Test Nový Renault ZOE – benzín ze zásuvky

Na týden jsme měli možnost otestovat novinku od francouzské automobilky Renault a to nové ZOE s elektickým pohonem. Vozidlo jsme testovali ve všech aspektech provozu, ve městě, na delší trase i na středně dlouhé trase. Byli jsme plně obsazení a taky jsme vyzkoušeli jízdu jen s řidičem. Dobíjení bylo výhradně z domácí klasické zásuvky po dobu celého testu. Terén testovacích jízd přesně kopíruje naší republiku a tedy ve všech možných prostředích jsme prověřili tento vůz.

První pocity

 

Po nasednutí do auta a zmáčknutí knoflíku START se rozjíždíme. Interiér a ovládání je intuitivní a velký displej s navigací vynikající. První dojem – auto sedlo tzv.do ruky. Úmyslně jsem před testem nestudoval žádné materiály ani návod a nechal se vest vozidlem. Uspořádání palubní desky a přístrojů je přehledné, a tak pomalu jedeme do centra Prahy vyzkoušet plusy elektromobilu v městském provozu. Jednoduché ovládání šlapeme na plyn a jedeme, žádné řazení jen tři polohy R, N, D – B . Kdy B je na lepší dobíjení baterie.

 

Další seznamování se Zoe

 Pomalu se rozkoukávám po interiéru a seznamuji s autem. Důležitým parametrem je u elektromobilu sledovat spotřebu energie. A tak je to jeden ze základní parametrů našeho testu. Pružná a rychlá jízda je i s tímto vozidlem možná to poznáváme hned po pár kilometrech. Zjišťujeme velký výkon a mnoho pomocných prvků pro bezpečnou jízdu. Hlášení na volantu „Nechte ruce na volantu“ mě překvapilo, než jsem zjistil, že auto je vybaveno asistentem držení v jízdních pruzích, další pomocník je tempomat.

Velice příjemná jízda po pár minutách. Městský vůz se vším všudy. Rádio hraje a my jedem po dálnici k prvnímu cíli .

Elektromobil a nabíjecí stanice

Během našeho testu jsme zjišťovali možnost kde a jaksi nabít naše auto. Instalovaná navigace Vám dokáže nalézt míst kde nabít energii svého Zoe. My zvolili variantu dobíjení doma z dodaného nabíjecího kabelu.

Po Praze je v mnoha garážích a na místech v nákupních centech možnost dobíjení z nabíjecích stanic. Dobíjení je možné tzv. rychlou variantou 30 minut, či delší dobou 4 hodiny. Při dobíjení doma se baterie dobila za noc tedy s podvečerním zahájením dobíjecího cyklu kolem 19 hodiny do rána 8 hodiny na 99 %. při dojezdu s 35% baterie.

Zoe nabízí během provozu možnost rekuperace – při brždění a při jízdě z kopce se vrací energie do baterie

Během testu byla baterie Zoe nejvíce vybitá na 12 % s dojezdem 59 kilometrů.

Plně nabitá baterie – dojezd 379 km

Pohodlí a komfort cestování

 

Jedná se o městský vůz a tomu taky odpovídá velikost. Na snímcích můžete porovnat se Škoda Octavia sedan 2014. Sezení a velikost zavazadlového prostotu odpovídá účelu pro který bylo Zoe konstruováno. Náš nejdelší výlet byl do Teplic s malou zajížďkou tedy za den cca 300 kilometrů. Jeli jsme ve čtyřech tedy plně obsazený vůz. Tato jízda se dala zvládnout, ale myslím si, že to je limitní vzdálenost pro snesitelnost malého vozidla. Jeho určení je pro městský provoz a zde naprosto obstál.

Pohodlí se zvyšovalo s využíváním všech pomocníků řízení Asistenta mrtvého bodu v zrcátkách, asistenta čtení dopravních značek, parkovacího asistenta a asistenta jízdy v pruzích. A pokud si nastavíte tempomat, je možné zrychlovat a zpomalovat pomocí tlačítek na volantu. Všechny tyto pomocníci zvyšují komfort a pohodlí řízení a tak po týdnu jsem se cítil o mnoho lépe a komfortněji i při delší jízdě.

 

 

Závěr

Nové Zoe nám přineslo nový rozměr cestování v mnoha směrech. Nehledáte benzinovou stanici, tu máte doma či u přátel či známých. Každý má svou eklektickou zásuvku. Dojezd při plném nabití až 380 km se v reálném provozu ukázal pravdivý. Při ekonomické jízdě je to skutečně reálný dojez.

Tichý provoz a velice ekonomický bez zohlednění prvotní pořizovací hodnoty vozu. Jednoduchost ovládání auta je pro mnoho nezkušených řidičů velké plus. Parkování na Modrých zónách a jízda po dálnici bez nutnosti poplatku taky plus.

Dle naší redakce je to velice povedený automobil do městského provozu a na výlety po naší republice. Příjemný a naplňující větu z brožury k vozidlu „ V bublině pohody“

Hodnocení vozidla www.cysnews.cz
Hodnotící parametr Body Poznámky
Jízdní vlastnosti 7 odpovídající kategorii vozu
Pocit z jízdy 6 S pomocí asistentů celkem v pohodě
Pohodlí 5 malé auto na delší vzdálenosti
Ovládání vozidla 7 Průměrné
Dojezdová vzdálenost 8 velký dojezd na malé auto
Design vozidla
7
Elegantní francouzský vůz
Průměr
7
 1 – nejhorší , 10 – nejlepší

Zoe a výlety

 

Den první:

Praha – Benešov

Benešov – Konopiště a okolí

Konopiště – Praha

Praha – Dobřichovice

Den druhý:

Dobřichovice – Lhota u Brandýsa a zpět

Den třetí:

Dobřichovice – Koněprusy a okolí

Den čtvrtý:

Dobřichovice – Praha

Praha – Teplice

Teplice – Praha

Praha – Dobřichovice

SPECIFIKACE VOZU

 

 

 

 

Motory R135 a R110 2 výkonové úrovně Motor R135 Nové ZOE vybavené novým motorem o výkonu 100 kW vám nabídne dokonce ještě větší požitek z jízdy a více vzrušujících zážitků! Jeho výkon 135 k a točivý moment 245 Nm vám umožňují užít si ještě lepší výkon zajišťující dokonce ještě lepší všestrannost a pohodlí, obzvláště na dálnicích. Motor R110 Motor R110 o výkonu 80 kW (108 k) a točivý moment 225 Nm propůjčuje Novému ZOE výkon a všestrannost pro skutečně jízdní pohodlí se zachováním dojezdu.
Testované automobily 
Hybrid Elektromobil
Opel Grandland X Hybrid 4

Honda e

Peugeot 3008 hybrid Hyundai Kona Electric SUV
Renault ZOE
Peugeot 2008 e GT
DS 3 crossback E-tense
Nyní test : Honda Jazz e:HEV

 

Nové ZOE: znovuobjevená elektrická mobilita

 PENNY ve spolupráci se společností E.ON vybuduje v následujících dvou letech 50 nových dobíjecích stanic