Test: DS 7-E TENSE 360 EAT8 4×4 performance

Do naší redakce jsme dostali k testu nový DS 7 E-TENSE 360 EAT8 4×4 performance. Tento vůz je vlajkovou lodí v kategorii velkých SUV a bez jakýchkoliv řečí tuto úlohu splňuje. Jednou z jeho velkých předností je i elektromotor. To znamená, že dostáváme ohromný výkon při součtu benzínového a elektrického pohonu.

První dojmy

Vozidlo je svými majestátními rozměry a nádherným zpracováním interiéru na první dojem ohromující. Pro řidiče je výborný výhled z vozidla, ovládací prvky vidíme hned na místech dobře dostupných, jen pro řidiče neznalého vozidel značky DS je třeba se chvilku zorientovat. Na první dojem a po ujetí prvních pár kilometrů cítíte sílu motoru a vnímáte vnitřní eleganci. O vás také možná na první dojem překvapí je široká možnost volby jízdních režimů. Od 4×4 až po Eco.

DS 7 E-TENSE

Jízda ve městě

Jak již jsme zmínili na začátku, jedná se o velké SUV, DS 7 E-TENSE není v žádném případě malý městský vůz, a tak musíme tomu přizpůsobit jízdu v městském provozu. Samozřejmě je vozidlo vybaveno řadou asistenčních prvků, které nám pomáhají při parkování, proplétání se hustým městským provozem, ale vždy musíme mít na zřeteli, že řídíme velké SUV. Jak jsme si ověřili při parkování nám pomáhají senzory a couvací kamera. Při nákupu využijeme velkorysý zavazadlový prostor, který máme možnost otevřít několika způsoby, a to přidržením dálkového ovladače nebo stisknutím tlačítka uvnitř vozidla či pokud máme plné ruce, rádi využijeme možnost otevření nožním spínačem. Pokud jde o bezpečnostní prvky, i v zavazadlovém prostoru je nastaveno, pokud máme nějaký rozměrný předmět, který brání bezpečnému uzavření, systém zavírání se automaticky zastaví. Další, a ne nepodstatnou předností je elektrické vybavení vozidla, které nám zvláště v městském provozu snižuje spotřebu pohonných hmot a zvyšuje ekologičnost provozu.

Jízda po okresních silnicích

Právě na těchto površích využijeme bohatou škálu jízdních režimů a když se dostaneme do složitých podmínek, jako je například stoupání do kopců s mnoha zatáčkami, zvolíme pohon všech čtyř kol a opravdu jsme pány silnice. Naopak, v tomto podzimním čase se často stává, že na okresních silnicích potkáme zemědělská vozidla a pro rychlé předjetí zvolíme jízdní režim Sport. Zde při spojení síly benzínového motoru a elektromotoru opravdu můžeme konstatovat, že dostáváme brutální výkon. Dalším aspektem, který nás u automobilu DS 7 E-TENSE je noční vidění, kdy při podzimní brzké stmívání nám umožní včas identifikovat zvěř i osoby. Upozornění na jejich přítomnost je vizuální i zvukové.

 

Jízda po dálnici

U tohoto automobilu můžeme s čistým svědomím konstatovat, že pokud by nebyly aspekty, které vyplývají z lidských potřeb, dokázali bychom najednou možná dojet až k moři. Jízda po dálnici s maximálním využitím asistenčních prvků se stává jednoduchou a příjemnou. Samozřejmě můžeme využít zastávku na dobití baterie, protože tento model automobilu disponuje dobíjecími kabely. Při jízdě na dálnici si můžeme nechat dobíjet baterii přímo z motoru, kdy nadbytečný výkon je využíván k dobíjení baterie. Stejně získáváme při dálničním provozu energii při rekuperaci. Pohodlně se zde sveze pět cestujících včetně zavazadel. Pokud nám přeje počasí můžeme se dívat prosklenou střechou a při pomalejší jízdě i vyvětrat střešním oknem.

 

Závěrem

S automobilem DS 7 E-TENSE dostáváme do rukou vrchol technického pokroku snoubený s elegancí a francouzským šarmem. V každém detailu od provedení sedaček přes koberečky na podlaze vidíme eleganci a preciznost. Bezpečnost posádky vozidla je na prvním místě, kdy souvisle sleduje palubní počítač ostražitost řidiče a okamžiku, kdy zjistí únavu či nesoustředění, vizuálně i akusticky na to upozorní. Sami jsme si tuto funkci několikrát ověřili. Automatické systémy na rozsvěcení světel, spouštění stěračů vám usnadní řízení a nemusíte se tak soustředit, abyste nezapomněli vypnout dálková světla, stejně tak když se náhle spustí déšť, automaticky se zapnou stěrače. My jsme při našem testu prověřili většinu jízdních režimů včetně Eco, kdy se vozidlo snaží být co nejvíce ekologické a ekonomické. Bylo by toho ještě mnoho, co bychom mohli vyjmenovat co nám přineslo pohodlnou jízdu, a tak nakonec můžeme konstatovat, že jsme měli k dispozici spolehlivý, dynamický a elegantní vůz.

DS 7 E-TENSE

 

 

 

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 vynikající
Pocit z jízdy 9 vynikající
Pohodlí 10 úžasné
Ovládání vozidla 9 skvělé
Dojezdová vzdálenost 9 výborná
Design vozidla
9
Elegantní
Průměr
9
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 105 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Příbram
55km   okresní silnice,městský provoz
den čtvrtý
Beroun
80 km
dálnice, okresní silnice,
den pátý
Praha
150 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

  Citroën Berlingo MAX

 

Peugeot 3008 GT electric

 

DS 4 HDi

 

 

Maserati Grecale Folgore

 

 

Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech