto je mechanicky ovládáno, tudíž zadní relativně těžší dveře se zvedaly ručně. Důležitým aspektem v městském provozu je adaptabilní tempomat a hlídání jízdy v pruzích. Druhý asistenční prvek je ve vozidle nastaven automaticky v aktivním módu, ale lze jej deaktivovat v nastavení vozidla. Početná rodina ocení především při obsazení pěti cestujícími dostatečný prostor pro všechny přepravované osoby a velkorysý zavazadlový prostor.

Jízda po okresních silnicích

Citroën Berlingo MAX 1.5 BlueHDi disponuje pěti jízdními režimy, např. normal, eco, bláto, sníh a další, což samo o sobě charakterizuje jízdní vlastnosti vozidla. Nemůžeme očekávat, že jsme si pořídili sportovně laděný automobil, na druhou stranu, jízdní vlastnosti byly překvapivě dobré a proplétání se členitými okresními silnicemi bylo pohodlné a klidné. Bez problémů vozidlo kopíruje terén v případě nutnosti rychle a svižně reaguje na brzdy a má velice dobré výhledové podmínky. Prosklená okénka umístěná na boku vedle čelního skla nám umožní sledovat při výjezdu na vedlejší silnici včas projíždějící automobily. Výhodou je také, že můžeme používat všechna tři zrcátka, protože automobil je osazen i zadním velkým sklem. Pro umožnění pohodlné jízdy tento automobil disponuje automatickým rozsvěcením a zhasínáním světel, včetně dálkových, automatickým nastavením stěračů a překvapilo nás, že disponuje také zásuvkou na 220 V.

Jízda po dálnici

Dovedeme si představit vypravit se s tímto automobilem například k moři do Itálie. Pohodlné sedačky pro pět cestujících, velký zavazadlový prostor a plynulá, pohodlná a ekonomická jízda. Díky kvalitnímu motorovému vybavení bez problémů při maximální povolené rychlosti se vozidlo pohybuje klidně a ekonomicky. My můžeme hltat kilometry. V případě, že se rozhodneme vydat na cestu jen ve dvou, můžeme případně využít zadní prostor k nouzovému přespání. Na dálnici vozidlo nevykazuje zvýšený hluk, je stabilní a bezpečné. V zimním období jsou vybavena sedadla vyhříváním a v letním období oceníme klimatizaci, takže při delší jízdě na dálnici nejsme brzo unaveni.

Závěrem

V dnešní době se jistě objeví mnoho zákazníků, kteří požadují univerzální vůz: jak na cestu do zaměstnání, tak za sportem, tak za zábavou a na dovolenou. Jednou z možností využití zadního prostoru je převoz jízdních kol či jiného sportovního vybavení. Díky pohodlnému nastupování je tento automobil také ideální pro méně pohyblivé seniory, kteří nechtějí mohutné SUV. Zadní posuvné dveře umožnují vystupovat i ve stísněnějších garážích či vykládce zavazadel a osob tam, kde je méně prostoru. Dalším plusem automobilu je, že je vybaveno klasickým dieselovým motorem, který je od svého principu ekonomický a dosahuje spotřeby kolem 6 l/100 km. Proto jsme byli s testovaným automobilem spokojeni a dovedeme si představit tento vůz v našem rodinném vozovém parku.  

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 kvalitní
Pocit z jízdy 7 dobrý
Pohodlí 7 přívětivé
Ovládání vozidla 7 dobré
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídajíci vozidlu
Design vozidla
6
Odpovídající typu
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Radotín 105 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Hostomice
55km   okresní silnice
den čtvrtý
Beroun
80 km
dálnice, okresní silnice,
den pátý
Praha
150 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

   
Peugeot 3008 GT electric

 

DS 4 HDi

 

 

Maserati Grecale Folgore

 

 

Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech