Test: VW Polo Limited

Do naší redakce jsme dostali k otestování vůz Polo Limited – 1,0 MPI 59 kW / 80 koní 5G . Jedná se o současně akční koncernový vůz, který je na trhu a má oslovit zákazníky kteří chtějí mít kvalitní cenově dostupné vozidlo od renomovaného výrobce.

První dojmy

Automobil má krásnou aerodynamickou a klasickou karosérii, námi testovaný model byl v barvě šedé. Po usednutí do vozidla si všímáme, že je se jedná o vozidlo vybavené mechanickou převodovkou vybavenou 5rychlostními stupni a zpátečkou. Dále zjišťujeme, že automobil je vybaven litrovým motorem o relativně nízkém výkonu, což během pár kilometrů při stoupání. Zaznamenali jsme jiné rozestavení a rozmístění ovládacích prvků odpovídá koncernu VW, kdy tyto prvky jsou vždy přístupné a dostupné. Dále na první dojem vidíme, že se jedná o vybavení z nižší cenové kategorie, jelikož jsme dostali i klasický klíček k odmykání a startování. Samozřejmě lze zamknout i centrálním zamykáním. Na první dojem automobil Volkswagen Polo Limited působí dobře, kompaktně a po prvních kilometrech shledáváme nutnost častěji řadit a motor sice není příliš výkonný, ale automobil vykazoval velmi dobré jízdní vlastnosti díky kvalitnímu podvozku.

 

VW Polo Limited

 

Jízda ve městě

Vozidlo jako takové svými rozměry naplňuje klasický vůz nižší střední třídy. Podle údajů od výrobce se v něm může přepravit až pět osob, doporučujeme však spíše obsadit čtyřmi osobami. Svými rozměry je ideální pro parkování v husté městské zástavbě. Stejně tak nás překvapila pružnost převodovky, co je velkou výhodu pro začínající řidiče, jelikož na palubní desce zobrazován řadící stupeň, který má být zařazen. V městském provozu v podstatě využíváme všechny jízdní stupně, ale je zajímavé že od 50 km/hod výše již můžeme zařadit pátý tedy poslední rychlostní stupeň. V městském a příměstském provozu je malý zavazadlový prostor. Jelikož Zadní sedadla nejsou dělená, při sklopení se sklopí celá část opěradel zadních sedadel. Spotřeba se pohybuje kolem 5 l/100 km a pokud se chceme pohybovat v městském provoze svižně, musíme využívat všech převodových stupňů, zvláště v členitém terénu hlavního města Prahy ve stoupáních musíme využít někdy i třetí nebo dokonce druhý rychlostní stupeň.

 

 

Jízda po okresních silnicích

Jinou kapitolou je u VW Limited je jízda po okresních vozovkách. Musíme velice svižně a  akčně využívat všech rychlostních stupňů protože vozidlo je vybaveno slabším motorem který má Polo Limited – 1,0 MPI 59 kW / 80 koní 5G , tudíž pokud se nám v kopci nepodaří brzo podřadit, pak těžko hledáme rychlostní stupeň, kterým bychom mohli zrychlit, je třeba na členitém českém v silničním provozu s tímto vozidlem opravdu nakládat velice opatrně a velice efektivně nám se podařilo během několika málo dní pochopit jeho nastavení a když motor držíme v otáčkách a volíme dobře rychlostní stupně, díky vysoce kvalitnímu podvozku který nás vždy podrží, můžeme v klidu projíždět zatáčky stejně rychle jako se silnějším vozidlem.

Opravdu je třeba si uvědomit že toto vozidlo má slabší motor a k tomu má postavenou i převodovku.

Pátý rychlostní stupeň na okresních silnicích řadíme již od 50 km/km a výše a musíme pak dopředu předjímat, kdy je třeba podřadit. Neměli jsme žádný problém jízdou tímto automobilem, protože jak již bylo zmíněno, podvozek a pneumatiky vozidlo „podržely“, bylo třeba se více soustředit na to aby motor nebyl v nízkých otáčkách a aby v případě táhlejšího stoupání jsme měli rozjetou rychlost před kopcem a nebo podřadil. Kdo toto pochopí a naučí se, bude s tímto vozidlem spokojen na všech površích včetně okresních silnic.

Jízda po dálnici

VW Polo Limited není určen prvotně k jízdám na velké vzdálenosti. Je to spíše klasický příměstský a městský vůz, ale pokud se s ním vydáme na dálnici, není problém rychle dostaneme pátý rychlostní stupeň a pak už uháníme maximální povolenou rychlostí. Motor při vyšších otáčkách zvládne i rychlost 130 km/hod. Samozřejmě v některých táhlých stoupáních se musíme připravit na nutnost podřazování, ale v okamžiku, kdy udržujeme otáčky motoru si s tím automobil poradí. Podle našeho názoru není automobil ideální na dalekou cestu k moři či na hory, protože sezení není tak pohodlné jako třeba v jiných automobilech kategorie SUV, ale dovedeme si představit výlet do 200–300 km vzdáleného místa. Na dálničním povrchu se s tímto autem neztratíme. Avšak uživatelům, kteří mají potřebu většinu času trávit na delších cestách bychom doporučili jiný typ vozidla.  VW Polo Limited na dálnici vyhovuje požadavkům.

 

Závěrem

Po testu musíme zhodnotit, že automobil je svým nastavením odpovědí na řadu levných vozidel od jiných výrobců a udržuje si kvalitu koncernu VW a kvalitu. Pokud jde o model Polo Limited, některé prvky jsou tedy méně výkonné, ale splňující potřeby a požadavky řidiče. Po několika dnech jsme se s vozidlem sžili zjistili jsme, že není nutné až tak často řadit, ale je třeba vnímat otáčkoměr a vnímat motor a pak se přizpůsobíme vozidlu a najdeme si vyvážený styl jízdy. Pro nás byla pěti rychlostní převodovka novinkou a zjistili jsme, že v podmínkách silnic České republiky naprosto vyhovuje a na dálnici jízdu rychlostí 130 km/hod v pohodě zvládne.

Limitovaná výbava

Vozidlo není vybaveno adaptabilním tempomatem, zavazadlový prostor je menší, ale to vše je vyváženo kompatibilitou a vysoce kvalitním podvozkem který nám poskytuje kvalitní jízdu. Nezažili jsme během testování pocit, že auto takzvaně „někam ujíždí“. Převodová skříň je postavená úplně klasicky. Automobil nám celkově vyhovoval. S ohledem na pořizovací cenu, která se pohybuje 400 000 Kč, musíme konstatovat, že dostáváte kvalitní, užitečné a spolehlivé vozidlo.

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 Velmí slušné
Pocit z jízdy 6 odpovídající vozu
Pohodlí 6 pohodlné
Ovládání vozidla 6 klasické
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídajíci vozidlu
Design vozidla
7
kvalitní
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Beroun 78 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Dobříš
98 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Praha
82 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha
181 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech