
Do naší redakce jsme dostali k otestování Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 je to hybridní SUV. Tento automobil kombinuje praktičnost, pohon všech kol a elektrifikaci. V roce 2025 se prodává výhradně jako PHEV ve verzi Black Edition. Nabízí zajímavý mix tradičních ovládacích prvků, solidní výbavy a schopností mimo asfalt.
První dojmy
Po usednutí za volant zaujme vyšší posed a přehlednost. Interiér je jednoduchý, s klasickými ovladači klimatizace a fyzickými tlačítky, což mnozí ocení. Na první dojem působí vůz robustně a majestátně. Prošli jsme si automobil ze všech stran a zarazila nás jedna věc a to že kufr se otvírá mechanicky. Automaticky jsme očekávali elektrické otvírání kufru a tak nám trvalo trošku déle než jsme přišli na to že, se kufr otvírá jako ve všech autech bez elektrického ovládání. Jinak design je odpovídající SUV a nám se líbí.

Jízda po městě
Ve městě se Eclipse Cross PHEV cítí jako doma. Díky elektrickému pohonu je tichý a plynulý, s možností čistě elektrické jízdy na vzdálenost kolem 40–50 km . Parkování usnadňuje kompaktní rozměr a dobrý výhled z vozu . Spotřeba v městském provozu je velmi příznivá, pokud je baterie nabitá.
Při jízdě ve městě se musíme také připravit na to, že máme vůz větších rozměrů. Tedy s ohledem na toto je třeba vybírat dobré parkovací místo a také se dobře rozhlížet kolem sebe, abychom někoho nepoškrábali. To nám samozřejmě usnadňují parkovací kamery a senzory. Výhodou tohoto vozidla je, že jej můžeme dobíjet dvěma způsoby, a to buď klasický 22 kilowattový konektor nebo CHAdeMO. Druhým konektorem dobijeme vozidlo zhruba z 20 % na 80% za 15 minut.
CHAdeMO je zkratka výrazu „CHArge de MOve“ nebo také „Charge for moving“; nabít pro pohyb.
zdroj : wikipedia |
Ještě nesmíme nevzpomenout funkci, kdy můžeme dobíjet baterii pomocí motoru, a to během jízdy. Tuto situaci můžeme využít při popojíždění v kolonách, kdy motor zbytečně má výkon a také ji využijeme na dobití baterie.
Jízda po okresních silnicích
Na okreskách se projevuje jistota podvozku a solidní zpětná vazba řízení. Auto není sportovní, ale drží stopu a pohon 4×4 zajišťuje dobrou trakci i na kluzkém povrchu. Přepínání mezi režimy (EV, hybridní, dobíjení) je intuitivní. Podvozek dobře filtruje nerovnosti a auto působí stabilně i v zatáčkách.
Při jízdě po okresních silnicích využijeme také jízdní styly. Mitsubishi Eclipse jich nabízí dostatek i když se musíme trošku zorientovat. Samozřejmě klasikou je normální styl jízdy a Eco a dalšími možnými jízdními režimy je asfalt, kamení, sníh. Zvláště asfalt má zaujal a vyzkoušíme-li jsme jej a vůz jel pružněji. Na okresních silnicích nejvíce využijeme pohon na všechna čtyři kola. Vozidlo pružně kopíruje terén a nemáme problém projíždět zatáčky vyšší rychlostí než klasickým náhonem na přední nápravu. Vůz je stabilní a jeho podvozek velice věrně kopíruje terén, a tak řízení je příjemné a bezpečné. A ještě jako bonus navíc jsou bezpečnostní prvky jako je adaptabilní tempomat a hlídání v pruzích.
Jízda po dálnici
Na dálnici se projeví limity výkonu – kombinovaný výkon systému je sice dostatečný (cca 138 kW), ale při vyšších rychlostech a s vybitou baterií stoupá spotřeba. Motor je při akceleraci slyšitelný, ale jinak je jízda klidná a pohodlná. Adaptivní tempomat a asistenční systémy fungují spolehlivě .
V naší redakci tyto typy vozidel a speciálně vozidla od výrobce Mitsubishi přezdíváme koráby silnic. A zvláště při jízdě na dálničním povrchu se tento koráb osvědčí. Využijeme všech asistenčních prvků: s adaptabilním tempomatem, hlídáním jízdních pruzích můžeme uhánět směle za svými cíli. Maximální povolená rychlost je pro tento vůz lahůdkou, a tak si v klidu jede krajinou a my ji můžeme sledovat i okolí, jelikož je spolehlivý a bezpečný. Zajímavostí je sledovat, jak pracuje vozidlo s baterií a s elektrickým pohonem. Podle toho, jak je dálnice profilovaná využívá elektrický pohon či motorovou jednotku vše můžeme sledovat na analogových přístrojích na palubní desce. Pokud některý povrch je pro tento vůz rájem, tak je to dálnice.
A co říct závěrem?
Japonský výrobce Mitsubishi vždy do svých vozidel přidá něco navíc, a to, jak již jsme zmínili je možnosti dvou konektorů na dobíjení a druhou věcí je zásuvka na 220 voltů. To jsme při našem testu vyzkoušeli a uvařili jsme si na parkovišti pod hradem Helfenburg čaj. Je to velice praktická věc na delší výlety, čí na kempování.
Vůz je pohodlný, bezpečný a přívětivý pro řízení. Oceňujeme ekologickou složku vozidla, a to že ve městském provozu se pohybujeme většinou na elektrický pohon. Tuto baterii využijeme také při nutnosti většího výkonu. Bezpečnost je zde na prvním místě, a tak se cítíme bezpečně díky všem asistenčním a bezpečnostním prvkům které vůz nabízí. Pokud chceme využívat telefon na využívání Android aplikace či Apple aplikace na vozidle, musíme jej propojit kabelem. Na telefonování nám stačí propojit přes Bluetooth.
Výrobce u tohoto vozidla cílil na skupinu uživatelů, kteří mají rádi příjemnou pohodlnou a bezpečnou cestu, proto jsme nenašli v jízdních režimech režim sport a tak neočekávejte že dostanete sportovního rychlíka, ale do vaší rodiny přispěje spolehlivý a pohodlný vůz.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 je solidní volbou pro ty, kdo hledají praktické SUV s možností elektrické jízdy a pohonem všech kol.
Další informace ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | výborné |
Pocit z jízdy | 8 | příjemný |
Pohodlí | 8 | kvalitní |
Ovládání vozidla | 8 | intuitivní |
Dojezdová vzdálenost | 7 | hybrid |
Design vozidla |
8 | SÚV |
Průměr |
8 | 1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
79 km | městský provoz, |
den druhý |
Hostomice | 42km | okresní silnice, |
den třetí |
Mnišek | 33 km | okresní silnice, |
den čtvrtý |
Helfenburk | 223 km |
okresní silnice,dálnice |
den pátý |
Praha | 77 km |
městský provoz |