Peugeot Rifter e-GT dobrý vůz pro práci, na výlety i do kempu

Do naší redakce jsme na závěr prázdnin dostali k otestování plně elektrický vůz francouzského výrobce Peugeot Rifter e-GT. Rozhodli jsme se tedy jej důkladně otestovat a to včetně přenocování v kempu v tomto voze. Naplánovali jsme také delší trasu až na východ Čech. V testu jsme chtěli zdůraznit univerzálnost použití tohoto automobilu.

První dojmy

Tento automobil vídáme po delší dobu na českých silnicích a navazuje na velmi úspěšné předchozí typy pick-upů a dodávek od tohoto výrobce. Jelikož doba postupně míří k elektrifikaci vozidel, a naše redakce tento trend podporuje, Peugeot Rifter e-GT nás na první dojem nepřekvapil. Klasický design užitkového vozidla zde prezentovaný v provedení pro pět cestujících a zavazadlový prostor není ničím vyjímečný, jediná odlišnost je vybavení elektromotorem. Nejvíce na námi testovaném voze nás upoutala jeho příjemně hnědá barva.

Jízda po městě a okresních silnicích

Jako každý automobil tohoto typu, i námi testovaný vůz je připraven na jízdu po městě i okresních silnicích, aby dovezl řemeslníky na práci, popřípadě větší rodinu do cíle cesty. Automobil s dojezdem cca 250 km naprosto s přehledem dostačuje na pracovní dojezd na místo určení a zpět stejně tak pro cestování rodiny, požadující větší zavazadlový prostor.

 

Především však vidíme využití tohoto vozidla pro rodiny pro cestování a zároveň s možností přespání. Ve městě, podobně jako u ostatních automobilů vybavených elektrickým pohonem, je jízda ekonomická a vysoce rentabilní. Rekuperace výborně funguje ,a tak po městě cestujeme s minimálními náklady. Stejně tomu je i když vyrazíme mimo město na okresní silnice. Vozidlo díky své hmotnosti dokáže využívat setrvačnost při jízdě z kopce a při jízdě v členitém českém terénu se prodlužuje i dojezdová vzdálenost. Navíc, zvláště u velkých měst a na hlavních tazích již není problém najít dobíjecí stanici. Než vypijete kávu a dopřejete si chvilku odpočinku, dobijete vozidlo do 80 % kapacity baterie.

Jízda po dálnici

Od začátku elektromobility byl velký problém u všech vozidel na dálnici jezdit rychlostí více než 110 km/ hod. To u tohoto typu vozidla, kde je funkčnost a užitnost nad aerodynamikou, je také problém a to především při nevýhodných povětrnostních podmínkách. Pokud jsme se vydali na cestu od západu na východ a spotřeba byla až překvapivě nízká. Bohužel při cestě opačným směrem, kdy jsme jeli proti větru,  naopak spotřeba dost podstatně stoupla. Na dálnici automobil velice dobře sedí a spolehlivě vás drží v pruzích, jedinou výtkou může u námi testovaného vozidla být absence adaptabilního tempomatu. Ale opět musíme podotknout, že i na hlavních tazích je již dostatek dobíjecích stanic a tak bez delšího zdržení jsme dojeli do cíle vzdáleného kolem 200 km pouze na jedno dobití. Pokud zvolíme rozumný kompromis a rychlost na dálnici udržujeme mezi 115-120 km/hod s využíváním terénu, nemusíme mít obavu z dojezdu vozidla.

Náš test v kempu u rybníku Staňkov

Kromě toho, že jsme absolvovali 500 km na dálničních površích, vydali jsme se ještě otestovat vozidlo jako obytný vůz pro přespání v kempu. Vybrali jsme si kemp Oasa u rybníku Staňkov. Cestou jsme ve městě Třeboň automobil plně dobili a do kempu dojeli tedy se skoro plnou baterií. Při rozhovoru s majitelem kempu, který sám vlastní elektromobil, jsme zjistili, že ani zde není problém si automobil za určitý poplatek dobýt.

My jsme v kempu automobil nedobíjeli, zvolili jsme si menší stání a přizpůsobili vozidlo k nocování. Zásuvka na tomto typu stání postačí pouze pro dobití notebooku, telefonu a provoz přenosné elektroniky. Jednoduchým a rychlým složením zadních sedadel a vytvořením prostoru pro spaní, jsme zde naprosto pohodlně přenocovali jednu noc. Díky řadě úložných prostor po celém interiéru vozu, včetně stropních poliček nad sedadlem řidiče a spolujezdce, nebyl žádný problém strávit v kempu celý den a noc. Tedy test kempování proběhl úspěšně.

nabíjení sluníčkem v kempu Oasa na Staňkově

Závěrem

Tento automobil díky své univerzálnosti lze použít jak pro jízdy nadšených cestovatelů, kteří nekladou příliš vysoké nároky na ubytování a spíše upřednostňují ekonomickou variantu. Dále bude velice úspěšný pro řemeslníky, kteří pro svoji práci hledají ekonomického parťáka s velkými úložnými prostory, popřípadě pro početnou rodinu, která ráda cestuje s velkým vybavením.

 Vozidlo je vybaveno třemi jízdními režimy:  Normal,  eco a power.

K dispozici jsou také dva režimy rekuperace: Standardní a zesílený dostupný po stisknutí tlačítka B na voliči jízdních režimů.  Při nainstalování aplikace My Peugeot do telefonu a propojení s vozidlem můžete na dálku ovládat klimatizaci a sledovat nabíjení, v případě, že dobíjíte z domácí stanice i spustit vzdálenou správou dobíjení. Současně vám tato aplikace eviduje jízdy a spotřebu elektrické energie. Tu můžete také v průběhu jízdy sledovat na centrálním displeji. Stejně vám aplikace identifikuje poslední místo parkování a tak snadno naleznete zaparkovaný vůz.

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 uspokojivé
Pocit z jízdy 8 pohodový
Pohodlí 7 průměrné
Ovládání vozidla 7 dobré
Dojezdová vzdálenost 6 průměrná
Design vozidla
7
Klasický
Průměr
7
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý
Třeboň 220 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Mělník 120 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Beroun 80km městský provoz, okresní silnice, dálnice
den pátý
Náchod
177 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 177km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT Peugeot 5008
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3. DS 9


Booking.com

Mitsubishi L200 Rock Proof EVO 02
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4



Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller

Citroën C4 SHINE 1.2 PureTech 155 S&S EAT8

Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e

DS 4

Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.

Citröen SUV C3 AIRCROSS C-SERIES 1.2 PureTech 130 S&S EAT6

Dacii Spring

Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
Honda Jazz Crosstar HEV
DS 7 Crossback PHEV Louvre