![](https://i0.wp.com/www.cysnews-new.cz/wp-content/uploads/2024/12/Polo-nahled.jpg?fit=1005%2C741&ssl=1)
Do naší redakce jsme dostali k otestování vůz Polo Limited – 1,0 MPI 59 kW / 80 koní 5G . Jedná se o současně akční koncernový vůz, který je na trhu a má oslovit zákazníky kteří chtějí mít kvalitní cenově dostupné vozidlo od renomovaného výrobce.
První dojmy
Automobil má krásnou aerodynamickou a klasickou karosérii, námi testovaný model byl v barvě šedé. Po usednutí do vozidla si všímáme, že je se jedná o vozidlo vybavené mechanickou převodovkou vybavenou 5rychlostními stupni a zpátečkou. Dále zjišťujeme, že automobil je vybaven litrovým motorem o relativně nízkém výkonu, což během pár kilometrů při stoupání. Zaznamenali jsme jiné rozestavení a rozmístění ovládacích prvků odpovídá koncernu VW, kdy tyto prvky jsou vždy přístupné a dostupné. Dále na první dojem vidíme, že se jedná o vybavení z nižší cenové kategorie, jelikož jsme dostali i klasický klíček k odmykání a startování. Samozřejmě lze zamknout i centrálním zamykáním. Na první dojem automobil Volkswagen Polo Limited působí dobře, kompaktně a po prvních kilometrech shledáváme nutnost častěji řadit a motor sice není příliš výkonný, ale automobil vykazoval velmi dobré jízdní vlastnosti díky kvalitnímu podvozku.
![](https://i0.wp.com/www.cysnews-new.cz/wp-content/uploads/2024/12/Polo-C.jpg?resize=640%2C770&ssl=1)
Jízda ve městě
Vozidlo jako takové svými rozměry naplňuje klasický vůz nižší střední třídy. Podle údajů od výrobce se v něm může přepravit až pět osob, doporučujeme však spíše obsadit čtyřmi osobami. Svými rozměry je ideální pro parkování v husté městské zástavbě. Stejně tak nás překvapila pružnost převodovky, co je velkou výhodu pro začínající řidiče, jelikož na palubní desce zobrazován řadící stupeň, který má být zařazen. V městském provozu v podstatě využíváme všechny jízdní stupně, ale je zajímavé že od 50 km/hod výše již můžeme zařadit pátý tedy poslední rychlostní stupeň. V městském a příměstském provozu je malý zavazadlový prostor. Jelikož Zadní sedadla nejsou dělená, při sklopení se sklopí celá část opěradel zadních sedadel. Spotřeba se pohybuje kolem 5 l/100 km a pokud se chceme pohybovat v městském provoze svižně, musíme využívat všech převodových stupňů, zvláště v členitém terénu hlavního města Prahy ve stoupáních musíme využít někdy i třetí nebo dokonce druhý rychlostní stupeň.
Jízda po okresních silnicích
Jinou kapitolou je u VW Limited je jízda po okresních vozovkách. Musíme velice svižně a akčně využívat všech rychlostních stupňů protože vozidlo je vybaveno slabším motorem který má Polo Limited – 1,0 MPI 59 kW / 80 koní 5G , tudíž pokud se nám v kopci nepodaří brzo podřadit, pak těžko hledáme rychlostní stupeň, kterým bychom mohli zrychlit, je třeba na členitém českém v silničním provozu s tímto vozidlem opravdu nakládat velice opatrně a velice efektivně nám se podařilo během několika málo dní pochopit jeho nastavení a když motor držíme v otáčkách a volíme dobře rychlostní stupně, díky vysoce kvalitnímu podvozku který nás vždy podrží, můžeme v klidu projíždět zatáčky stejně rychle jako se silnějším vozidlem.
Opravdu je třeba si uvědomit že toto vozidlo má slabší motor a k tomu má postavenou i převodovku.
Pátý rychlostní stupeň na okresních silnicích řadíme již od 50 km/km a výše a musíme pak dopředu předjímat, kdy je třeba podřadit. Neměli jsme žádný problém jízdou tímto automobilem, protože jak již bylo zmíněno, podvozek a pneumatiky vozidlo „podržely“, bylo třeba se více soustředit na to aby motor nebyl v nízkých otáčkách a aby v případě táhlejšího stoupání jsme měli rozjetou rychlost před kopcem a nebo podřadil. Kdo toto pochopí a naučí se, bude s tímto vozidlem spokojen na všech površích včetně okresních silnic.
Jízda po dálnici
VW Polo Limited není určen prvotně k jízdám na velké vzdálenosti. Je to spíše klasický příměstský a městský vůz, ale pokud se s ním vydáme na dálnici, není problém rychle dostaneme pátý rychlostní stupeň a pak už uháníme maximální povolenou rychlostí. Motor při vyšších otáčkách zvládne i rychlost 130 km/hod. Samozřejmě v některých táhlých stoupáních se musíme připravit na nutnost podřazování, ale v okamžiku, kdy udržujeme otáčky motoru si s tím automobil poradí. Podle našeho názoru není automobil ideální na dalekou cestu k moři či na hory, protože sezení není tak pohodlné jako třeba v jiných automobilech kategorie SUV, ale dovedeme si představit výlet do 200–300 km vzdáleného místa. Na dálničním povrchu se s tímto autem neztratíme. Avšak uživatelům, kteří mají potřebu většinu času trávit na delších cestách bychom doporučili jiný typ vozidla. VW Polo Limited na dálnici vyhovuje požadavkům.
Závěrem
Po testu musíme zhodnotit, že automobil je svým nastavením odpovědí na řadu levných vozidel od jiných výrobců a udržuje si kvalitu koncernu VW a kvalitu. Pokud jde o model Polo Limited, některé prvky jsou tedy méně výkonné, ale splňující potřeby a požadavky řidiče. Po několika dnech jsme se s vozidlem sžili zjistili jsme, že není nutné až tak často řadit, ale je třeba vnímat otáčkoměr a vnímat motor a pak se přizpůsobíme vozidlu a najdeme si vyvážený styl jízdy. Pro nás byla pěti rychlostní převodovka novinkou a zjistili jsme, že v podmínkách silnic České republiky naprosto vyhovuje a na dálnici jízdu rychlostí 130 km/hod v pohodě zvládne.
Limitovaná výbava
Vozidlo není vybaveno adaptabilním tempomatem, zavazadlový prostor je menší, ale to vše je vyváženo kompatibilitou a vysoce kvalitním podvozkem který nám poskytuje kvalitní jízdu. Nezažili jsme během testování pocit, že auto takzvaně „někam ujíždí“. Převodová skříň je postavená úplně klasicky. Automobil nám celkově vyhovoval. S ohledem na pořizovací cenu, která se pohybuje 400 000 Kč, musíme konstatovat, že dostáváte kvalitní, užitečné a spolehlivé vozidlo.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | Velmí slušné |
Pocit z jízdy | 6 | odpovídající vozu |
Pohodlí | 6 | pohodlné |
Ovládání vozidla | 6 | klasické |
Dojezdová vzdálenost | 7 | odpovídajíci vozidlu |
Design vozidla |
7 |
kvalitní |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
110 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Beroun | 78 km | okresní silnice, městský provoz |
den třetí |
Dobříš |
98 km | okresní silnice, dálnice |
den čtvrtý |
Praha |
82 km |
okresní silnice,dálnice |
den pátý |
Praha |
181 km |
dálnice, okresní silnice |