Test – Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4

Do naší redakce jsme dostali k otestování Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 je to hybridní SUV. Tento automobil  kombinuje praktičnost, pohon všech kol a elektrifikaci. V roce 2025 se prodává výhradně jako PHEV ve verzi Black Edition. Nabízí zajímavý mix tradičních ovládacích prvků, solidní výbavy a schopností mimo asfalt.

První dojmy

Po usednutí za volant zaujme vyšší posed a přehlednost. Interiér je jednoduchý, s klasickými ovladači klimatizace a fyzickými tlačítky, což mnozí ocení. Na první dojem působí vůz robustně a majestátně. Prošli jsme si automobil ze všech stran a zarazila nás jedna věc a to že kufr se otvírá mechanicky. Automaticky jsme očekávali elektrické otvírání kufru a tak nám trvalo trošku déle než jsme přišli na to že, se kufr otvírá jako ve všech autech bez elektrického ovládání. Jinak design je odpovídající SUV a nám se líbí.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4

Jízda po městě

Ve městě se Eclipse Cross PHEV cítí jako doma. Díky elektrickému pohonu je tichý a plynulý, s možností čistě elektrické jízdy na vzdálenost kolem 40–50 km  . Parkování usnadňuje kompaktní rozměr a dobrý výhled z vozu . Spotřeba v městském provozu je velmi příznivá, pokud je baterie nabitá.

Při jízdě ve městě se musíme také připravit na to, že máme vůz větších rozměrů. Tedy s ohledem na toto je třeba vybírat dobré parkovací místo a také se dobře rozhlížet kolem sebe, abychom někoho nepoškrábali. To nám samozřejmě usnadňují parkovací kamery a senzory. Výhodou tohoto vozidla je, že jej můžeme dobíjet dvěma způsoby, a to buď klasický  22 kilowattový konektor nebo CHAdeMO. Druhým konektorem dobijeme vozidlo zhruba z 20 % na 80% za 15 minut.

CHAdeMO je zkratka výrazu „CHArge de MOve“ nebo také „Charge for moving“; nabít pro pohyb.

zdroj : wikipedia

Ještě nesmíme nevzpomenout funkci, kdy můžeme dobíjet baterii pomocí motoru, a to během jízdy. Tuto situaci můžeme využít při popojíždění v kolonách, kdy motor zbytečně má výkon a také ji využijeme na dobití baterie.

 

Jízda po okresních silnicích

Na okreskách se projevuje jistota podvozku a solidní zpětná vazba řízení. Auto není sportovní, ale drží stopu a pohon 4×4 zajišťuje dobrou trakci i na kluzkém povrchu. Přepínání mezi režimy (EV, hybridní, dobíjení) je intuitivní. Podvozek dobře filtruje nerovnosti a auto působí stabilně i v zatáčkách.

Při jízdě po okresních silnicích využijeme také jízdní styly. Mitsubishi Eclipse jich nabízí dostatek i když se musíme trošku zorientovat. Samozřejmě klasikou je normální styl jízdy a Eco a dalšími možnými jízdními režimy je asfalt, kamení, sníh. Zvláště asfalt má zaujal a vyzkoušíme-li jsme jej a vůz jel pružněji. Na okresních silnicích nejvíce využijeme pohon na všechna čtyři kola. Vozidlo pružně kopíruje terén a nemáme problém projíždět zatáčky vyšší rychlostí než klasickým náhonem na přední nápravu. Vůz je stabilní a jeho podvozek velice věrně kopíruje terén, a tak řízení je příjemné a bezpečné. A ještě jako bonus navíc jsou bezpečnostní prvky jako je adaptabilní tempomat a hlídání v pruzích.

 

Jízda po dálnici

Na dálnici se projeví limity výkonu – kombinovaný výkon systému je sice dostatečný (cca 138 kW), ale při vyšších rychlostech a s vybitou baterií stoupá spotřeba. Motor je při akceleraci slyšitelný, ale jinak je jízda klidná a pohodlná. Adaptivní tempomat a asistenční systémy fungují spolehlivě .

V naší redakci tyto typy vozidel a speciálně vozidla od výrobce Mitsubishi přezdíváme koráby silnic. A zvláště při jízdě na dálničním povrchu se tento koráb osvědčí. Využijeme všech asistenčních prvků: s adaptabilním tempomatem, hlídáním jízdních pruzích můžeme uhánět směle za svými cíli. Maximální povolená rychlost je pro tento vůz lahůdkou, a tak si v klidu jede krajinou a my ji můžeme sledovat i okolí, jelikož je spolehlivý a bezpečný. Zajímavostí je sledovat, jak pracuje vozidlo s baterií a s elektrickým pohonem. Podle toho, jak je dálnice profilovaná využívá elektrický pohon či motorovou jednotku vše můžeme sledovat na analogových přístrojích na palubní desce. Pokud některý povrch je pro tento vůz rájem, tak je to dálnice.

A co říct závěrem?

Japonský výrobce Mitsubishi vždy do svých vozidel přidá něco navíc, a to, jak již jsme zmínili je  možnosti dvou konektorů na dobíjení a druhou věcí je zásuvka na 220 voltů. To jsme při našem testu vyzkoušeli a uvařili jsme si na parkovišti pod hradem Helfenburg čaj. Je to velice praktická věc na delší výlety, čí na kempování.

Vůz je pohodlný, bezpečný a přívětivý pro řízení. Oceňujeme ekologickou složku vozidla, a to že ve městském provozu se pohybujeme většinou na elektrický pohon. Tuto baterii využijeme také při nutnosti většího výkonu. Bezpečnost je zde na prvním místě, a tak se cítíme bezpečně díky všem asistenčním a bezpečnostním prvkům které vůz nabízí. Pokud chceme využívat telefon na využívání Android aplikace či Apple aplikace na vozidle, musíme jej propojit kabelem. Na telefonování nám stačí propojit přes Bluetooth.

Výrobce u tohoto vozidla cílil na skupinu uživatelů, kteří mají rádi příjemnou pohodlnou a bezpečnou cestu, proto jsme nenašli v jízdních režimech režim sport a tak neočekávejte že dostanete sportovního rychlíka, ale do vaší rodiny přispěje spolehlivý a pohodlný vůz.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 je solidní volbou pro ty, kdo hledají praktické SUV s možností elektrické jízdy a pohonem všech kol.

 

 

 

 

Další informace ZDE 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 výborné
Pocit z jízdy 8 příjemný
Pohodlí 8 kvalitní
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 7 hybrid
Design vozidla
8 SÚV
Průměr
8 1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
79 km  městský provoz,
den druhý
Hostomice 42km okresní silnice,
den třetí
Mnišek 33 km   okresní silnice,
den čtvrtý
Helfenburk 223 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha 77 km
 městský provoz

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
2025
MG ZS Hybrid +  Maxus eDelivery 3 SsangYong Musso Grand pickup 
Peugeot 3008 GT Hybrid Peugeot 308 SW GT elektro KGM Tivoli

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid Dacia Spring Mitsubishi ASX
Opel Mokka 1.2 Turbo Hybrid VW Golf People 1.5 TSI 
  Citroën C3
 
2024
Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
SsangYong Torres EVX  VW Polo Limited
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

2023
Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9
Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech