Test Mitsubishi Colt Performance

Do naší redakce jsme dostali na vyzkoušení unikátní vozidlo od regionálního distributora značky Mitsubishi, a to model Colt Performance. Jedná se o speciálně upravený model, a to jak vizuálně, tak motoricky klasicky prodávaného vozidla.

První dojmy

Toto vozidlo na první dojem upoutá svojí barevnou kombinací a nápisy, které zdůrazňují, o jaký typ vozidla se jedná, stejně tak přední spojler a boční spojlery na první pohled evokují sportovní vůz. Stejně tak je tomu, podíváme-li se na disky, protože se jedná o 18“ kola OZ Racing Super Tourismo GT.  Usedáme do vozidla a první, co nás zaujme je řadicí páka s šesti rychlostními stupni + zpátečkou a tři pedály. Jinak interiér a palubní deska se od klasického modelu Mitsubishi Colt výrazně neodlišují. První velkou změnu poznáme při rozjezdu. Charakteristický závodní zvuk výfuku a velice svižný první a druhý rychlostní stupeň. Po několika málo kilometrech zjišťujeme, jak máme vysoce sportovně laděný vůz a přesnou převodovku. Byť při našich testech preferujeme automatické převodovky, tato manuální převodovka k tomuto vozu sedne.

 

Mitsubishi Colt Performance

Jízda po městě

V tomto odstavci se nebudeme k tomuto automobilu detailně rozepisovat, protože stoprocentně model Mitsubishi Colt Performance není primárně určen pro městský provoz, a to z několika důvodů: poměrně hlučný motor, sportovně laděná převodovka a další aspekty, které je předurčují k jiným jízdním povrchům. Přesto není problém zajet do nákupního centra či vůz využít pro cestu do zaměstnání. Jen při popojíždění v dlouhých kolonách musíme vždy pečlivě volit rychlostní stupeň, aby nám motor nezhasl.

Jízda po okresních silnicích

S tímto sportovně postaveným vozidlem, které dle výrobce má výkon 95 kW, což je nejsilnější vůz této řady, s nízko položeným podvozkem a šestistupňovou přesnou převodovkou si právě na našich klikatých a složitých okresních silnicích jízdu užijeme. Rychlé průjezdy zatáček s dobře navoleným převodovým stupněm svižně projíždíme a vysoká akcelerace při výjezdu ze zatáčky nás zatlačí do sedadla. Byť se jedná o náhon na přední nápravu, máme chvílemi pocit, že se jedná o čtyřkolku, protože vozidlo sedí velmi přesně a místa, kde projíždíme, například rychlostí 60 km/hod si můžeme přidat minimálně 10 km/hod navíc a nepoznáme rozdíl. Co jsme ocenili nejvíce, je právě ona konzistentní a plynulá jízda v zatáčkách, která je při vyšších otáčkách motoru doplněna charakteristickým sportovním zvukem výfuku. Celkově musíme konstatovat, že vyladěný podvozek a motor byly výborné.

Jako každý Colt měl i tento ve výbavě možnost změny jízdních režimů a kombinace režimu Sport vám dodávala velkou jistotu při předjíždění a pocit ze sportovní jízdy.

Na druhou stranu nesmíme zapomenout, že toto vozidlo je velice nízko položeno u silnice, takže nastupování a vystupování může být pro méně pohyblivé jedince náročnější. Také je velice důležité vhodně volit rychlostní stupně, protože se jedná o klasickou převodovku, kdy pátý a šestý rychlostní stupeň využíváme na dálnici a při maximální rychlosti na okresních silnicích a další využíváme při jízda v obci.

Jízda po dálnici

Jízda po dálnici je s automobilem Mitsubishi Colt Performance pohodová, rychlá a sportovní. Už při nájezdu na dálnici při připojování si dokážeme získat velkou rychlost a maximálně povolená rychlost 130 km/ hodinu je dosažena v mžiku. Při nastavení adaptabilního tempomatu a zařazení šestého rychlostního stupně můžeme bez problémů uhánět za svými cíli. Při nutném zpomalování musíme reagovat přeřazením na pátý rychlostní stupeň, popř. nižší.

Závěrem

Během našeho testu jsme zaznamenali, jak sportovní polep působí na některé řidiče jako červená barva na býka. Jelikož akcelerace tohoto automobilu je ohromná, jsou situaci, kdy u semaforu či na konci obce okamžitě vozidlům za námi ujíždíme. Při testu tohoto vozidla jsme sledovali, jak se nás snaží dohonit i za cenu překročení povolené rychlosti. Jak již bylo zmíněno, naší preferencí jsou vozidla s automatickými převodovkami, ale zde jako by samotný vůz vedl ruku řidiče a nutil jej přeřazovat, aniž by o tom musel přemýšlet.

Je to takový návrat ke klasickému řízení automobilu, kdy dokonce je řidič vytrestán, zařadí-li dříve nižší rychlostní stupeň či vyšší, a to v prvním případě mírným škubnutím a ve druhém případě cukáním.

V momentě, kdy si na toto zvyknete, propojíte se s vozidlem a nevnímáte, že musíte řadit, protože si o to vůz sám řekne. Hudbou pro uši sportovně laděných řidičů je zvuk motoru a výfuku při řazení z prvního až na třetí rychlostní stupeň. Vozidlo je vybaveno všemi prvky, na které jsme zvyklí u standardní nových vozů: klimatizace, couvací kamera, adaptabilní tempomat, hlídání jízdy v pruzích, automatické rozsvěcení asvětel, automatické zapínání stěračů. Prostě a stručně závěrem: kdo chce automobil, který se bude odlišovat od ostatních, chce zažívat sportovní jízdu za rozumnou cenu, ať neváhá a pořídí si tento vůz.

Více informací naleznete na stránkách výrobce ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 kvalitní *
Pocit z jízdy 10 sportovní*
Pohodlí 7 přívětivé *
Ovládání vozidla 8 dobré *
Dojezdová vzdálenost 7 odpovídajíci vozidlu *
Design vozidla
8
Odpovídající typu *
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

* sportovní vůz mimo ostatní testované kategorie

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha
110 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Beroun 105 km okresní silnice, městský provoz
den třetí
Liblín
160 km   okresní silnice, dálnice
den čtvrtý
Beroun
80 km
dálnice, okresní silnice,
den pátý
Praha
150 km
dálnice, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

2024

 

Peugeot 3008 GT electric

Citroën Berlingo XL1.5 BlueHDi 130

 

 

Maserati Grecale Folgore 

DS7 Pallas HDi

 

 

 

 

 

DS 4 HDi

Peugeot E-208

Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130

 

 

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

MG HS

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

 

 

2023

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech