Test -SsangYong Torres EVX elektrické SUV pro naše silnice

Do naší redakce jsme dostali k otestování první elektrický vůz od výrobce Ssangyong by KGM Jedná se o variantu oblíbeného vozidla Torres s plnou elektrickou motorovou výbavou. Toto vozidlo má náhon na přední nápravu a je tedy klasickým vozidlem s předním náhonem.

První dojmy

Dostáváme k otestování vůz úctyhodných rozměrů a s ohromným zavazadlovým prostorem který pojme až 839 litrů.  Vůz svými rozměry bez 30 cm pětimetrová délka a bez 10 centimetrů dvoumetrová šířka budí na silnici pozornost. Uspořádání interiéru je klasické a všechny prvky jsou k dosahu pro řidiče a stejně tak k tomu pro spolujezdce. Výrobce se snažil co nejvíce přiblížit tento model evropským podmínkám tak prvky jsou stejně rozloženy jako u vozidel používaných na evropském trhu. Na první dojem nás potěší pohodlné nastupování a absolutně tichý chod elektrických motorů. Jednoduše shrnuto, nemusíme při nastoupení do vozidla nic hledat nastartujeme a opouštíme parkoviště a míříme za našimi cíli.

 

SsangYong Torres EVX

Jízda ve městě.

Samozřejmě že vozidlo, které má rozměry pět metrů na délku, není primárně určeno jako městský vůz. Avšak díky elektrické výbavě se jedná o čistě ekologické vozidlo a není problém se s tímto vozidlem proplétat hustým městským provozem. Díky asistenčním prvkům a mnoha kamerám nemáme problém s parkováním a jako bonus je zde třírozměrný vzhled vozidla který vygeneruje z dostupných zdrojů po palubní počítač a my tak vidíme jakou pozici máme na parkovacím místě. Tuto možnost jsme využívali zvláště v parkovacích místech abychom věděli, zda nepřekračujeme dozadu či dopředu. Samozřejmě je vozidlo vybaveno adaptivním tempomatem, a tedy v hustém městském provozu popojíždění není žádný problém. Udržujeme si je rozestup a sledujeme situaci i za vozidlem kdy je hlídáno bezpečí pasažérů i okolí. Velkou výhodou při nákupech je ohromný zavazadlový prostor. Ten lze prodloužit sklopením zadních sedaček, které jsou dělené. To, co se samozřejmě hodí, když jedeme na velké nákupy do nákupních center, popřípadě chceme naložit nějaký větší rozměrný předmět.

Jízda po okresních silnicích.

Vozidlo díky svému podvozku a postavení karosérie má velmi dobré jízdní vlastnosti. Elektrická výbava dodává motoru svižnost a pružnost, a tedy na okresních silnicích můžeme v pohodě proplouvat bez jakéhokoliv zaváhání složitým terénem českých okresních silnic. Během našeho testování jsme neměli žádný problém, a naopak jsme si vychvalovali rychlost při rozjíždění se na semaforech a také nás překvapila pohodová jízda v kopcovitém terénu. Elektrický motor má  velkou výhodu že nemá prodlevu při rozjezdech to jsme si ověřili kde jsme vyzkoušeli i sportovní jízdní mód který vůz nabízí a dokázali jsme během několika málo vteřin získat velký náskok na rozjezdu na ostatní klasická vozidla. Díky asistenčním prvkům se i při složitých zimních podmínkách nemusíme obávat, že nezvládneme řídit za za mlhy či náledí. Samozřejmě musíme vždy mít nám na mysli obezřetnost a sledovat okolí a reagovat.

 

Asistenční prvky

Asistenční prvky jsou ale opravdu velkým pomocníkem a dokážou za nás vyřešit mnoho složitých problémů během řízení. Vozidlo samo vyhodnocuje, co je třeba a jakým způsobem je reagovat na dané okamžiky a pokud se blížíme k středové linii či dokonce za krajnici samo nás upozorní a tlačí nás do do do svého pruhu. Další věcí je, že hlídá pozornost řidiče. Při našem testování jsme zjistili že pokud se stane, že několikrát opakovaně za sebou vyjedete z jízdního pruhu jste upozorněni vozidlem abyste si zaskočili na odpočinek. Tedy tento vůz má v sobě zabudovánu umělou inteligenci, jež vyhodnocuje únavu řidiče. Okresní silnice nám ukázaly mnoho tváří od mlhy mírného náledí až po deštivé počasí, a přesto jsme během testu vždy v klidu a pohodě dojeli do cíle.

 

Jízda po dálnici.

Jak jsme již několikrát zmínili, vozidlo má velké rozměry a je tedy určeno k dlouhým jízdám po dálničním povrchu. Velký obsah zavazadlového prostoru předurčuje tento vůz k například k cestám k moři či na lyžování. Pohodlné sezení pro všech pěti cestujících garantuje klidnou a spokojenou jízdu. Při našem testu jsme dálnici použili mnohokrát a zjistili jsme, že vozidlo samozřejmě díky své velikosti má větší spotřebu energie, ale doveze nás v klidu a v pohodě do cíle. Asistenční prvky jako je hlídání vozidla v jízdním pruhu, sledování vozidla před námi a sledování okolí nám umožní se soustředit na podstatné záležitosti bezpečnosti provozu na dálničním povrchu  máme tak větší jistotu bezpečného dojetí do cíle. Speciálně na dálnici je třeba u plně elektrických vozidel přemýšlet o dobíjení. My jsme při testu automobilu SsangYong Torres EVX využili k dobíjení úplně novou dobíjecí stanici na dálnici D 4, která poskytuje až 150 kilowattů výkonu pro dobíjení. Zjistili jsme, že toto vozidlo při současných podmínkách dokázalo dobíjet energií až 80 kilowattů a dobití bylo velice rychlé. Dalo by se říct že stačí káva a něco k zakousnutí a máme vozidlo připraveno k další jízdě.

 

Závěrem.

Automobilka Ssangyong by KGM se vydala na cestu elektrizace svých modelů. Zřejmě toto nebude poslední model, který bude mít elektrickou výbavu a bude tak mít možnost nabídnout širší spektrum motorů. My jsme během našeho testu byli s tímto vozidlem velmi spokojení. Dobíjení probíhalo v pohodě a čas strávený na dobíjecí stanici jsme věnovali prohlídce vozidla a možností nastavení. Na klasické 50 kilowattové dobíjecí stanice se vozidlo dobije během doby odpovídající standardnímu dobíjení. Během našeho testování jsme otestovali i dojetí baterie na minimální kapacitu. Měli jsme v bateriích pouze 7 % energie, a přesto jsme dojeli k dobíjecí stanici v klidu. Vozidlo v tomto módu generovalo dojezd 49 km na palubní desce se zobrazilo nutnost dobít vozidlo a pokračovalo ve stejném módu jako by mělo plnou baterii. Tedy identifikace kapacity baterie u tohoto vozidla je kvalitní. Lze také využívat baterii jako zdroj energie pro el. spotřebiče pomocí redukce. Redukce je dodávána s vozem .

Tedy závěrem musíme konstatovat, že jsme dostali kvalitní vozidlo, které si jistě nalezne na trhu svého kupce

 

 

 

Více informací ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 8 příjemný
Pohodlí 8 přívětivé
Ovládání vozidla 8 Skvělé
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídajíci vozidlu
Design vozidla
7
kvalitní SUV
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Beroun 78 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Písek
188 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Praha
82 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Lety u Písku
181 km
dálnice, okresní silnice
den sedmý
Teplice
220 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

2024

 

 

  VW Polo Limited
 
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech