Test – DS 7 PHEV 300k ve speciální edici Jules Verne

DS 7 PHEV Jules Verne je limitovaná edice luxusního SUV, která vzdává hold slavnému francouzskému spisovateli. Design i interiér čerpají inspiraci z románu Pět týdnů v balonu – od modré Alcantary® po detaily s motivem hvězd a balonu. Pod kapotou najdeme plug-in hybridní pohon s výkonem až 300 koní a pohonem všech kol. Cílem je spojit avantgardní styl, komfort a technologii s dobrodružným duchem.

První dojmy

Na první pohled zaujme výrazná maska chladiče, podpis Julese Verna na kapotě a 19″ kola se zlatými krytkami. Interiér působí exkluzivně – Alcantara® v odstínech Eternal Blue a Pearl, panoramatická střecha a detaily s motivem balonu vytvářejí atmosféru komfortu a originality. Ergonomie je typická pro DS: centrální ovládání oken, velký dotykový displej a digitální přístrojový štít.

DS 7 Jules Verne

 

 

Jízda ve městě

V městském provozu exceluje plug-in hybridní verze díky elektrickému dojezdu až 81 km (WLTP), což znamená tichý a plynulý pohyb bez emisí. Podvozek s DS Active Scan Suspension aktivně reaguje na nerovnosti, takže i kostky nebo retardéry zvládá bez problémů. Řízení je lehké, manévrování usnadňuje 360° kamera a parkovací asistenti. Při jízdě ve městě jsme ocenili tichý a plynulý rozjezd díky elektrickému pohonu. Pro krátké městské trasy je režim EV umožňující jízdu čistě na elektřinu ideální.

 

Jízda na okresních silnicích

Na klikatých okresních silnicích DS 7 ukazuje své přednosti. Podvozek filtruje nerovnosti, ale zároveň drží stopu jistě, i když není sportovně naladěný. Pohon všech kol u verze E-Tense 300 AWD přidává trakci hlavně na mokru či štěrku. Můžeme si vybrat z přepínatelných jízdních režimů (Electric, Hybrid, Sport. Sport přidává ostřejší odezvu plynu. Při jízdě na okresních silnicích automobil překvapil svou stabilitou v zatáčkách.  AWD pohon navíc dodává vozu potřebnou trakci. Přepínání mezi spalovacím a elektrickým motorem je téměř neznatelné a plynulé. 

 

 

 

Jízda na dálnici

Na dálnici jsme ocenili výborné odhlučnění kabiny a stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Plug-in hybridní systém s výkonem 300 koní zajišťuje svižné zrychlení (0–100 km/h za cca 5,9 s), což je na SUV této velikosti překvapivé. Adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích zajišťují pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti.

 

Závěrem

DS 7 Jules Verne není jen stylová limitovaná edice, ale především pohodlný a technologicky vyspělý vůz. Vyniká jízdním komfortem, adaptivním podvozkem a tichým chodem, zejména v elektrickém režimu. Není to sportovec, ale spíše elegantní cestovatel, který nabízí prémiový zážitek s francouzským šarmem a nádechem dobrodružství.

 

 


 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 10 vynikající
Pocit z jízdy 10 skvělý
Pohodlí 10 ohromující
Ovládání vozidla 10 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 10  vynikající
Design vozidla
9 SÚV
úvPrůměr
10 1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
79 km  městský provoz,
den druhý
Beroun 50 km okresní silnice,
den třetí
Letohrad  380 km  dálnice, okresní silnice,
den čtvrtý
Praha 50 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha 60km
 městský provoz , dálnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

  2025
  Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid MG ZS Hybrid + Jaecoo 7 SHD
H

Y

B

R

I

D

 
  Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
  Honda HR-V e: HEV  Citroën ë-C3   KGM Actyon
     
  Citroën C4 MAX Hybrid 136 ë-DC6 Dacia Spring SsangYong Musso Grand pickup  
     
  Dacia Bigster Extreme TCe 130 4×4  Maxus eDelivery 3 KGM Tivoli
 
  DS 7 PHEV Edition France  Peugeot 308 SW GT elektro Mitsubishi ASX
      
  Opel Grandland HEV  VW Golf People 1.5 TSI 
 
  Dacia Bigster HEV Citroën C3
 
  MG ZS Hybrid + 
 
  Peugeot 3008 GT Hybrid
 
  Renault Rafale E-Tech Full Hybrid
 
  Opel Mokka 1.2 Turbo Hybrid
  Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4  
 
  2024
  Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
 
SsangYong Torres EVX  VW Polo Limited
 
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

 

  DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

  Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

  Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

  2023
  Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

 

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

 

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

 

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
  Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
  Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
  Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
  DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
  Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
  Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9
Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
  Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



  Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

  Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

  Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

  Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

  Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.

 

MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

 

Dacii Spring

 

Peugeot Rifter e-GT

 

Renault Megane E-tech electric

 

Citroën ë-Berlingo

  Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
  Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
  Honda Jazz Crosstar HEV
  DS 7 Crossback PHEV Louvre
  Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

  DS 9 – TENSE 360 k 4×4

  Honda Civic e:HEV

 

  MG EHS
  Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

  Renault Austral

  Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

  Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

  Mitsubishi ASX PHEV

 

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

  DS 7 E-TENSE

  Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

 

Renault Arkana E-tech