Mistrovství ABB FIA Formule E.

Myšlenka této plně elektrické série motoristického sportu vznikla při jedné pařížské večeři zakladatele a předsedy série Alejandra Agaga s Jeanem Todtem, prezidentem řídícího orgánu motoristického sportu, FIA. V roce 2011 dospěli k závěru, že tato myšlenka vytvořená na zadní straně ubrousku, bude dokonale splňovat globální megatrendy udržitelnosti. Byla zahájena v roce 2014 úvodním závodem, který se konal v Pekingu.

Sezona 7 Mistrovství ABB FIA Formule E

Pro sezónu 7 byla tato série oceněna statusem „mistrovství světa“, což povýší její postavení na elitní úroveň motoristického sportu. Stalo se cílem nejlepších světových motoristických týmů, které se může pochlubit účastí deseti světových výrobců automobilů a jedním z největších a nejinovativnějších technologických lídrů na světě jako hlavním partnerem. To podtrhuje rostoucí popularitu sportu jako platformy pro elektronickou mobilitu a další udržitelné technologie.

ABB Formula E přináší elektrizující souboje kolo na kolo do předních světových měst a závody na pozadí ikonických panoramat.

Vznikla s primárním účelem urychlit přijetí elektrických vozidel a prosazovat udržitelnost do praxe, zvyšovat povědomí o výhodách jízdy na elektřinu a o tom, jak čistá mobilita může působit proti změně klimatu.

Tato snaha o udržitelné postupy vedla k tomu, že mistrovství světa ABB FIA Formule E se stalo prvním globálním sportem, který byl od počátku certifikován s čistě nulovou uhlíkovou stopou a první a jedinou kategorií v závodech, která získala trojstrannou certifikace ISO 20121 – mezinárodní standard pro udržitelnost závodů.

Partnerství ABB s Formulí E začalo v lednu 2018 a spojilo světového lídra v oblasti rychlého nabíjení elektrických vozidel s první plně elektrickou mezinárodní třídou motoristického sportu na světě. Je to příležitost pro technologický rozvoj a představuje společnou vizi společností ABB a Formule E pro budoucnost čistšího a udržitelnějšího světa pro všechny. Jedná se o přirozené řešení v čele nejnovějších elektrifikačních a digitálních technologií

Metropolitní prostředí pro závody po celém světě nabízí ideální platformu pro zvýraznění technologií ABB pro e-mobilitu, inteligentní města, udržitelnost a energetická řešení.

Partnerství je pro ABB příležitostí pokračovat v přinášení více svých technologií na tuto globální platformu, protože se společnost snaží posunout hranice, aby posunula výkon na novou úroveň, posílila pokrok a pomohla podpořit širší přijetí řešení e-mobility po celém světě .

Sezóna  byla naplánována startem dvou nočních závodů v Saudské Arábii Diriyah (26. / 27. února). Dříve oznámené závody v Santiagu, Chile, Mexico City, Mexiku a Sanyi v Číně byly odloženy na pozdější termín v letošním roce. Mistrovství světa si opět přinese 24 automobilů na startovním roštu, přičemž 12 týmů sezóny 6 bude pokračovat v soutěži – i když s několika změny pilotů. Sezóna 7 určitě přinese tvrdou konkurenci, aby uspěli vládnoucí šampioni Antonio Felix da Costa a DS Techeetah v kategorii pilotů a týmů.

 

Ambasadoři ABB Formule E

Sébastien Buemi

Sébastien Buemi závodil v ABB Formule E od jejího zahájení v roce 2014 a v sezóně 2 zvítězil v šampionátu pilotů. V současné době závodí za Nissan e.dams a s 13 výhrami drží rekord v největším počtu vítězství ve Formuli E. 32letý pilot pokračuje v této sezoně jako ABB  ambasador v ABB Formuli E, aby  pomohl propagovat její klíčové hodnoty týkající se e-mobility a udržitelnosti. Účast Buemiho v ABB Formuli E pokračuje v jeho dlouhé kariéře v monopostech. Po úspěšných letech v motokárách  Buemi vstoupil do Formule BMW Championship v Německu pro rok 2004 a ve své debutové sezóně skončil třetí – hned za budoucím čtyřnásobným mistrem světa Formule 1, Sebastian Vettel. Postupoval po žebříčku motoristických závodů a poprvé vyzkoušel  Formuli 1 ve věku pouhých 15 let, kdy dostal příležitost pilotovat vůz Arrows F1. Buemi svými trvale dobrými výkony v  dalších závodních kategoriích upoutal pozornost Red Bullu, který s ním  podepsal smlouvu, aby  v roce 2009 jezdil za jejich juniorský tým Toro Rosso, čímž se stal prvním švýcarským pilotem Formule 1 od roku 1995. Buemi soutěžil pro tým  v letech 2009 až 2011 a zůstává testovacím a záložním pilotem Red Bull Racing. Buemi byl také významným jezdcem  Světového šampionátu ve vytrvalostních závodech (WEC) v několika sezonách a získal  řadu ocenění, včetně tří vítězství ve 24 hodin Le Mans (2018, 2019 a 2020) a titul WEC v letech 2014 a 2018/19.

Sébastien Buemi

Simona De Silvestro

Simona De Silvestro, jedna z předních světových závodnic, se připojila k ABB jako ambasadorka 5. sezóny šampionátu ABB Formule E.

„Jsem ráda, že mohu být součástí tak zajímavého  partnerství jako ABB a Formula E , “řekla De Silvestro,„ zejména proto, že šampionát je každým rokem silnější. Jeho hodnoty pokud jde o  udržitelnost a e-mobilitu jsou pro nás všechny tak důležitými tématy a jsem hrdá na to, že mohu přispět k jejich sdílení. “

De Silvestro se stala první ženou, která bodovala v plně-elektrické sérii v roce 2016 a zaznamenala několik dalších významných úspěchů v motoristickém sportu. V roce 2010, když závodila v Americe, byla vyhlášena „Rookie of the Year“ ve světově proslulém závodě Indy 500 a v roce 2014 se stala testovací pilotkou pro tým Sauber Formule 1. Od roku 2016 závodila  v australském šampionátu super cars. Během sezóny 5 ABB Formule E úzce spolupracovala s inženýry společnosti Venturi v jejich ústředí v Monaku, kde se věnovala především práci na simulátorech. V sezóně 6 se připojila k týmu Porsche Formule E jako jejich testovací a vývojový pilot – první žena pilotka. V této roli bude pokračovat i v sezóně 7. De Silvestro, přezdívaná svými soupeři „The Iron Maiden“, je přesvědčena, že pohlaví není v motoristickém sportu rozhodujícím faktorem “.

Simona De Silvestro

 

Více informací naleznete ZDE