
Do naší redakce jsme dostali k testu automobil nové Mitsubishi ASX osazený benzínovým motorem a automatickou převodovkou. Tedy klasický spalovací motor.
První dojmy
Vozidlo jako takové je na českém trhu velice populární a můžeme se s ním potkat na mnoha místech. Po spolupráci s francouzským výrobcem automobilů Renault nalézáme uvnitř interiéru řadu společných prvků a jedním z význačných je ovládání médií jako je rádio na páčce vpravo pod volantem. Celkově na první dojem se od dřívějších modelů trochu více zakulatilo a získalo více aerodynamický tvar s mírně se svažující se karosérií k zadním kolům. Ovládací prvky jsou během chvilky dobře zapamatovatelné, a tak na první dojem usedáte do kvalitního vozu s příjemným uspořádáním uvnitř i venku.

Jízda po městě
Automobil svými rozměry i lehkou ovladatelností se v městském provozu cítí velice dobře. Stejně tak i my jsme byli velice spokojeni, a to z více důvodů: Adaptabilní tempomat, automatická převodovka, bezpečnostní asistenční jízdní prvky nás provázení ve městě. I dostatečně velký zavazadlový prostor nám umožní nákupy i pro celou rodinu a v případě potřeby můžeme využít zadní dělená sedadla. Při couvání nám pomáhá couvací kamera, a tak bez problémů auto kdekoliv zaparkujeme. I v městském provozu můžeme využít několik jízdních režimů, například velmi vhodný je pro město režim Eco.
Jízda po okresních silnicích
Právě na členitém terénu českých silnic poznáme, jak je vůz kvalitní a jak kvalitní má podvozek. Zde právě musíme konstatovat vysoce dobré jízdní vlastnosti, a to díky širokému rozvoru kol, kdy při zadním pohledu vidíme, jak vůz doslova sedí pevně na silnici. Pak máme chvílemi pocit, jako bychom měli náhon na všechna čtyři kola, jak automobil kopíruje vozovku. Při našem testu jsme si všimli, jak výrobce Mitsubishi dbá na ekologický provoz vozidla a například při delším sjezdu z táhlejšího klesání vypíná motor a nechá auto jet na volnoběh. Tento prvek jsme zaznamenali také při jízdě na dálnici, kdy vůz využívá setrvačnost hmoty vozidla. Tedy nejen výkon, ale i ekologický přístup s klasickým spalovacím motorem nalezneme ve voze Mitsubishi ASX.
Jízda po dálnici
Jak již jsme předeslali v minulém odstavci, můžeme u tohoto automobilu volit několik jízdních režimů: Comfort, Sport, Eco a Perso. kdy Perso znamená osobní nastavení svého režimu. Zvláště když najíždíme na dálnici, je velice vhodné zařadit jízdní režim Sport a během několika málo vteřin dosáhneme požadované rychlosti a můžeme se pohybovat po dálničním povrchu a v klidu přepnout na Comfort. S adaptabilním tempomatem, hlídáním v jízdních pruzích je jízda bezpečná, plynulá a v mnoha ohledech i ekonomická. Tyto asistenční bezpečností prvky přinášejí do řízení větší pohodu a menší únavu. Když k tomu přidáme dobře vyladěný podvozek s kvalitním výkonným motorem, zvládneme i dlouhé trasy s malou či minimální únavou. Dokonce si i při delších jízdách odpočinou nohy, protože díky adaptabilnímu tempomatu nemusíme ani brzdit, ani přidávat plyn, vše si reguluje vozidlo samo, nebo můžeme regulovat rychlost na volantu. Jinak musíme ocenit, že právě přepínač jízdních režimů je na pravé části volantu pod palcem, tudíž lze velice snadno měnit jízdní režimy.
Závěrem
Najdou se lidé, kterým ono sdílené propojení technologií mezi výrobci Mitsubishi a Renault nepřijde přínosné. My naopak po letitých zkušenostech s touto značkou musíme říci, že je tomu naopak. Zdá se nám, že tyto dva výrobci se navzájem velice dobře doplňují. Spoustu prvků vozidla japonského výrobce přiblížili evropskému standardu a řada prvků zůstala z původního japonského konceptu. Nám automobil Mitsubishi ASX dlouhodobě splňuje standard spolehlivého, bezpečného a pohodlného vozidla. Což jsme si ověřili i na delší cestě čítající více než 300 km doplněné středně náročným výletem a vrátili jsme se v pohodě a klidu. Můžeme tedy tento vůz vřele doporučit napříč spektrem uživatelů.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 8 | kvalitní |
Pocit z jízdy | 8 | přívětivý |
Pohodlí | 8 | výborné |
Ovládání vozidla | 8 | intuitivní |
Dojezdová vzdálenost | 7 | odpovídající vozu |
Design vozidla |
7 | elegantně sportovní |
Průměr |
8 | 1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
88 km | městský provoz, |
den druhý |
Mníšek | 42km | okresní silnice, |
den třetí |
Rýznberk | 283 km | okresní silnice, dálnice |
den čtvrtý |
Beroun | 55 km |
okresní silnice,dálnice |
den pátý |
Praha | 81 km |
městský provoz |