
Do naší redakce jsme po delší době dostali automobil s klasickým benzínovým a dokonce s klasickým řazením od japonského výrobce Mitsubishi a nový model Colt.
První dojmy
Automobil na první dojem působí kompaktním vzhledem jako elegantní, malý městský vůz. Dokonce jsme měli pocit, že jsme dostali třídveřovou variantu. To bylo proto, že otvírání zadních dveří je ukryto v horní části dveří, tedy chybí klika. Dalším překvapením po usednutí do vozidla byla řadící páka nabízející šest rychlostí dopředu + zpátečku. Tedy klasická mechanická převodovka. Protože mezi odbornou motoristickou komunitou je známa spolupráce firem Mitsubishi a Renault, je rozložení ovládacích prvků podobné jako u vozidel značky Renault. V těchto vozidlech i v námi testovaném automobilu je umístěna pod volantem na pravé straně páčka na ovládání audia. Nebudeme zastírat určitou strohost a účelovost vybavení vozidla, která však směřuje k efektivitě, což jsme během testu poznali.









Jízda po městě a okresních silnicích
Z předchozích námi testovaných vozidel bylo velmi málo těch s manuální převodovkou. První kilometry v městském provozu byly tedy s tímto automobilem trochu komplikované než jsme si zvykli na řazení. Je třeba se vrátit do začátku řízení a přemýšlet, jaký rychlostní stupeň zvolit, byť nás k tomu sám automobil na palubní desce navádí šipkou nahoru či dolu. Bylo také třeba si zvyknout rychle i v městském provozu zařadit čtvrtý rychlostní stupeň, protože pokud jsme byli schopni jet maximální povolenou rychlostí, toto byl ideální jízdní režim. Automobil Mitsubishi Colt byl také vybaven adaptabilním tempomatem a systémem udržování v jízdních pruzích. V případě, že jsme se dostali do hustého městského provozu, při nízké rychlosti, se automaticky tempomat vypnul, což ohlásil třemi akustickými signály a žlutým zablikáním nápisu na palubní desce.
Jízda v městském provozu byla s automobilem Mitsubishi Colt naprosto pohodování. Jednoduché zaparkování, pohodová jízda do podzemních garáží a v neposlední řadě kvalitní výhled z vozidla. Automobil disponuje dvěma jízdními režimy: Eco a Normal. Pokud se rozhodneme vyrazit na větší rodinný nákup, je třeba využít možnosti sklopení zadních sedadel, aby vznikla větší ložná plocha, jelikož ve standardním nastavení je zavazadlový prostor přiměřený velikosti vozu. Zajímavostí je, dělená spodní část zavazadlového prostoru, kdy po nadzvednutí desky se nám objeví skrytý prostor o hloubce 10 cm. Na první otevření kufru působí při využití tohoto prostoru zavazadlový prostor prázdný. A co především potěší duši spořivého motoristy je spotřeba benzínu v městském provozu kolem 6 l/100 km.
Jízda po okresních silnicích
Tuto jízdu s automobilem Mitsubishi Colt můžeme v našem případě nazvat návratem ke kořenům motorismu. Dobře akcelerující motor díky šestistupňové převodovce můžeme velice šikovně využívat k podřazování a řazení ve spletitých zatáčkách a co nás velice překvapilo, že již od 70 km/hod výše můžeme používat pouze šestý rychlostní stupeň. V podstatě můžeme ve zkratce uvést: prvních pět stupňů manuální převodovky je k uvedení vozidla do chodu a šestý rychlostní stupeň je na jízdu. Takže se proplétáme přes města a vesnice a v momentě, kdy tato sídla opouštíme, přeřazujeme na šestý rychlostní stupeň a uháníme krajinou. V okamžiku, kdy je třeba podřadit, jsme na to upozorněni, či zkušený řidič vycítí potřebu přeřadit na nižší rychlostní stupeň.
Dalším prvkem, jenž byl návratem ke kořenům motorismu byl zvuk motoru, který byl velice příjemný a sportovní. Během testování jsme nezažili na těchto površích žádnou krizovou situaci a mohli jsme se vždy spolehnout jak na adaptabilní tempomat, tak na samotné vozidlo díky jeho výborným jízdním vlastnostem. I na těchto površích jsme dosahovali spotřebu kolem 6 l/100 km.
Jízda po dálnici
Jelikož automobil ve svém interiéru nebudí dojem malého městského vozidla a pro řidiče je dostatečný prostor pro nohy, dovedeme si představit s tímto vozidlem uhánět po dálnici i ke vzdáleným cílům. Jak jsme již dříve upozornili, šestý rychlostní stupeň je natolik univerzální, že v podstatě při navolení adaptabilního tempomatu se systémem udržování vozidla v jízdních pruzích funguje tento vůz stejně tak, jako vozidlo, které je vybaveno automatickou převodovkou. Jeden příklad za všechny: I při dobržďování za dvěma navzájem se předjíždějícími kamiony a snížení rychlosti až na 85 km/hod nebylo nutné podřazovat. A pak v pohodě zrychlilo na maximální povolenou rychlost na dálnicích. Spotřeba na dálnici nevýrazně stoupla k hranici 6,4 l/100 km, ale bylo to také ovlivněno, že jsme jeli v nepříznivých povětrnostních podmínkách a když jsme v pozdějších hodinách se vraceli domů, byla spotřeba podstatně nižší.










Závěrem
S automobilem jsme vyzkoušely všechny druhy vozovek, najeli jsme dlouhé úseky po dálnicích i okresních silnicích a musíme konstatovat, že splnilo naše očekávání. Určitá strohost ve výbavě není na škodu, protože přináší řidiči dnešní standardy jako jsou vyhřívaná sedadla a bezpečnostní prvky, jenž jsme z části popsali v textu. Jednoduché propojení s telefonem a využívání služeb Android Auto včetně navigování, pomocí hlasové komunikace získávání informací z internetu. V námi testovaném vozidle jsme pro navigaci využívali náš mobilní telefon, protože ve výbavě vozu navigace nebyla. Po prvním spárování telefonu v okamžiku nastartování se ihned vozidlo s telefonem propojilo. Pro mobilní zařízení, které poskytuje možnost bezdrátového dobíjení toto zde bylo umožněno. Můžeme tedy konstatovat, že jsme si během testovacího období zvykli na manuální řazení a spíše než řazení jsme si užívali pohodové jízdy a nezvykle sportovně laděného motoru. Jistě si tento model najde své kupce a bude pro ně dobrým společníkem na cesty i na nákupy.
Více informací naleznete ZDE
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 7 | Vynikající |
Pocit z jízdy | 7 | Bezbečný |
Pohodlí | 6 | uspokojivé |
Ovládání vozidla | 7 | příjemné |
Dojezdová vzdálenost | 8 | výborná |
Design vozidla |
7 |
Klasické kombi |
Průměr |
7 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Praha a okolí |
111 km | dálnice, městský provoz, |
den druhý |
Praha | 130 km | okresní silnice,dálnice |
den třetí |
Kladruby |
220 km | městský provoz, dálnice, okresní silnice |
den čtvrtý |
Mníšek |
48 km | městský provoz, , okresní silnice |
den páty |
Beroun | 81 km | městský provoz,, okresní silnice |
den šestý |
Praha | 147 km | městský provoz, okresní silnice |