Test :Tivoli

Do naší redakce jsme dostali k otestování vůz korejského výrobce a dnes již můžeme s předstihem říct KGM Tivoli. Jednalo se o malé SUV s pohonem všech náprav. Kompaktní vůz s charakteristickým designem byl naším průvodcem na cestách českou krajinou.

První dojmy

Nová generace vozu Tivoli již předznamenává onen přerod značky Ssangyong na značku KGM. Proto nemůžeme najít charakteristický znak na vozidle a jediným označením je název vozu. Avšak i tento vůz si ponechává svoje charakteristické prvky tohoto korejského výrobce a co nás překvapilo je návrat k mechanické převodovce. Tento testovaný vůz byl vybaven šestistupňovou převodovkou se zpátečkou a pohonem na všechny nápravy. Malou chvilku nám trvalo se zorientovat v kabině a s ovládacími prvky a již vyrážíme na cesty. Upřímně řečeno, v porovnání s ostatními vozy tohoto výrobce se Tivoli jeví jako mladší bratr.

 

KGM Tivolli

 

 

 

 

Jízda ve městě

Vozidlo svými rozměry, jak již bylo uvedeno v předchozím odstavci, je kompaktní a relativně malý vůz. Samozřejmě nejedná se o typický městský vůz, ale v městském provozu se velice dobře pohybuje. Trochu v městském provozu řidiče zvyklého na automatickou převodovku omezuje nutnost volení rychlostních stupňů pomocí mechanické převodovky. A díky kombinaci mechanické převodovky je zde pouze tempomat nikoliv adaptabilní tempomat. My jsme se po několika málo kilometrech  s vozem sžily a pak nebyl problém tedy se proplétat i městským provozem. Při parkování vám pomáhá parkovací kamera a asistenti hlídající vozidla na boku.

Pro vozidlo je zavazadlový prostor poměrně velký a není problém jej rozšířit sklopením zadních dělených sedadel. Což využijeme v městském provozu pro nákup rozměrných předmětů jako třeba žehlící prkno či prkna na poličky. Zavazadlový prostor je také členěn na více úrovní. Zajímavostí je uchycení předmětů na sedadlech za řidičem netradičním řešením.

Ještě malá poznámka k pohonu všech čtyř kol jeho využití v městském provozu. Dnes kdy se využívají velice mnoho kruhové objezdy se stáváte s tímto pohonem na kruhových objezdech králem provozu. Naprosto v pohodě a v klidu obkroužíte kruhový objezd a rychlostí blesku jej opustíte úplně cítíte, že chvíli zabírá přední a chvíli zadní náprava a nemusíte mít starost, že byste se neudrželi na silnici. Je to docela velká pomoc, a zvláště v městském provozu.

Jízda okresních silnicích

S pohonem všech čtyř kol a končícím zimním obdobím jsme si užili jízdu naprosto perfektně. Právě na okresních silnicích poznáme, jak je výhodný pohon na všechny nápravy, a především v zimním a podzimním čase. Tivoli vás proveze po Českem ve složitém terénu bez jakýchkoliv pochybností a udrží vás násilníci i mimo ni velice dobře a pohodově. Je pravda že v některých situacích je třeba se přizpůsobit vozidlu, protože není řízení tolik jednoduché jako s některými jinými vozidly s náhonem na všechny nápravy. Řečeno jednoduše, musíte si na tento vůz zvyknout a trochu se mu přizpůsobit. Během testu jsme měli také možnost vyzkoušet sice krátkou ale přesto zkušební jízdu mimo asfaltový povrch a bez problému to vozidlo zvládlo. Nejedná se v žádném případě o terénní vůz, s kterým se můžeme prohánět mimo silnice, ale pohon umožňuje využít i nezpevněný povrch polních cest a v pohodě poté to druhu silnice se také pohybovat bez strachu z uváznutí. Ve vozidle máme také tlačítko na uzávěrku diferenciálu.

 

 

Jízda po dálnici

Během našeho testu jsem se vydali s vozidlem také po dálnici a musíme i že jízda byla celkem bez problémů díky tempomatu se nastavíme rychlost díky hlídání jízdy v pruzích máme zajištěnu bezpečnost a můžeme uhánět. Samozřejmě by bylo velice příhodné mít u tohoto vozidla adaptabilní tempomat ale je zde klasický tempomat. Tedy i na dálnici musíme hlídat vozidla před námi. Jízda je po dálničním povrchu bezpečná rychlá. Díky výkonnému motoru se nemusíme ohlížet na vlnitý terén českých dálnic a v pohodě i na šesti rychlostní stupeň zvládáme i jízdu po dálnici i při stoupání. Výhoda je že se nám na displeji vozidla zobrazuje, jaký rychlostní stupeň si automobil tedy motor vyžaduje. V případě že je nutné přeřadit jsme upozorněni. Také si musíme zvyknout na to, že v momentě, kdy měníme rychlostní stupeň tempomat se vypne. Na všechny tyto zvláštnosti si v pohodě zvyknete a přizpůsobíte si jim během několika málo kilometrů. Tedy stručně a jednoduše tímto vozidlem se na dálničním povrchu neztratíte a o rychlou a bezpečnou jízdu máte postaráno.

 

 

 

Závěrem

Tento korejský výrobce vozidel je charakteristický svojí robustní konstrukcí a odlišným vzhledem oproti ostatním vozidlům. Dnes kdy přechází pod značku KGM budu ještě čitelnější a pro český trh zajímavější. Tento námi testovaný model Tivoli nás přesvědčil o tom, že se vydávají správným směrem. Karosérie kompaktní interiér kvalitně upravený palubní deska a středový panel čitelný a novinky zajímavé. Jistě zákazníka potěší i příznivý poměr cena : výkon. Za naší redakci můžeme říct, že s tímto vozem jsme byli spokojeni i když jsme si na některé jeho specifika museli nejprve zvyknout.

 

 

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 kvalitní
Pocit z jízdy 7 bezpečný
Pohodlí 7 výborné
Ovládání vozidla 7 přijemné
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídající vozu
Design vozidla
6 SUV
Průměr
7 1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
88 km  městský provoz,
den druhý
Hostomice 42km okresní silnice,
den třetí
Bochov 233 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Beroun 55 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha 81 km
 městský provoz

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
2025
  Peugeot 308 SW GT elektro Mitsubishi ASX
 
Renault Rafale E-Tech Full Hybrid Dacia Spring
VW Golf People 1.5 TSI 
 
Peugeot 3008 GT Hybrid   SsangYong Musso Grand pickup 
 

2024

 

 

SsangYong Torres EVX  VW Polo Limited
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

2023

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9
Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech