
Do naší redakce k redakčnímu testu se po delší době dostal automobil od výrobce Ford a to model Ford KUGA HEV. U tohoto modelu je využíván systém bez dobíjení baterií, avšak dle informací výrobce je již na trhu model PHEV (Plug-in hybrid). U vozidel tohoto typu je velkou nevýhodou, že nejsou ještě zařazeny do elektromobility a tudíž na vozidlech nejsou elektrické SPZ.
První dojmy
Automobil působí prvním dojmem jako robustní, kompatní vůz a stejně tak se chová i na silnicích, kdy po několika málo metrech jízdy, poznáte, že sedíte ve vozidle výrobce Ford, protože základním parametrem těchto automobilů jsou vynikající jízdní vlastnosti. Námi testovaný model nebyl vybaven pohonem všech čtyř kol, přesto plynule a výborně kopíroval terén a pocit z jízdy po několika málo minutách byl vynikající. Ovládací prvky se nacházejí na standardních pozicích, jednoduše nastavitelný adaptabilní tempomat, tedy první dojem výborný.






Jízda ve městě a po okresních silnicích
Automobily značky Ford po našich zkušenostech mají vysoce kvalitní a přesné řízení. To znamená, že na okresních silnicích a v městském provozu se pohybujete jednoduše, plynule a efektivně. Vozidlo sedí na silnici v zatáčkách, až jsme v určitých chvílích pochybovali, že má pouze náhon na jednu nápravu a protože máme i v tomto provedení možnost volby různých jízdních nastavení od kluzký povrch, přes sníh až po písek, nepřekvapila nás během testu žádná situace. Zaparkování s vozidlem v hustém městském provozu je velmi jednoduché, výhled je velmi dobrý, bezpečnostní prvky jsou na velmi vysoké úrovni. Zajímavostí a řidiči pomáhající při jízdě zvláště na okresních silnicích je čtení značek vozidlem a spolupráce s adaptabilním tempomatem. V praxi to znamená při vjezdu do obce automatické snížení rychlosti na 50 km/hod a totéž na dálnici a při různých omezeních. To umožňuje se soustředit na jiné aspekty jízdy a v případě přehlédnutí omezení rychlosti to vozidlo zaznamená. Přes velikost tohoto vozidla jej můžeme doporučit pro příměstské a městské cestování, i když k tomuto účelu není prvotně určen.Spotřeba se i v tomto režimu díky elektrické baterii dostane pod 6 l/100 km.
Jízda po dálnici a rychlostních komunikacích
Díky svým vysoce kvalitním jízdním vlastnostem, vysokému výhledu z vozidla a onomu kvalitnímu adaptabilnímu tempomatu je jízda po rychlostních komunikacích naprosto pohodová. Ve své podstatě předáme řízení vozidlu, držíme volant a snažíme se co nejefektivněji zvládnout cestu. Ford Kuga si s různými úskalími dokáže poradit a polyká kilometry na dálnici opět při spotřebě kolem 6 l/100 km a vysoce efektivně využívá dobíjení baterií a stejně tak této energie při nutnosti zrychlení . Díky takto pohodové jízdě si můžeme na displeji ovládání spustit během cesty sledování průběhu spotřeby energie a sledovat jak operativně počítač vozu vyhodnocuje situace a v jednom okamžiku dobíjí bateri a v dalším hned dodává energii z baterií. V případě, že se naskytne na dálnici uzavírka a vozidlo sníží rychlost a jsou-li k tomu předpoklady, automaticky se přepne na elektrický pohon. Opět musíme vyzdvihnout jízdní vlastnosti a pochválit výrobce za vysoce kvalitně odvedenou práci.
Závěrečné hodnocení
Nebudeme zastírat, že naše redakce je příznivcem automobilů tohoto výrobce a v naší garáži je zaparkovaný automobil Ford Focus, přesto se nemůžeme ubránit dojmu, že u modelu Ford Kuga HEV se podařilo spojit všechny dobré vlastnosti vozidel této značky. V dřívějších recenzích od výrobce bylo zdůrazněno, že Ford pro evropský trh počítá s jízdou po úzkých silnicích, britských panstvích a tudíž koncepce vozu klade důraz na velice přesné řízení a tím se prezentuje také model Ford Kuga HEV s motorem s velkým výkonem a s možností využití energie z baterií se stává automobilem pro všestranné použití, s nízkou spotřebou. Při sklopení zadních sedadel je možnost nouzového přenocování ve vozidle, či převezení většího předmětu. Pokud jste příznivci přívěsů či vozíků překvapí vás elektricky výsuvným závěsným zařízením pro tato přípojná vozidla. Viz video
Dle našeho názoru je tento automobil určen pro rodiny s dětmi případně aktivní uživatele.
Informace ze stránek výrobce :
Chytře navržený, pozoruhodně efektivní, více než schopný. V rámci závazku elektrifikovat modely Ford nabízí novou Kugu také ve třech elektrifikovaných verzích: Ford Kuga EcoBlue Hybrid (mHEV), samonabíjecí Kuga Hybrid (HEV) nebo Kuga Plug-in Hybrid (PHEV). Pokročilá hybridní technologie Ford nabízí čistší, tišší a sofistikovanější provoz SUV. Modely Kuga Hybrid jsou dokonce k dispozici s pohonem všech kol (AWD) pro lepší jízdní vlastnosti.
Hodnotící parametr | Body | Poznámky |
Jízdní vlastnosti | 9 | Sedí na silnici skvěle |
Pocit z jízdy | 9 | Velmi dobrý |
Pohodlí | 9 | Velmi dobré |
Ovládání vozidla | 8 | Vynikající |
Dojezdová vzdálenost | 8 | ekonomická |
Design vozidla |
9 |
Sportovní |
Průměr |
9 |
1 – nejhorší , 10 – nejlepší |
Dny testu | Místa | Cca km | silnice , zajímavosti |
den první | Beroun | 67 km | okresní silnice, městský provoz, |
den druhý | Praha a okolí | 60 km | okresní silnice, městský provoz, dálnice |
den třetí | Plzeň |
220 km | okresní silnice, dálnice, |
den čtvrtý | Praha a okolí | 140 km | okresní silnice, , dálnice |
den pátý | Praha |
107 km | okresní silnice, dálnice |
den šestý | Praha | 95 km | okresní silnice, městský provoz |
Více informací naleznete ZDE