Volkswagen Polo kvalitní a bezpečná jízda bez kompromisů

Do naší jsme dostali k otestování automobil s  benzínovým motorem a to model Volkswagen Polo. Testovali jsme již několikáté vozidlo tohoto renomovaného německého výrobce, ale tentokrát se jedno o první automobil v klasickém provedení. Jeho kvalita nás přesvědčila již při prvním usednutí do vozu.

První dojmy

Při testování automobilů dáváme vždy jako hlavní bod a plus pro dobré až výborné hodnocení automobilu jeho vstřícnost k řidiči. Při usednutí do tohoto modelu VW Polo a vyjetí na silnici nebylo nutné nic řešit, nic vymýšlet, automobil vyrazil a naprosto přesně a vstřícně nás vedl prvními kilometry jízdy. Řada současných výrobců se snaží do vozidel vměstnant elektroniku a asistenční prvky a zapomínají, že kvalitní podvozek je základem kvalitní jízdy automobilu. Hned na první dojem jsme zjistili, že to u tohoto vozidla nechybělo. Samozřejmě podpůrné asistenční prvky můžete i zde využít. Přímo u vozidel značky VW je znát jejich německá přesnost a výrobní kvalita.

Jízda po městě a okresních silnicích

S tímto automobilem získáte naprostou pohodu a jistotu při proplétáním se náročným městských provozem. Jednoduchá manipulovatelnost a bezpečnostní prvky při parkování vám umožní zaparkovat tam, kde potřebujete. Adaptabilní tempomat v městském provozu vám zatím ulehčí práci při sledování vozidel před vámi. Funkce Travel Assist vč. ACC vás dokonce při kombinaci adaptabilního tempomatu sám přibrzní v zatáčkách a provede kruhovým objezdem. Musíme podotknout, že námi testovaný automobil byl vybaven automatickou převodovkou s možností manuálního řazení pod volantem.  Tuto asistenci v hojné míře využívali i když se občas stalo, že celý systém byla automaticky deaktivován a muselo se přejít na klasické řízení. Takže můžeme konstatovat, že když vyrazíme například do místa vzdáleného do 50 km v kombinaci s městským provozem a okresními silnicemi, můžeme přenechat vozidlu správu řízení a to i tak, že v systému dokáže identifikovat dle značek vjezd do obce automaticky se přizpůsobí povolené rychlosti. Pokud tedy jsme vše takto využili, může se řidič stát pasažérem, který točí volantem. Tedy závěrem můžeme konstatovat, že pro městský a příměstský provoz je vozidlo naprosto vyhovují a to i pokud jde o velikost zavazadlového prostoru.

Jízda po dálnicích

Někdy se nám zdá, že je skoro zbytečné rozdělovat kategorie jakým způsobem se tato vozidla pohybují po různých druzích silnic. A zde se jedná o tento případ. I při na dálnici si Volkswagen Polo udržuje vysokou kvalitu jízdy a především kombinace adaptabilního tempomatu vám umožní pohodovou neunavující jízdu i na delší trasu. Vozidlo díky svým čidlům identifikuje ohrožení a automaticky zpomaluje nebo zrychluje v momentech, kdy je toho třeba. Ovládací prvky jsou dobře rozloženy a musíme si jen zvyknout, že ovládání světel je na levé straně řidiče pod palubní deskou u dveří. Avšak i obsluhu světel v případě volby automatického režimu ovládá vozidlo. Na dálnici především potřebujeme mít dobrý rozestup mezi vozidly a také eliminovat únavu dlouhodobou jízdou. To zde v tomto zimním čase vám zpříjemní ohřívání sedadel, dobrá klimatizace a jako zpestření dlouhé cesty může spolujezdec sledovat oblohu či hvězdy na nebi, protože námi testovaný model byl vybaven průhlednou, otevíratelnou střechou.

Již v úvodu tohoto článku jsme zmínili, že od vozidel očekáváme především kvalitní jízdní vlastnosti a to  toto vozidlo speciálně při rychlých pasážích na dálnici splňuje. Měli jsme štěstí a mohli jsme porovnávat jízdní vlastnosti s podstatně menším typem automobilu, které jsme testovali týden před testem VW Polo a rozdíl byl markantní. A to nemůžeme říci, že zmíněný testovaný automobil nesplňoval standardní požadavky. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,5 l/ 100 km. 

Závěrem

Všechna námi testovaná vozidla výrobce VW splňovala základní předpoklad a tim je vysoce kvalitní jízda zaměřená na bezpečnost a úspornost. U posledně jmenovaného a testovaného modelu Polo jsme se dostali do úrovně pořizovací ceny nad půl milionu Kč s kvalitou, která si nic nezadá s vozidly podstatně vyšší kategorie. Automobil nám poskytl bezpečí, rychlost, pohodlí  i možnost využití sportovní jízdy.  Je pravda, že v současné době hybridních pohonů a masivní elektrifikaci modelů se zdá tento naprosto klasický automobil jako nemoderní vůz. Ale domníváme se, že ještě dlouhou dobu bude mít své místo mezi motoristy.

Ze stránek výrobce

Nové Polo rozpoznáte na první pohled díky jedinečnému highlightu, kterým jsou inovativní světlomety IQ.LIGHT LED Matrix (volitelná výbava). Technologie Matrix umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by přitom docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. To, co udělá dojem vpředu, nesmí chybět ani vzadu: Součástí tohoto volitelného paketu jsou také LED zadní světla s animovanými brzdovými světly a integrovanými dynamickými směrovkami, které se plynule rozsvěcují ve směru odbočení.

Více informací naleznete ZDE

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 9 průměrné
Pocit z jízdy 8 uspokojující
Pohodlí 8 pohodlné
Ovládání vozidla 8 příjemné
Dojezdová vzdálenost 7 dobrá
Design vozidla
7
Klasický
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 102 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Praha a okolí 200 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Beroun 80 km okresní silnice, , dálnice
den pátý
Brdy
120 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 100 km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense Mitsubishi Space Star
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3.
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4
Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller
Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e
Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.
Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.
YouTube
Share