Edoardo Mortara vyhrál Marrakesh E-Prix: 10. závod ABB FIA Formule E Mistrovství světa

  • Pilot ROKiT Venturi Racing Edoardo Mortara se potřetí v této sezóně umístil na stupních vítězů vítězstvím v Marrákeši
  • António Félix da Costa odstartoval z Pole Position a dojel na druhém místě
  • Mitch Evans úspěšně využil pozdní nabídku na pódium, aby skončil na třetím místě
  • Mortara je na špici šampionátu jezdců po problému s brzdami v kvalifikaci, což znamenalo, že vedoucí Stoffel Vandoorne se musel probojovat z konce startovního pole na osmé místo a pouhé čtyři body

Marrakesh E-Prix

Edoardo Mortara se dostal do čela mistrovství světa jezdců vítězstvím v Marrakesh E-Prix, když pilot ROKiT Venturi Racing po celou dobu odrážel silný tlak obou týmových kolegů z DS TECHEETAH Antónia Félixe da Costy a Jeana-Érica Vergneho.

Antonio Da Costa odstartoval na Julius Bär Pole Position a poté, co během úvodního dua aktivací režimu ATTACK MODE zaostal za Mortarou, se držel zadní části švýcarského vozu, když závod vrcholil. Šampion 6. sezóny se však nedokázal dostat přes Pilota ROKiT Venturi Racing, který při cestě na nejvyšší stupínek a třetí výhře v sezóně vypadal naprosto nevzrušeně, stejně jako pokud jde o  vedení průběžného pořadí.

Stoffel Vandoorne z Mercedes-EQ byl špičkou mistrovství světa jezdců, když vstoupil do závodu, ale závada brzd v kvalifikaci ho posunula na 20. místo na startovním roštu. Zotavil se  a skončil osmý, ale s pouhými čtyřmi body za den ,Mortara stojí  vysoko na konci 10. závodu  ABB FIA Formule E Mistrovství světa.

Jean Eric Vergne se ocitl na druhém místě v závěrečných rychlostních zkouškách se dvěma procenty využitelné energie, než se prosmýkl zpět za da Costu na případné čtvrté místo.  Mitch Evans (Jaguar TCS Racing) bojoval ze šestého místa na startovním roštu až o stupně vítězů v posledním kole na Vergneho o stříbro a pár dalších klíčových bodů mistrovství světa.

Ve 33stupňových vedrech se piloti a inženýři rozhodli brzy využít své dva povinné ATTACK MODE s tím, že z dlouhodobého hlediska by bylo efektivnější a efektivnější dodat těchto 30 kW prostřednictvím baterií a hnacího ústrojí.  V mixu byl Lucas di Grassi (ROKiT Venturi Racing), který bojoval o páté místo a životně důležité body pro monacký tým, který nyní vede mistrovství světa týmů.

Úřadující mistr světa Nyck de Vries (Mercedes-EQ) postoupil na šesté místo a Jake Dennis (Avalanche Andretti) se musel spokojit se sedmým místem. Vandoorne po svém kvalifikačním zklamání získal působivých 12 míst a nakonec skončil osmý. Sam Bird skončil devátý za Jaguar TCS Racing a Oliver Rowland, který se na začátku umístil až na druhém místě, zakončil bodované pozice umístěním na 10. místě.

Díky tomu Mortara poskočil do 11bodového vedení mistrovství světa jezdců, přičemž Vergne byl druhý a Vandoorne nyní třetí, když vedl do tohoto závodního víkendu E-Prix v Marrákeši. Evans se ocitá jen 15 bodů za Mortarou.

Příští  pro 11. a 12. závod ABB FIA Formule E Mistrovství světa je New York City E-Prix 16. – 17. července 2022. Tolik očekávaný dvojzávod se odehrává v ulicích brooklynské čtvrti Red Hook na velkolepém pozadí panoramatu Manhattanu.

Sezónu 8 uzavírají další dva dvojzávody, víkend London E-Prix 30. a 31. července před vrcholem šampionátu  Soul E-Prix o víkendu 13. a 14. srpna.

Edoardo Mortara (CHE), ROKiT Venturi Racing , 1st position, Antonio Felix da Costa (PRT), DS Techeetah , 2nd position, Mitch Evans (NZL), Jaguar TCS Racing , 3rd position,

EDOARDO MORTARA, ROKiT VENTURI RACING, #48

„Musím přiznat, že po FP2 jsme měli spoustu problémů a nemyslel jsem si, že bychom to mohli zvrátit, ale mám za sebou neuvěřitelný tým a dokázali to odvést úžasnou práci již v kvalifikaci. Pak během závodu měli plán, měli strategii, my jsme ji provedli a bylo to perfektní. Jste často pod velkým tlakem. Snažil jsem se jet chytře, snažil jsem se řídit. Dnes se toho bylo potřeba hodně zvládnout – pochopitelně pneumatiky  ale také teploty baterie, energetický management. Bylo to velmi obtížné. Dnes jsem měl nějaké problémy s autem,  ale zvládli jsme to a jsem nesmírně šťastný.“

Edoardo Mortara (CHE), ROKiT Venturi Racing , 1st position, winner podium

 

ANTÓNIO FÉLIX DA COSTA, DS TECHEETAH, #13:

 „Měli jsme dobrý herní plán. Zdálo se, že Edo měl nad námi trochu navrch. Snažil jsem se to udržet  až do konce. Další věci jako na začátku a uprostřed závodu ohrozily moje umístění. Jsem tady, jsem šťastný, je skvělé být zpátky v Marrákeši. Vždy jsem tu měl dobré závody, i když jsem na konci závodu ztratil vedení. Takže opět úžasná práce všech tady. Pro mě první pódium sezony. Bylo to těžké. Tým mě skvěle podržela stále mi věřil. Tak to je úžasné a děkuji jim, že mi dnes dali skvělé auto.“

Antonio Felix da Costa (PRT), DS Techeetah receives the Julius Baer Pole Position award from Marco Parroni, Head of Global Sponsoring and Managing Director SA Julius Baer

 

MITCH EVANS, JAGUAR TCS RACING, č. 9:

„Bylo to těžké zvládnout, museli jsme si poradit s managementem baterie: správu baterie, teplotou i hospodaření s energií. Očividně jsem bojoval s ostatními kluky, na začátku jsem trochu ztratil půdu pod nohama, ale pak jsem se vrátil. Tým mě dnes vedl opravdu dobře. Bylo těžké to zvládnout, ale dostali jsme se tam. Další pódium, hodně bodů, další trofej – mám z toho radost. Samozřejmě máte určitou strategii a musíte trochu řídit instinktem. Abych byl upřímný, spokojil jsem se se čtvrtým místem a pak se JEV snažil ke konci něco zvládnout, ale dokázal jsem se dostat před něho to je velká zásluha kluků , kteří mě opravdu dobře navedli.“

Edoardo Mortara (CHE), ROKiT Venturi Racing , 1st position, Antonio Felix da Costa (PRT), DS Techeetah , 2nd position, Mitch Evans (NZL), Jaguar TCS Racing , 3rd position Podium

 

ABB FIA Formule E Mistrovství světa

Mistrovství světa ABB FIA Formule E, první elektrické mistrovství světa FIA a jediné sportovně certifikované čisté nulové uhlíkové emise od svého založení, přináší dramatické závody do centra některých z nejznámějších světových metropolí poskytuje platformu elitního motorsportu pro přední výrobce automobilů k urychlení inovací elektrických vozidel.

 

Zdroj: FIA Formula E

 

ABB FIA FORMULA E – 10. závod Marrakesh E- Prix