Do naší redakce jsme dostali k testu nový DS 7 E-TENSE 360 EAT8 4×4 performance. Tento vůz je vlajkovou lodí v kategorii velkých SUV a bez jakýchkoliv řečí tuto úlohu splňuje. Jednou z jeho velkých předností je i elektromotor. To znamená, že dostáváme ohromný výkon při součtu benzínového a elektrického pohonu.
První dojmy
Vozidlo je svými majestátními rozměry a nádherným zpracováním interiéru na první dojem ohromující. Pro řidiče je výborný výhled z vozidla, ovládací prvky vidíme hned na místech dobře dostupných, jen pro řidiče neznalého vozidel značky DS je třeba se chvilku zorientovat. Na první dojem a po ujetí prvních pár kilometrů cítíte sílu motoru a vnímáte vnitřní eleganci. O vás také možná na první dojem překvapí je široká možnost volby jízdních režimů. Od 4×4 až po Eco.
Jízda ve městě
Jak již jsme zmínili na začátku, jedná se o velké SUV, DS 7 E-TENSE není v žádném případě malý městský vůz, a tak musíme tomu přizpůsobit jízdu v městském provozu. Samozřejmě je vozidlo vybaveno řadou asistenčních prvků, které nám pomáhají při parkování, proplétání se hustým městským provozem, ale vždy musíme mít na zřeteli, že řídíme velké SUV. Jak jsme si ověřili při parkování nám pomáhají senzory a couvací kamera. Při nákupu využijeme velkorysý zavazadlový prostor, který máme možnost otevřít několika způsoby, a to přidržením dálkového ovladače nebo stisknutím tlačítka uvnitř vozidla či pokud máme plné ruce, rádi využijeme možnost otevření nožním spínačem. Pokud jde o bezpečnostní prvky, i v zavazadlovém prostoru je nastaveno, pokud máme nějaký rozměrný předmět, který brání bezpečnému uzavření, systém zavírání se automaticky zastaví. Další, a ne nepodstatnou předností je elektrické vybavení vozidla, které nám zvláště v městském provozu snižuje spotřebu pohonných hmot a zvyšuje ekologičnost provozu.
Jízda po okresních silnicích
Právě na těchto površích využijeme bohatou škálu jízdních režimů a když se dostaneme do složitých podmínek, jako je například stoupání do kopců s mnoha zatáčkami, zvolíme pohon všech čtyř kol a opravdu jsme pány silnice. Naopak, v tomto podzimním čase se často stává, že na okresních silnicích potkáme zemědělská vozidla a pro rychlé předjetí zvolíme jízdní režim Sport. Zde při spojení síly benzínového motoru a elektromotoru opravdu můžeme konstatovat, že dostáváme brutální výkon. Dalším aspektem, který nás u automobilu DS 7 E-TENSE je noční vidění, kdy při podzimní brzké stmívání nám umožní včas identifikovat zvěř i osoby. Upozornění na jejich přítomnost je vizuální i zvukové.
Jízda po dálnici
U tohoto automobilu můžeme s čistým svědomím konstatovat, že pokud by nebyly aspekty, které vyplývají z lidských potřeb, dokázali bychom najednou možná dojet až k moři. Jízda po dálnici s maximálním využitím asistenčních prvků se stává jednoduchou a příjemnou. Samozřejmě můžeme využít zastávku na dobití baterie, protože tento model automobilu disponuje dobíjecími kabely. Při jízdě na dálnici si můžeme nechat dobíjet baterii přímo z motoru, kdy nadbytečný výkon je využíván k dobíjení baterie. Stejně získáváme při dálničním provozu energii při rekuperaci. Pohodlně se zde sveze pět cestujících včetně zavazadel. Pokud nám přeje počasí můžeme se dívat prosklenou střechou a při pomalejší jízdě i vyvětrat střešním oknem.
Závěrem
S automobilem DS 7 E-TENSE dostáváme do rukou vrchol technického pokroku snoubený s elegancí a francouzským šarmem. V každém detailu od provedení sedaček přes koberečky na podlaze vidíme eleganci a preciznost. Bezpečnost posádky vozidla je na prvním místě, kdy souvisle sleduje palubní počítač ostražitost řidiče a okamžiku, kdy zjistí únavu či nesoustředění, vizuálně i akusticky na to upozorní. Sami jsme si tuto funkci několikrát ověřili. Automatické systémy na rozsvěcení světel, spouštění stěračů vám usnadní řízení a nemusíte se tak soustředit, abyste nezapomněli vypnout dálková světla, stejně tak když se náhle spustí déšť, automaticky se zapnou stěrače. My jsme při našem testu prověřili většinu jízdních režimů včetně Eco, kdy se vozidlo snaží být co nejvíce ekologické a ekonomické. Bylo by toho ještě mnoho, co bychom mohli vyjmenovat co nám přineslo pohodlnou jízdu, a tak nakonec můžeme konstatovat, že jsme měli k dispozici spolehlivý, dynamický a elegantní vůz.
Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | vynikající |
Pocit z jízdy | 9 | vynikající |
Pohodlí | 10 | úžasné |
Ovládání vozidla | 9 | skvělé |
Dojezdová vzdálenost | 9 | výborná |
Design vozidla |
9 |
Elegantní |
Průměr |
9 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha |
110 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha | 105 km | okresní silnice, městský provoz |
den třetí |
Příbram |
55km | okresní silnice,městský provoz |
den čtvrtý |
Beroun |
80 km |
dálnice, okresní silnice, |
den pátý |
Praha |
150 km |
dálnice, okresní silnice |