Test – SsangYong Musso Grand pickup na cestách Vás nikdy nezklame

Do naší redakce jsme dostali k otestování velký pickup od výrobce SsangYong by KGM. Jedná se o velký pickup, který má k dispozici pět míst pro cestující a současně velkou ložnou plochu která pojme až 1 kubický metr materiálu. Vozidlo svými rozměry má dominantní vzhled na silnici.

První dojmy

Při příchodu k vozidlu jsme si ho nejdříve obhlédli a zjistili jsme, že délka je úctyhodná. A tak jsme neváhali a nastoupili do vozidla. Zde nás trošku překvapily menší dveře při vstupu, protože jsme měli pocit, že vstupujeme do velikého vozu, a přitom jsme nasedli do klasického SUV. Tady jen na vysvětlenou: kabina je ve velikosti klasického SUV a působí dojmem osobního vozidla. Také nás na první dojem překvapila mohutná řadicí páka tedy spíše páka na pře zařazování jízdních režimů, jelikož vůz je vybaven automatickou převodovkou. Hned vedle této páky máme přepínač na pohon všech čtyř kol nebo pohon jen zadní nápravy či uzávěrku diferenciálu. Jinak kabina opravdu působí velice kompaktně a pět cestujících se sem vejde úplně v pohodlně.

 

 

SsangYong Musso Grand

 

 

 

Jízda po městě

Když si uvědomíme že máme v rukou vozidlo, které má rozměry pět a půl metrů na délku a šířkou dva metry, je nám jasné že se nejedná o rodinný městský vůz. Ale při našem testování jsme samozřejmě s vozidlem jezdili i v městském provozu a můžeme konstatovat že i přes jeho úctihodnou délku se s ním dobře manipuluje. Je samozřejmě mít na zřeteli délku při parkování ale to nám ohlídají kamery a další bezpečnostní prvky které nás upozorní na blížící se vozidlo či strom či jiný předmět. Pokud se jedná o parkování na veřejných parkovištích před nákupními centry je samozřejmě nutné vybírat místo kam se přesně vejdeme a mít na zřeteli onen prostor pro náklad. Naopak jsme u tohoto vozidla ocenili jednoduchost nakládání do nákladového prostoru stejně tak možnost odvážet větší materiály a bez problémů si umístit nákup i do otevřené plochy, protože můžeme ji přikrýt plachtou, jelikož zde jsou upínací oka. Ale jak jsem v úvodu předeslal není to vozidlo pro městský provoz, avšak v městském provozu se s ním můžeme v pohodě a v klidu pohybovat. Většinu času po městském provozu jsme jeli pouze na náhon na jednu nápravu.

Jízda okresních silnicích

Automobil Musso Grand jsme prověřili na okresních silnicích velice důkladně a  intenzivně. Protože jsme pro test zvolili variantu s plnou ložnou plochou tedy s maximálně možným zatížením, a to kvalitním dřevem. Naložili jsme ložnou plochou plně dřevem a vydali jsme se na jízdu po okresních silnicích v kombinaci s dálnicemi. A můžeme konstatovat, že vozidlo obstálo na výbornou. Naložené dřevo bylo akorát do výšky ložného prostoru tedy na délku 1610 cm na výšku půl metru a do šířky na 1570 cm což jsou rozměry ložné plochy. Trasa byla zhruba tak 100 km dlouhá a větší část probíhala právě po okresních silnicích. Jelikož se jednalo o silnice ošetřené a posypané nevolili jsme pohon na všechna 4 kola ale jeli jsme jen na pohon na jednu nápravu, zde se tedy jedná o zadní nápravu. Díky tomu že jsme měli tuto zadní nápravu zatíženou maximálně a kabině byl pouze řidič. Vozidlo na silnici sedělo velice dobře i v zatáčkách. Je pravda, že bylo třeba mít na zřeteli, že vezeme těžký náklad a soustředit se na jízdu, jelikož bylo znát že máme zatížený za zadek vozidla. Ale nebylo to v žádném případě nijak omezující a mohli jsme využívat i na okresních silnicích po většinu naší jízdy maximálně povolenou rychlost. Samozřejmě v některých situacích a složitých serpentinách bylo třeba ubrat a mít na zřeteli,  že máme naložený náklad.

Spotřeba

Každého řidiče samozřejmě bude zajímat spotřeba u tohoto vozidla se pohybuje spotřeba kolem 10 litrů na 100km nafty. Při plně naloženém vozidle se tato spotřeba může v určitých okamžicích zvýšit a je třeba počítat s vyššími náklady. Při tomto testu po okresních silnicích vozidlo splnilo všechny naše požadavky a byli jsme naprosto spokojení a nezažili jsme žádnou takzvaně kritickou situaci. Na okresních vozovkách jsme také využívali pohon na všechna čtyři kola. Bylo to především z důvodu povětrnostních podmínek v tomto zimním období.V momentě, kdy u vozidla Musso přepnete na pohon všech čtyř kol stáváte se bezpečnějším a klidnějším řidičem, jelikož máte větší jistotu nad vozidlem. Dle našeho testování při pohonu na všechny čtyři kola se nezvyšuje spotřeba giganticky a jen je to jen v řádech desetin litrů benzínu. Samozřejmě to záleží na tom jak a na jakém povrchu jezdíme.

 

 

 

Jízda po nezpevněném povrchu.

Jelikož jsme dostali vozidlo, které disponuje pohonem na všechna čtyři kola neváhali jsme a vyzkoušeli jsme vůz vozidlo i v terénu. Nejednalo se samozřejmě o povrch blízký Dakaru, ale jen o velkou louku končící sjezdem z prudšího kamenitého svahu. Při při zapnutém pohonu na všechna čtyři kola jsme se mrštně proháněli po promrzlé louce i po polní cestě bez jakých problémů a ve vozidle jsme neměli výrazný pocit, že jedeme po nezpevněném povrchu. Bylo znát že vůz je připraven na jízdu po tomto terénu a užívá si ho. Tedy pokud chceme využívat vůz i po lesních cestách a po polních cestách, nevidíme žádný problém a můžeme vřele doporučit. V případě, kdy řešíme zapeklitou situaci, využijeme varianty uzávěrky diferenciálu a vozidlo nás dostane i ze zapeklité situaci v těžkém terénu.

Jízda po dálnici

Jelikož je vozidlo opatřeno automatickou převodovkou má adaptabilní tempomat a hlídání v pruzích na dálnici se cítí jako ryba ve vodě. A to jak s plně naloženou ložnou plochou, tak i jako prázdné. My jsme otestovali část správně naloženým vozidlem po dálničním povrchu a mohli jsme v pohodě využívat maximální rychlost která byla přizpůsobená povrchu a stavu vozovky, takže v některých místech jsme nejeli maximální povolenou rychlostí 130 km/hod z důvodů povětrnostních podmínek. Po většinu jízdy na dálnici jsme využívali pohon jedné hnací nápravy, protože nebyl důvod přepínat na pohon všech čtyř kol. Pohodová klidná jízda s velkým rozhledem nám přinesla rychlé dosažení našeho cíle bez problémů.A protože zpáteční cesta probíhala již ve tmě, mohli jsme si ověřit jak vozidlo i za zhoršených povětrnostních podmínek za tmy a mlhy funguje. Naprosto spolehlivě a bezpečně nás dovezlo do cíle naší cesty. Velkou výhodou je automatické přepínání světel z dálkových na tlumená a přizpůsobování světel aktuální situaci. Tedy i za nočních stížené viditelnosti vozidlo splnilo naše požadavky.

Závěrem

Řidič si až v okamžiku, kdy takový vůz používá,  všimne kolik podobných vozidel se pohybuje po silnici. Než jsme začali testovat Musso Grand, nevěděli jsme kolik podobných vozů se pohybuje po českých silnicích. Je až s pobdivem, kolik podobných vozidel jezdilo kolem nás. Zřejmě je to určitým trendem kupovat si takováto velká vozidla pro firmy jako jsou elektro rozvodné závody či montéři vodovodního potrubí. A právě v sekcích profesionálů hledá tento vůz své zákazníky, jak odhadujeme. Ale jistě se  najde člověk, který je aktivní a chce být neomezený v dovážení nákladů zboží a fungování s rodinou, protože na ložnou plochu jste v pohodě vejdou kola a další sportovní vybavení. Samozřejmě nesmíme zapomenout na motorové vybavení které dodávalo tomuto autu rychlost sílu a u námi testovaného modelu se jednalo o 2 ,2 litrů objemu dieselového motoru. Dodával vozidlu maximální výkon, který stačil ke všem potřebám při našem testu.

 

 

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 vynikající
Pocit z jízdy 7 příjemný
Pohodlí 7 uspokojivé
Ovládání vozidla 8 přívětivé
Dojezdová vzdálenost 6 odpovídajíci vozidlu
Design vozidla
7
 SUV pick-up
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Všeradice 78 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Dubí
198 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Praha
82 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Dobřichovice
81 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

2024

 

 

SsangYong Torres EVX

 

VW Polo Limited
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech