Test: Nový Mitsubishi Colt s benzínovým motorem

Do naší redakce jsme po delší době dostali automobil s klasickým benzínovým a dokonce s klasickým řazením od japonského výrobce Mitsubishi  a  nový model Colt.

První dojmy

Automobil na první dojem působí kompaktním vzhledem jako elegantní, malý městský vůz. Dokonce jsme měli pocit, že jsme dostali třídveřovou variantu. To bylo proto, že otvírání zadních dveří je ukryto v horní části dveří, tedy chybí klika. Dalším překvapením po usednutí do vozidla byla řadící páka nabízející šest rychlostí dopředu + zpátečku. Tedy klasická mechanická převodovka. Protože mezi odbornou motoristickou komunitou je známa spolupráce firem Mitsubishi a Renault, je rozložení ovládacích prvků podobné jako u vozidel značky Renault. V těchto vozidlech i v námi testovaném automobilu je umístěna pod volantem na pravé straně páčka na ovládání audia. Nebudeme zastírat určitou strohost a účelovost vybavení vozidla, která však směřuje k efektivitě, což jsme během testu poznali.

Nový Mitsubishi Colt

Jízda po městě a okresních silnicích

Z předchozích námi testovaných vozidel bylo velmi málo těch s manuální převodovkou. První kilometry v městském provozu byly tedy s tímto automobilem trochu komplikované než jsme si zvykli na řazení. Je třeba se vrátit do začátku řízení a přemýšlet, jaký rychlostní stupeň zvolit, byť nás k tomu sám automobil na palubní desce navádí šipkou nahoru či dolu. Bylo také třeba si zvyknout rychle i v městském provozu zařadit čtvrtý rychlostní stupeň, protože pokud jsme byli schopni jet maximální povolenou rychlostí, toto byl ideální jízdní režim. Automobil Mitsubishi Colt byl  také vybaven adaptabilním tempomatem a systémem udržování v jízdních pruzích. V případě, že jsme se dostali do hustého městského provozu, při nízké rychlosti, se automaticky tempomat vypnul, což ohlásil třemi akustickými signály a žlutým zablikáním nápisu na palubní desce.

Jízda v městském provozu byla s automobilem Mitsubishi Colt naprosto pohodování. Jednoduché zaparkování, pohodová jízda do podzemních garáží a v neposlední řadě kvalitní výhled z vozidla. Automobil disponuje dvěma jízdními režimy: Eco a Normal. Pokud se rozhodneme vyrazit na větší rodinný nákup, je třeba využít možnosti sklopení zadních sedadel, aby vznikla větší ložná plocha, jelikož ve standardním nastavení je zavazadlový prostor přiměřený velikosti vozu. Zajímavostí je, dělená spodní část zavazadlového prostoru, kdy po nadzvednutí desky se nám objeví skrytý prostor o hloubce 10 cm. Na první otevření kufru působí při využití tohoto prostoru zavazadlový prostor prázdný. A co především potěší duši spořivého motoristy je spotřeba benzínu v městském provozu kolem 6 l/100 km.

Jízda po okresních silnicích

Tuto jízdu s automobilem Mitsubishi Colt můžeme v našem případě nazvat návratem ke kořenům motorismu. Dobře akcelerující motor díky šestistupňové převodovce můžeme velice šikovně využívat k podřazování a řazení ve spletitých zatáčkách a co nás velice překvapilo, že již od 70 km/hod výše můžeme používat pouze šestý rychlostní stupeň. V podstatě můžeme ve zkratce uvést: prvních pět stupňů manuální převodovky je k uvedení vozidla do chodu a šestý rychlostní stupeň je na jízdu. Takže se proplétáme přes města a vesnice a v momentě, kdy tato sídla opouštíme, přeřazujeme na šestý rychlostní stupeň a uháníme krajinou. V okamžiku, kdy je třeba podřadit, jsme na to upozorněni, či zkušený řidič vycítí potřebu přeřadit na nižší rychlostní stupeň.

Dalším prvkem, jenž byl návratem ke kořenům motorismu byl zvuk motoru, který byl velice příjemný a sportovní. Během testování jsme nezažili na těchto površích žádnou krizovou situaci a mohli jsme se vždy spolehnout jak na adaptabilní tempomat, tak na samotné vozidlo díky jeho výborným jízdním vlastnostem. I na těchto površích jsme dosahovali spotřebu kolem 6 l/100 km.

Jízda po dálnici

Jelikož automobil ve svém interiéru nebudí dojem malého městského vozidla a pro řidiče je dostatečný prostor pro nohy, dovedeme si představit s tímto vozidlem uhánět po dálnici i ke vzdáleným cílům. Jak jsme již dříve upozornili, šestý rychlostní stupeň je natolik univerzální, že v podstatě při navolení adaptabilního tempomatu se systémem udržování vozidla v jízdních pruzích funguje tento vůz stejně tak, jako vozidlo, které je vybaveno automatickou převodovkou. Jeden příklad za všechny: I při dobržďování za dvěma navzájem se předjíždějícími kamiony a snížení rychlosti až na 85 km/hod nebylo nutné podřazovat. A pak v pohodě zrychlilo na maximální povolenou rychlost na dálnicích. Spotřeba na dálnici nevýrazně stoupla k hranici 6,4 l/100 km, ale bylo to také ovlivněno, že jsme jeli v nepříznivých povětrnostních podmínkách a když jsme v pozdějších hodinách se vraceli domů, byla spotřeba podstatně nižší.

Závěrem

S automobilem jsme vyzkoušely všechny druhy vozovek, najeli jsme dlouhé úseky po dálnicích i okresních silnicích a musíme konstatovat, že splnilo naše očekávání. Určitá strohost ve výbavě není na škodu, protože přináší řidiči dnešní standardy jako jsou vyhřívaná sedadla a bezpečnostní prvky, jenž jsme z části popsali v textu. Jednoduché propojení s telefonem a využívání služeb Android Auto včetně navigování, pomocí hlasové komunikace získávání informací z internetu. V námi testovaném vozidle jsme pro navigaci využívali náš mobilní telefon, protože ve výbavě vozu navigace nebyla. Po prvním spárování telefonu v okamžiku nastartování se ihned vozidlo s telefonem propojilo. Pro mobilní zařízení, které poskytuje možnost bezdrátového dobíjení toto zde bylo umožněno. Můžeme tedy konstatovat, že jsme si během testovacího období zvykli na manuální řazení a spíše než řazení jsme si užívali pohodové jízdy a nezvykle sportovně laděného motoru. Jistě si tento model najde své kupce a bude pro ně dobrým společníkem na cesty i na nákupy.

Více informací naleznete ZDE

 

 

 

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 Vynikající
Pocit z jízdy 7 Bezbečný
Pohodlí 6 uspokojivé
Ovládání vozidla 7 příjemné
Dojezdová vzdálenost 8 výborná
Design vozidla
7
Klasické kombi
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
111 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 130 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Kladruby
220 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Mníšek
48 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Beroun 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  147 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

DS 3 – E-Tence

 

 

 

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech