Mitsubishi Space Star Vás doveze ke hvězdám a možná i dál …

Do naší redakce jsme dostali k testování  jeden z nejmenších modelů renomovaného japonského výrobce Mitsubishi a to model Space Star. Jednalo se o klasický, malý vůz s benzínovým motorem. Snažili jsme se při tomto testu zohlednit jeho nízkou pořizovací cenu a malé rozměry zvláště vhodné do města.

První dojmy

Na rozdíl od minulých testovaných vozů je tento svými rozměry menší . Pro připomenutí posledním námi testovaným vozem od tohoto výrobce byl Eclipse PHEV . Již klasické nastartování pomocí klíčku nás vrátilo o několik málo let zpět a poté hluk motoru, jenž byl v porovnání s předchozími námi testovanými vozy podstatně silnější, nás také vrátil o desítku let zpět. Na první dojem vozidlo strohé bez velkých kudrlinek, ale splňující současné požadavky pro bezpečnost a ovládání. Usedáme tedy do sedačky a vyrážíme na silnici. Pětistupňová mechanická převodovka nám po krátké jízdě ukázala, jak je přesně nastavena, což bylo překvapující, jelikož většina předchozích námi testovaných vozidel byla osazena automatickou převodovkou. Dalším milým překvapením byla pohodlná sedadla a celkem uspokojující výhled z vozidla.

 

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Na začátek musíme podotknout, že vozidlo těchto rozměrů, jsme delší dobu netestovali a posledním srovnatelným automobilem byla Škoda e-Citygo s elektromotorem  nebo Suzuki Ignis.  Tedy bylo nutné se nejprve sžít s menším automobilem s benzínovým motorem a mechanickou převodovkou. Zde právě, v městském provozu musíme předem podoktnout, že tento vůz je svými parametry pro pohyb po městě předurčen. Při parkování vás překvapí jeho ohromný rejd a naprosto pohodové parkování díky malým rozměrům. Řazení ve městě také není problémem, protože většina převodových stupňů od druhého výše vám v pohodě umožní jízdu a automobil se adaptuje velmi přívětivě. Avšak pokud chceme do zavazadlového prostoru umístit větší nákup, v námi testovaném modelu nebylo možné sklopit zadní sedačky, je to již trochu problém. Avšak při jízdě například k lékaři, na obchodní schůzku apod. je tento automobil ve městě jako ryba ve vodě.

A poté co opustíme brány města a vyrazíme na okresní silnice, kde nám předpisy umožňují jízdu maximální rychlostí 90 km/hod i zde se s tímto automobilem cítíme bezpečně jelikož překvapivě dobře sedí na vozovce. Námi testovaná verze byla v provedení sport a byla zde také možnost volby klasického tempomatu, který v sobě však neměl nastavení adaptabilního tempomatu. Jízda i po delší dobu po okresních silnicích přinášela klidnou, pohodovou, bezpečnou jízdu a musíme konstatovat, že díky nižšímu výkonu motoru v kopcovitém terénu bylo nutné častěji přeřazovat.

Jak již bylo v úvodu zmíněno, z dlouhodobého testování jsme zvláště v městském a příměstském provozu vnímali hlučnost motoru, kterou bychom mohli částečně přirovnat k automobilům z přelomu století.

 

 

 

Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích

Jak již bylo předesláno v předchozím odstavci, tento vůz je především určen k jízdě po městě a kratším cestám. Z důvodu objektivity našich testů jsme se rozhodli absolvovat relativně delší jízdu na dálnici, abychom si zažili, jak se tento vůz chová na tomto typu komunikace. První dojmy z krátké jízdy byly takové, že vozidlo se nechová tak, jak jsme zvyklí, ale to vychází z logiky, že se jedná o menší automobil a člověk musí vnímat jeho konstrukci a jízdní vlastnosti a přizpůsobit tomu jízdu a poté se jízda i v maximálně povolené rychlosti stane relativně klidnou a pohodovou s tím, že ideální rychlost na dálnicích a rychlostních komunikacích je zhruba 120 km/hod a to i s ohledem na spotřebu paliva a pohodovou jízdu v pravém jízdním pruhu, jelikož jsme zjistili, že při spatření našeho vozidlu, řada řidičů pociťuje chuť jej předjet. Dalo by se říci, že na dálnici se automobil stal malým ďáblíkem, který si držel své místo na dálnici a nezadal si nic s jinými vozidly. Pohodlné sedačky nám zpříjemnily jízdu a dopravili jsme se do 100 km vzdáleného cíle pohodlně a bezpečně. Tedy není problém s  automobilem Mitsubishi Space Star absolvovat delší cestu.  Na cestu k moři a vzdálenějším cílům není přímo určen a ani jej k takové cestě nedoporučujeme. Spotřeba se pohybuje v průměru kolem 5 l/100 km.

Závěrečné zhodnocení

Na závěr musíme konstatovat, že po týdenním testu jsme se s automobilem sžili a oproti jiným automobilům v této kategorii jej můžeme nazvat „velkým malým vozem“. Pohodlné sedačky pro řidiče i spolujezdce, přívětivé jízdní vlastnosti, nízká spotřeba to vše předurčuje toto vozidlo pro nenáročné řidiče, kteří se rádi odlišují a za nízkou cenu dostanou vysokou kvalitu. Samozřejmě, nemůžeme pominout, že sedačky nejsou určeny pro dlouhou jízdu a samotný zavazadlový prostor je poměrně malý a vzhledem k tomu, že není možné sklopit zadní sedačky není možné jej zvětšit  a zvýšená úroveň hluku v kabině je také určitým mínusem. Podíváme-li se ekonomickým pohledem na cenu vozu hluboce pod 300 tisíc se spotřebou pod 5 l/100 km, pro mnoho zákazníků je rozhodnuto. A také se domníváme, že Mitsubishi Space Star je ideální druhý automobil do rodiny.

Ze stránek výrobce

Nový, výrazný, sportovní design přední i zadní části vozu, luxusnější a kvalitnější provedení interiéru včetně čalounění a dekorů, nové bezpečnostní systémy, nízká spotřeba paliva a provozní náklady, nový propracovaný multimediální systém SDA 3 a typická japonská spolehlivost. To vše a mnohem více přináší nový Space Star.

 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 6 průměrné
Pocit z jízdy 6 uspokojující
Pohodlí 7 pohodlné
Ovládání vozidla 6 příjemné
Dojezdová vzdálenost 5 dobrá
Design vozidla
5
Klasický
Průměr
6
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 102 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Kolín 200 km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Beroun 80 km okresní silnice, , dálnice
den pátý
Brdy
120 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 100 km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil Klasický pohon +LPG
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Mitsubishi m ASX 4WD benzín+LPG.
Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV SSang Yong Tivoli Grand 1,5 GDI
Honda Jazz Renault ZOE Peugeot 3008
Peugeot 2008 e-GT
Dacia Duster
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT
Renault Mégane ETECH Plug- in VW – ID.3.
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4
Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller
Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e
Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer VW – ID.4.
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV.
Renault Arkana HEV
Hyundai – Santa Fe.