Nový Hyundai Tucson 1,6 T-GDI HEV 169 kW je přijemný společník Vašich cest

Do naší redakce jsme po delší době dostali k otestování automobil od výrobce Hyundai a to Nový Tucson 1,6 T-GDI HEV 169 kW.

 

První dojmy

Protože do naší redakce k testování od výše jmenovaného výrobce byl tento vůz druhý , trvalo určitou dobu, než jsme se s automobilem a jeho ovládáním seznámili. Automobil na první dojem působí robustně a prostorně, avšak ovládací prvky jsou uspořádány odlišně, než v jiných automobilech a je nutné se seznámit s celou filosofií a nastavením tohoto vozidla. Na první dojem a po prvních kilometrech nepřevládal pocit úplně komfortní, avšak po delším seznámení automobil fungoval výborně.

I při nastoupení a nastartování vozidla bylo třeba určitou dobu počkat, než se všechny systémy zaktivují , ale to zřejmě z důvodu aktivace vyšších bezpečnostních prvků a onen čas neovlivnil další jízdu. Protože jsme se hned první den vraceli v pozdních večerních hodinách, velice milým překvapením byly adaptabilní světlomety, které v zatáčce osvětlují pravou část více, abychom viděli, co se děje na krajnici a v zatáčce, automatické přepínání na dálkové a tlumená světla. Jako velký bonus, na který si je třeba zvyknout, je, že při odbočování se v rychloměru a otáčkoměru, podle toho, na kterou stranu odbočujete, objevuje kamera zpětného zrcátka, takže přímo před sebou na palubní desce sledujete co se děje před vámi a vedle vás. S tímto prvkem jsme se setkali teprve u druhého automobilu v průběhu našeho testování.

 

 

interiér

 

Jízda po městě a okresních silnicích

Svými rozměry  a prostorným interiérem není tento vůz primárně určen pro jízdu ve městě, avšak jelikož se jedná o HEV, máme k dispozici baterii s elektromotorem a můžeme ve městě využívat elektrický pohon a nezatěžujeme tak planetu, není problém jezdit tímto automobilem v městském provozu. Samozřejmě, parkování, byť můžeme využít parkovací asistent není úplně jednoduché, protože potřebujeme více prostoru. V městském provozu se celkem v pohodě můžeme pohybovat. Naopak, na okresních silnicích s využitím naší motorizace, která obsahovala pohon 4×4 se stává tento vůz stabilním a pohodlně projíždí s pomocí inteligentních asistenčních prvků  . adaptabilního tempomatu s funkcí automatického zpomalení do zatáčky a následného zrychlení na předvolenou rychlost . Vozidlo tak bezpečně projíždí po silnici a pokud přijmete filosofii tohoto automobilu a naučíte se je využívat, je to velice příjemný společník na cesty do krátkých i vzdálených cílů. 

U tohoto vozidla je velice důležité prozkoumat nastavení a možnosti, které poskytuje a vytěžit z tohoto nastavení maximum. Jak již bylo zmíněno v úvodu, seznámení s vozidlem, nebylo úplně jednoduché, a právě ono nastavení ovládacích a bezpečnostních prvků a pochopení filosofie tohoto korejského výrobce automobilů, je nezbytkou součástí využití maximálního potencionálu nového Tusconu.

 

Obrazovka pro pravou směrovku na displeji

Jízda po dálnicích a rychlostních komunikacích

Jak jsme již zmínili, vozidlo svými rozměry není primárně určeno pro městský provoz, ale při jízdě na dálnicích a rychlostních komunikacích naopak velmi dobře využijeme všech jeho konstrukčních prvků a ve své podstatě, dálnice je „jeho revírem“. Nastavení adaptabilního tempomatu na maximální povolenou rychlost a všech bezpečnostních a asistenčních prvků můžeme z větší části předat správu řízení vozidlu a věnovat se sledování dopravní situace a plně se soustředit na jejich předvídání, byť i tuto funci vozidlo v sobě zahrnuje. Pokud se vám při jízdě když si udržujete správný rozestup mezi vozidly stane, že některý z pirátů silnic vám neočekávaně vjede před vozidlo,automobil automaticky plynule zpomalí, takže to ani posádka nezaregistruje. Bezpečnostní výstrahy v momentě kdy se blížíte k vozidlu jsou zde světelné i akustice a právě zde musíme vysoce ocenit toto nastavení, a to i v situaci, kdy není aktivován adaptabilní tempomat, protože k jedné extrémní situaci jsme se během testování dostali a to na pražském okruhu, kdy při rychlosti 80 km/hod a chvilkové nepozornosti se před námi náhle objevila stěna kamionu a nebýt velké výstrahy Nového Tusconu, mohlo dojít ke kolizi. Tedy na dálnicích a rychlostních komunikacích je tento automobil naprosto pohodový, klidný a pohodlný a až na pár okamžiků, kdy při určité rychlosti jsme vnímali mírné vibrace, avšak nedokážeme identivikovat, zda to bylo způsobeno provozem automobilu nebo stavem vozovky. Za celou dobu testování jsme se s tím setkali maximálně třikrát.

 

 

jízda po dálnici

režim normal

režim sport

palubní deska tok energie

Závěrem

Po týdenním testování a v porováním s předchozím testovaným vozidlem od tohoto výrobce, Hyundai Kona, který jsme testovali zhruba před rokem, musíme konstatovat, že kvalita se výrazně posunula a jízdní vlastnosti byly více než uspokojivé. Samozřejmě všechny bezpečnostní prvky, které jsme měli v testovaném automobilu, představují nárůst celkové ceny vozidla, a tak nemůžeme opomenout, že cena námi testovaná verze automobilu byla něco málo přes milion korun. Ale s přihlédnutím k tomu, kolik bezpečnostních prvků automobil zahrnuje a nejvyšší hodnotou v životě je zdraví, musíme konstatovat, že vůz je vysoce bezpečný, pohodlný a splňuje podmínky současných ekologických požadavků, protože jsme se dostali na spotřebu pod 7 l /100 km a to při využití pohonu všech čtyř kol. Automobil poskytuje velký zavazadlový prostor , při sklopení zadních sedaček umožňuje nouzové přespání.

Informace ze stránek výrobce

Zcela nový TUCSON Hybrid není jen evolucí svého předchůdce, ale plnohodnotnou designovou revolucí. Jako průkopník v oblasti progresivního designu nabízí také nejmodernější inteligentní technologii a hybridní motorizaci, díky které dojedete dál s nižší spotřebou paliva. Nový TUCSON Hybrid je vybaven zážehovým motorem i elektromotorem: takzvaný plně paralelní hybridní pohon. Oba motory pracují společně za podpory lithium-iontového polymerového trakčního akumulátoru s kapacitou 1,49 kWh, aby poskytly maximální účinnost a výkon. Hybridní motorizace plynule přepíná mezi zážehovým motorem a elektromotorem – někdy využívá oba současně. 

 

 

ze stránek výrobce
 
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 8 výborné
Pocit z jízdy 8 potěšující
Pohodlí 8 vynikající
Ovládání vozidla 8 milé
Dojezdová vzdálenost 7 dobrá
Design vozidla
7
Klasický
Průměr
8
1 – nejhorší , 10 – nejlepší
 
Dny testu Místa Cca km silnice , zajímavosti
den první Praha a okolí 106 km okresní silnice, městský provoz,
den druhý Praha a okolí 102 km okresní silnice, městský provoz, dálnice
den třetí
Martinice
v Krkonoších
340km okresní silnice, dálnice,
den čtvrtý
Svijany 280 km okresní silnice, , dálnice
den pátý
Lužná
212 km okresní silnice, dálnice
den šestý Praha 142 km okresní silnice, městský provoz

 

Testované automobily – www.cysnews.cz

 

Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Honda Jazz Renault ZOE
MĚSÍČNÍ TEST – PRE Škoda Citigo e iV. Peugeot 2008 e-GT
DS 7 CROSSBACK DS 3 Crossback e-tense
Suzuki Ignis 4×4 mild-hybrid all grip Peugeot 208 e GT
Renault Mégane ETECH Plug- in
Citroën C5 Aircross Citröen ëC4
Renault CLIO E-TECH Hybrid

Mazda MX-30

Mitubishi Outlander PHEV 4×4

KIA e-Niro

Peugeot 508 SW GT HYBRID 225 e-EAT8
PEUGEOT e-Traveller
Honda Jazz Crosstar OPEL Mokka-e
Subaru XV ES Executive Lineartonic- e-Boxer