Test Nová Honda Civic e:HEV Elegance

Do naší redakce jsme dostali k testu automobil renomovaného japonského výrobce a to model Nová Honda Civic e:HEV Elegance.  Jedná se o vůz, který má systém dobíjení baterií stejně jako je tomu např. u vozidel Formule 1. Není tedy nutné zapojovat automobil do nabíjecích stanic, vše probíhá formou rekuperace.

První dojmy

Elegantní vůz s aerodynamickými tvary vás na první dojem uchvátí svými rozměry i elegancí. A to nejen proto, že tento výraz má ve svém názvu. Pomalu usedáme do vozidla, které je nízko posazeno nad úrovní vozovky, což po prvních kilometrech jízdy poznáme díky skvělému držení jízdní stopy. Rozložení ovládacích prvků na volantu i palubní desce a ovládacím panelu je intuitivní a nemusíme tedy dlouho tápat, jak vozidlo ovládat. Při pohledu do zpětného zrcátka vidíme dlouho spadající siluetu zadního skla a pokud vystoupíme z vozidla, všimneme si i spojleru nad zavazadlovým prostorem. Teprve když po prvních kilometrech vyzkoušíme jízdu v zatáčkách, zjistíme, jak vysoce kvalitně tento vůz sedí na silnici. Na první dojem jsme se s ním a jeho sportovním srdcem sžili.

 

 

Nová Honda Civic

 

 

Jízda po městě

 

Vozidlo svým vzhledem a rozměry není určeno výhradně pro městský provoz, a tak díky tomu můžeme v městském provozu především využít jeho elektrickou část, která nám šetří palivo, jelikož většina provozu ve městě je na elektrický pohon. Délka více než 4,5 m způsobuje mírné problémy při parkování a je třeba dobře zvážit kde a jak zaparkovat. Samozřejmě pro zkušeného řidiče není problém se naučit s tímto vozidlem pohybovat v městském provozu a jistě to proběhne velmi rychle, protože řízení je přesné. Nesmíme však opomenout mnoho asistenčních prvků včetně couvací kamery, které nám potom velice pomáhají při zaparkování a při pohybu v hustém městském provozu.

 

 

Jízda po okresních silnicích

Všechna vozidla od výrobce Honda s elektrickými komponenty v sobě skrývají zkušenosti použité z technologie motorů určených pro závodní automobily. Vynikající rekuperace zvláště ve složitém terénu českých silnic vám umožní rychlé předjíždění, kvalitní akceleraci a ve spojitosti s vysoce kvalitním podvozkem hladké průjezdy zatáčkami. Můžeme volit z několika jízdních režimů a stejně tak si můžeme jeden vlastní jízdní režim podle individuálního nastavení připravit. Chceme-li využít výkonu obou motorů, a to jak spalovacího, tak elektrického, zvolíme jízdní režim Sport a na velice krátkém úseku dosáhneme vysokého zrychlení. Pokud máme chuť užívat si krajinu a současně ji co nejméně zatěžovat exhaláty, zvolíme si jízdní režim Eco, kdy je preferován elektrický pohon a výkon je částečně snížen. Avšak při porovnání všech jízdních režimů nevychází tento Eco režim v žádném případě jako pomalý či dokonce těžkopádný.  U vozidel značky Honda je dbáno na bezpečnost, a tak v okamžiku, kdy nedržíme dostatečně volant, či vybočujeme z jízdního pruhu, jsme důrazně upozorňováni vizuálně i akusticky. Musíme se tedy stále pozorně věnovat provozu i když využíváme v maximální míře všech asistenčních prvků.

Jízda po dálnici

Pokud si máme představit automobil určený pro jízdu ke vzdáleným cílům a tím máme na mysli vzdálenost delší než tisíc kilometrů, tak tento vůz je k tomu přímo předurčen. Maximálně pohodlné sedačky, velkorysý prostor na předních i zadních sedadlech, a to i v místě za řidičem, řada asistenčních prvků včetně adaptabilního tempomatu, udržování jízdy v jízdních pruzích. Vozidlo uhání maximálně povolenou rychlostí po dálnici a když se vám objeví někdo, kdo vás zpomalí, automaticky rekuperuje energii do baterií abyste ji měli k dispozici pro další pohyb na další kilometry. V případě, že i na dálničním povrchu je méně náročné klesání, vozidlo i při takto vysoké rychlosti přepne na elektrický mód. A co vás nejvíce potěší je spotřeba, která se pohybuje kolem 5 l/ 100 km. Samozřejmě pokud zvolíme sportovnější styl jízdy, spotřeba stoupá úměrně ke stylu jízdy.

 

 

 

 

 

Závěrem

Musíme konstatovat, že jsme dostali do testu vysoce kvalitní a jedním dechem elegantní vůz, který splňoval všechny parametry dnešní doby. Hybridní pohonná jednotka, ekologický provoz, nízká spotřeba a především bezpečnost, dává vozu Nová Honda Civic e:Hev vysoké známky hodnocení. Nesmíme zapomenout na velkorysý zavazadlový prostor ukrytý pod zešikmenou zádí pátých dveří, sportovní vzhled doplňuje spojler a výkon obou dvou pohonných jednotek je více než dostačující. Co každého řidiče zvláště potěší je jednoduché projíždění zatáčkami a rychlé řešení kritických situací v okamžiku, kdy je třeba rychle akcelerovat či náhle zbrzdit. Na bezpečnost je v tomto vozidle dbáno ve všech směrech, a to i v případě, že používáme adaptabilní tempomat, jsme upozorňováni, když se náhled před nás zařadí vůz a to akusticky i vizuálně a to odstupňované od bílé až po červenou barvu.

Automobil Nová Honda Civic e:HEV můžeme doporučit lidem, kteří preferují sportovní, ekonomickou a ekologickou jízdu.

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 skvělé
Pocit z jízdy 9 sportovní
Pohodlí 8 kvalitní
Ovládání vozidla 9 skvělé
Dojezdová vzdálenost 8 výborná
Design vozidla
9
aerodynamický
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Příbram 130 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Teplice
210 km   okresní silnice,dálnice
den čtvrtý
Beroun
87 km
dálnice, okresní silnice,
den pátý
Praha
150 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

   
Peugeot 3008 GT electric 

Citroën Berlingo MAX

 

 

 

 

DS 4 HDi

 

 

Maserati Grecale Folgore

 

 

Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech