Test: Mitsubishi ASX HEV

Do naší redakce jsme dostali k testu nové Mitsubishi ASX HEV. Jednalo se o vůz s klasickým benzínovým motorem doplněný o rekuperační zařízení z baterií bez nutnosti dobíjet u nabíjecích stanic kabelem.  

První dojmy

Jelikož jsme již v předchozích letech testovali dřívější klasické Mitsubishi ASX, nebylo pro nás překvapením, o jaký vůz se jedná. Samozřejmě postupem doby je vidět vývoj, a to jak ovládání, tak rozložení prvků na palubní desce, a především u tohoto modelu baterie a elektromotor navíc. Přesto se domníváme, že i řidič, který nebyl s vozidlem dříve seznámen, si velice rychle zvykne. Z vozidla je přehledný výhled, jsou zde dobře rozložené ovládací prvky a elektricky ovládané sedadlo. V neposlední řadě ocení propojení telefonu přes Bluetooth včetně Android Auto. Na první dojem tedy kompaktní SUV jak má být.  

Mitsubishi ASX HEV

 

Jízda ve městě a po okresních silnicích

Automobil Mitsubishi ASX HEV svými rozměry není gigantické, a tak s ním můžeme čile se proplétat městským provozem a velkým bonusem je zde elektrická část, která v mnohých úsecích šetří palivo a přírodu. Během jízdy ve městě můžeme využívat asistenční prvky, a to především při popojíždění v kolonách, kde využijeme adaptabilní tempomat a při parkování parkovací kamery. Před jízdou můžeme volit ze tří jízdních režimů: ECO, SPORT a MY-SENSE. Každý režim můžeme zvlášť nakonfigurovat. Automobil disponuje automatickým odemykáním a zamykáním, což oceníme především když přicházíme s nákupem, který chceme uložit do zavazadlového prostoru. Tento zavazadlový prostor je přiměřeně velký velikosti vozu.  V městském provozu se tedy automobil Mitsubishi ASX HEV v našem testu osvědčil.

Jízda po okresních silnicích

Díky tomu, že tento model vozidla je konstruován jako menší SUV, jeho jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a při kombinaci jízdních režimů můžeme dosahovat velmi dobrých časů na klikatých českých okresních silnicích. Automobil si dokáže hlídat jízdu v pruzích, a tak i za složitých povětrnostních podmínek vás vždy upozorní, že vybočujete vlevo či vpravo. Podstatnou záležitostí je, že máme vypočítáno a barevně na palubní desce vyznačeno, jaká je naše vzdálenost od automobilu jedoucímu před námi. Zvláště v dnešní době, kdy je velmi důrazně upozorňováno na dodržování bezpečného rozestupu vozidel, je tato funkce vynikající. Důležitým faktorem u vozidel HEV je využívat při rekuperaci energie, protože díky tomu snižujeme spotřebu paliva. My jsme při našem testu kladli důraz na ekonomickou, ale přesto svižnou jízdu a podařilo se nám snížit průměrnou spotřebu paliva až o 0,4 l/100 km. Vyšší úspora nevznikla z důvodu delšího úseku jízdy po dálnici.

Jízda po dálnici

Na dálnici můžeme konstatovat u tohoto vozidla a díky jeho vybavení asistenčními prvky, že jsme byli naprosto spokojeni. V některých okamžicích jsme museli zbystřit pozornost, protože automobil sám uháněl po dálnici, hlídal si odstup od vozidel před námi, jízdu v pruzích a ve zpětných zrcátcích jsme byli upozorněni na přítomnost automobilu vlevo či vpravo vedle nás. To v určitých okamžicích svádělo ke snížení ostražitosti, avšak v momentě, kdy jsme nedrželi dostatečně pevně volant jsme byli upozorněni, a tak o naši bezpečnost bylo postaráno. Dovolili jsme si pustit tok energií, který animuje obrazovka a mohli jsme sledovat, že i při dálničním provozu je využívána elektrická část z nashromážděné energie v bateriích, zvláště například při táhlém stoupání či nutnosti rychleji akcelerovat. Rychlou akceleraci jsme si vyzkoušeli v kombinaci s režimem SPORT a při ukončení zpomalení na dálnici vůz vystřelil rychle vpřed a do stoupání předjížděl ostatní vozidla díky využití obou agregátů.  Na českých dálnicích se velmi často setkáváme s pomalu jedoucím vozidlem v levém jízdním pruhu nebo déle se navzájem předjíždějících kamionů, kdy musíme náhle dobrzďovat. Zde je velká výhoda vozidel s pohonem HEV, protože při tomto dobržďování si dobíjíme baterie. Stejně tak pokud chceme mít dostatek energie v bateriích, můžeme zvolit na režim B na řadící páce automatické převodovky.

 

 

 

 

 

 

Závěrem

Přes všechny překážky elektromobility je vidět, že je to cesta dobrým směrem a s největší pravděpodobností nezvratitelná. Japonská značka Mitsubishi pokračuje v nabídce automobilů s hybridním pohonem. Především musíme ocenit nízkou spotřebu paliva, která se pohybovala kolem 6 l/100 km a můžeme konstatovat, že při dlouhodobějším testu bychom se dostali pod 6 l/100 km. Je vždy důležité u vozidel, které v sobě zahrnují i baterii a rekuperační systém, změnit styl jízdy a trošku více uvažovat o tom, jak se proplétat terénem. Není to nic složitého a když na závěr zjistíte, že místo spotřeby kolem 8l – 10 l/100 km jste skoro na polovině, oceníte elektrickou část motoru vozidla. S automobilem Mitsubishi ASX HEV jsme byli spokojeni a můžeme jej vřele doporučit.

 

 

 

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 vynikající
Pocit z jízdy 8 bezpečný
Pohodlí 7 skvělé
Ovládání vozidla 8 intuitivní
Dojezdová vzdálenost 7 výborná
Design vozidla
8
Klasické SUV
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší

 

 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí
58 km dálnice, městský provoz,
den druhý
Praha 120 km okresní silnice,dálnice
den třetí
Hluboká n V.
355 km městský provoz, dálnice, okresní silnice
den čtvrtý
Beroun
75 km městský provoz, , okresní silnice
den páty
Praha a okolí 81 km městský provoz,, okresní silnice
den šestý
Praha  127 km městský provoz, okresní silnice

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG

 

 

Honda CR-V HEV AWD

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 k AT8 Ultimate

 

Test Kia Sportage HEV

Citroën ë – C4

Test: Peugeot 2008 GT

DS7 Esprit De Voyage E-tense z pohledu ženy

Citroën ë-C4 X 

DS 3 s benzínovým motorem

Honda ZR-V Sport 

DS 3

Dacia Jogger Extreme TCe 110

Kia Niro HEV

VW ID.4. PRO

Peugeot 408
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV Ssang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Peugeot Rifter e-GT
Renault Megane E-tech electric

Citroën ë-Berlingo

Renault Arkana HEV
PEUGEOT e-Traveller – zimní test
Hyundai – Santa Fe. CITROËN ë-C4. – zimní test
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre
Citroën C5 Aircross

SsangYong Korando 1.5

DS 9 – TENSE 360 k 4×4

Honda Civic e:HEV

 

MG EHS
Nová DS 7 Opera E-Tense 300 EAT 4X4

Renault Austral

Honda Jazz Crosstar e: HEV

 

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

 

Mitsubishi ASX PHEV

 

Citroën C5 X SHINE PACK PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8

 

DS 7 E-TENSE

Peugeot 408 GT HYBRID 225 e-EAT8

 

Renault Arkana E-tech