Do naší redakce jsme dostali k testu automobil renomovaného japonského výrobce a to model Nová Honda Civic e:HEV Elegance. Jedná se o vůz, který má systém dobíjení baterií stejně jako je tomu např. u vozidel Formule 1. Není tedy nutné zapojovat automobil do nabíjecích stanic, vše probíhá formou rekuperace.
První dojmy
Elegantní vůz s aerodynamickými tvary vás na první dojem uchvátí svými rozměry i elegancí. A to nejen proto, že tento výraz má ve svém názvu. Pomalu usedáme do vozidla, které je nízko posazeno nad úrovní vozovky, což po prvních kilometrech jízdy poznáme díky skvělému držení jízdní stopy. Rozložení ovládacích prvků na volantu i palubní desce a ovládacím panelu je intuitivní a nemusíme tedy dlouho tápat, jak vozidlo ovládat. Při pohledu do zpětného zrcátka vidíme dlouho spadající siluetu zadního skla a pokud vystoupíme z vozidla, všimneme si i spojleru nad zavazadlovým prostorem. Teprve když po prvních kilometrech vyzkoušíme jízdu v zatáčkách, zjistíme, jak vysoce kvalitně tento vůz sedí na silnici. Na první dojem jsme se s ním a jeho sportovním srdcem sžili.
Jízda po městě
Vozidlo svým vzhledem a rozměry není určeno výhradně pro městský provoz, a tak díky tomu můžeme v městském provozu především využít jeho elektrickou část, která nám šetří palivo, jelikož většina provozu ve městě je na elektrický pohon. Délka více než 4,5 m způsobuje mírné problémy při parkování a je třeba dobře zvážit kde a jak zaparkovat. Samozřejmě pro zkušeného řidiče není problém se naučit s tímto vozidlem pohybovat v městském provozu a jistě to proběhne velmi rychle, protože řízení je přesné. Nesmíme však opomenout mnoho asistenčních prvků včetně couvací kamery, které nám potom velice pomáhají při zaparkování a při pohybu v hustém městském provozu.
Jízda po okresních silnicích
Všechna vozidla od výrobce Honda s elektrickými komponenty v sobě skrývají zkušenosti použité z technologie motorů určených pro závodní automobily. Vynikající rekuperace zvláště ve složitém terénu českých silnic vám umožní rychlé předjíždění, kvalitní akceleraci a ve spojitosti s vysoce kvalitním podvozkem hladké průjezdy zatáčkami. Můžeme volit z několika jízdních režimů a stejně tak si můžeme jeden vlastní jízdní režim podle individuálního nastavení připravit. Chceme-li využít výkonu obou motorů, a to jak spalovacího, tak elektrického, zvolíme jízdní režim Sport a na velice krátkém úseku dosáhneme vysokého zrychlení. Pokud máme chuť užívat si krajinu a současně ji co nejméně zatěžovat exhaláty, zvolíme si jízdní režim Eco, kdy je preferován elektrický pohon a výkon je částečně snížen. Avšak při porovnání všech jízdních režimů nevychází tento Eco režim v žádném případě jako pomalý či dokonce těžkopádný. U vozidel značky Honda je dbáno na bezpečnost, a tak v okamžiku, kdy nedržíme dostatečně volant, či vybočujeme z jízdního pruhu, jsme důrazně upozorňováni vizuálně i akusticky. Musíme se tedy stále pozorně věnovat provozu i když využíváme v maximální míře všech asistenčních prvků.
Jízda po dálnici
Pokud si máme představit automobil určený pro jízdu ke vzdáleným cílům a tím máme na mysli vzdálenost delší než tisíc kilometrů, tak tento vůz je k tomu přímo předurčen. Maximálně pohodlné sedačky, velkorysý prostor na předních i zadních sedadlech, a to i v místě za řidičem, řada asistenčních prvků včetně adaptabilního tempomatu, udržování jízdy v jízdních pruzích. Vozidlo uhání maximálně povolenou rychlostí po dálnici a když se vám objeví někdo, kdo vás zpomalí, automaticky rekuperuje energii do baterií abyste ji měli k dispozici pro další pohyb na další kilometry. V případě, že i na dálničním povrchu je méně náročné klesání, vozidlo i při takto vysoké rychlosti přepne na elektrický mód. A co vás nejvíce potěší je spotřeba, která se pohybuje kolem 5 l/ 100 km. Samozřejmě pokud zvolíme sportovnější styl jízdy, spotřeba stoupá úměrně ke stylu jízdy.
Závěrem
Musíme konstatovat, že jsme dostali do testu vysoce kvalitní a jedním dechem elegantní vůz, který splňoval všechny parametry dnešní doby. Hybridní pohonná jednotka, ekologický provoz, nízká spotřeba a především bezpečnost, dává vozu Nová Honda Civic e:Hev vysoké známky hodnocení. Nesmíme zapomenout na velkorysý zavazadlový prostor ukrytý pod zešikmenou zádí pátých dveří, sportovní vzhled doplňuje spojler a výkon obou dvou pohonných jednotek je více než dostačující. Co každého řidiče zvláště potěší je jednoduché projíždění zatáčkami a rychlé řešení kritických situací v okamžiku, kdy je třeba rychle akcelerovat či náhle zbrzdit. Na bezpečnost je v tomto vozidle dbáno ve všech směrech, a to i v případě, že používáme adaptabilní tempomat, jsme upozorňováni, když se náhled před nás zařadí vůz a to akusticky i vizuálně a to odstupňované od bílé až po červenou barvu.
Automobil Nová Honda Civic e:HEV můžeme doporučit lidem, kteří preferují sportovní, ekonomickou a ekologickou jízdu.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | skvělé |
Pocit z jízdy | 9 | sportovní |
Pohodlí | 8 | kvalitní |
Ovládání vozidla | 9 | skvělé |
Dojezdová vzdálenost | 8 | výborná |
Design vozidla |
9 |
aerodynamický |
Průměr |
9 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
110 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Příbram | 130 km | okresní silnice, městský provoz |
den třetí |
Teplice |
210 km | okresní silnice,dálnice |
den čtvrtý |
Beroun |
87 km |
dálnice, okresní silnice, |
den pátý |
Praha |
150 km |
dálnice, okresní silnice |