Test: Nové Mitsubishi ASX s automatickou převodovkou

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil nové Mitsubishi ASX osazený benzínovým motorem a automatickou převodovkou. Tedy klasický spalovací motor.

První dojmy

Vozidlo jako takové je na českém trhu velice populární a můžeme se s ním potkat na mnoha místech. Po spolupráci s francouzským výrobcem automobilů Renault nalézáme uvnitř interiéru řadu společných prvků a jedním z význačných je ovládání médií jako je rádio na páčce vpravo pod volantem.  Celkově na první dojem se od dřívějších modelů trochu více zakulatilo a získalo více aerodynamický tvar s mírně se svažující se karosérií k zadním kolům. Ovládací prvky jsou během chvilky dobře zapamatovatelné, a tak na první dojem usedáte do kvalitního vozu s příjemným uspořádáním uvnitř i venku.

nové Mitsubishi ASX

Jízda po městě

Automobil svými rozměry i lehkou ovladatelností se v městském provozu cítí velice dobře. Stejně tak i my jsme byli velice spokojeni, a to z více důvodů: Adaptabilní tempomat, automatická převodovka, bezpečnostní asistenční jízdní prvky nás provázení ve městě.  I dostatečně velký zavazadlový prostor nám umožní nákupy i pro celou rodinu a v případě potřeby můžeme využít zadní dělená sedadla. Při couvání nám pomáhá couvací kamera, a tak bez problémů auto kdekoliv zaparkujeme. I v městském provozu můžeme využít několik jízdních režimů, například velmi vhodný je pro město režim Eco.

 

Jízda po okresních silnicích

Právě na členitém terénu českých silnic poznáme, jak je vůz kvalitní a jak kvalitní má podvozek. Zde právě musíme konstatovat vysoce dobré jízdní vlastnosti, a to díky širokému rozvoru kol, kdy při zadním pohledu vidíme, jak vůz doslova sedí pevně na silnici. Pak máme chvílemi pocit, jako bychom měli náhon na všechna čtyři kola, jak automobil kopíruje vozovku. Při našem testu jsme si všimli, jak výrobce Mitsubishi dbá na ekologický provoz vozidla a například při delším sjezdu z táhlejšího klesání vypíná motor a nechá auto jet na volnoběh. Tento prvek jsme zaznamenali také při jízdě na dálnici, kdy vůz využívá setrvačnost hmoty vozidla. Tedy nejen výkon, ale i ekologický přístup s klasickým spalovacím motorem nalezneme ve voze Mitsubishi ASX.

 

Jízda po dálnici

Jak již jsme předeslali v minulém odstavci, můžeme u tohoto automobilu volit několik jízdních režimů: Comfort, Sport, Eco a Perso. kdy Perso znamená osobní nastavení svého režimu.  Zvláště když najíždíme na dálnici, je velice vhodné zařadit jízdní režim Sport a během několika málo vteřin dosáhneme požadované rychlosti a můžeme se pohybovat po dálničním povrchu a v klidu přepnout na Comfort. S adaptabilním tempomatem, hlídáním v jízdních pruzích je jízda bezpečná, plynulá a v mnoha ohledech i ekonomická. Tyto asistenční bezpečností prvky přinášejí do řízení větší pohodu a menší únavu. Když k tomu přidáme dobře vyladěný podvozek s kvalitním výkonným motorem, zvládneme i dlouhé trasy s malou či minimální únavou. Dokonce si i při delších jízdách odpočinou nohy, protože díky adaptabilnímu tempomatu nemusíme ani brzdit, ani přidávat plyn, vše si reguluje vozidlo samo, nebo můžeme regulovat rychlost na volantu. Jinak musíme ocenit, že právě přepínač jízdních režimů je na pravé části volantu pod palcem, tudíž lze velice snadno měnit jízdní režimy.

 

Závěrem

Najdou se lidé, kterým ono sdílené propojení technologií mezi výrobci Mitsubishi a Renault nepřijde přínosné. My naopak po letitých zkušenostech s touto značkou musíme říci, že je tomu naopak. Zdá se nám, že tyto dva výrobci se navzájem velice dobře doplňují. Spoustu prvků vozidla japonského výrobce přiblížili evropskému standardu a řada prvků zůstala z původního japonského konceptu. Nám automobil Mitsubishi ASX dlouhodobě splňuje standard spolehlivého, bezpečného a pohodlného vozidla. Což jsme si ověřili i na delší cestě čítající více než 300 km doplněné středně náročným výletem a vrátili jsme se v pohodě a klidu. Můžeme tedy tento vůz vřele doporučit napříč spektrem uživatelů.

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 kvalitní
Pocit z jízdy 8 přívětivý
Pohodlí 8 výborné
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídající vozu
Design vozidla
7 elegantně sportovní
Průměr
8 1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
88 km  městský provoz,
den druhý
Mníšek 42km okresní silnice,
den třetí
Rýznberk 283 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Beroun 55 km
 okresní silnice,dálnice
den pátý
Praha 81 km
 městský provoz

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
2025
Peugeot 3008 GT Hybrid Peugeot 308 SW GT elektro KGM Tivoli

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid Dacia Spring Mitsubishi ASX
VW Golf People 1.5 TSI 
 
  SsangYong Musso Grand pickup 
 

2024

 

 

SsangYong Torres EVX  VW Polo Limited
 
Peugeot 3008 GT electric Ssang Yong Rexton
 

 

 

Maserati Grecale Folgore  SsangYong Nový Torres

 

 

 

 

 

DS 7 E-TENSE Peugeot E-208 Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130
 

 

 

 

Sportage HEV  DS 3 – E-Tence DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MG 5

DS 4 HDi

Honda CR-V HEV AWD

Test DS 3 E-Tense

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

Test Kia Niro EV Premium

 

MG HS

 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

2023

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

 

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

 

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

 

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9
Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech