Velká cena Ázerbajdžánu – vyhlídky týmu Scuderia Alpha Tauri

PIERRE GASLY

„Byl jsem opravdu zklamaný, jak Monako dopadlo, protože jsme byli velmi rychlí ve všech volných trénincích a na trati jsem se cítil velmi dobře. Podařilo se nám najít dobré nastavení auta pro tento unikátní okruh a pak, v jednom tréninku, kde jsme museli dát všechno do pořádku, jsme udělali chyby, které nás stály hodně , protože kvalifikace je nejdůležitější trénink víkendu.  Nezvládli jsme to dobře a pak, když odstartujeme zezadu, je to víceméně nemožné.

„Ale byl jsem rád za mokré podmínky, protože to by nám dalo větší šanci. Můžu být velmi spokojený se závodem, riskovat, zajíždět do boxů v prvním kole pro  sadu do přechodných podmínek nízké přilnavosti, předjíždět auta a předvádět show, takže bylo frustrující nebýt odměněn alespoň bodem. Jako tým víme, že máme co dělat, abychom v nadcházejících závodech podávali co nejvyšší výkon. Víme, že výkonnostní úroveň je na místě, takže budeme pokračovat v tlačení, i když nám doposud chyběly úspěchy, ale stále máme spoustu šancí udělat něco dobrého, možná od tohoto víkendu v Baku. Mám z tohoto závodu dobrý pocit, protože trať v Baku není tvořena ničím jiným než pomalými zatáčkami a víme, že letos se zatím zdá, že máme větší problémy ve vysokých rychlostních zatáčkách. Takže si myslím, že by nám rozložení mohlo potenciálně vyhovovat. Nesmíme zapomenout, že je tu dlouhá hlavní rovinka, a uvidíme, jak se s tím vypořádáme. Celkově jsem ale přiměřeně optimistický. Loni se nám tu dařilo opravdu dobře, protože jsem po čtvrté kvalifikaci skončil na stupních vítězů na třetím místě a pro tým to byl vynikající závod, protože Yuki dojel na sedmém místě. Takže přicházíme do Baku, abychom „obhajovali“ tento výsledek. Odtáhnout se na poslední dlouhé rovince by pro kvalifikaci pomohlo, ale kromě toho je to další městský okruh, velmi klikatý a úzký s charakteristikami podobnými Monaku.“

 YUKI TSUNODA

„Od posledního závodu jsem strávil nějaký čas v továrně a měli jsme několik schůzek, abychom analyzovali, co se stalo v Monaku. Během všech volných tréninků jsme byli trvale v první desítce, takže jsme do kvalifikace měli velká očekávání a mysleli si, že dostaneme oba vozy do Q3. Bohužel se ukázalo, že to byla naše nejslabší kvalifikace roku, což bylo ještě horší o skutečnost, že můj problém v Q1 ovlivnil i výkon Pierra, i když si nejsem jistý, proč byla relace označena červenou vlajkou za tak malý incident. Základem ale je, že byste v Quali neměli narazit do zdi! Co se závodu týče, déšť, který někdy může pomoci, nehrál v můj prospěch. Možná příště. Nyní jedeme do Baku, kde byl pro nás loni opravdu silný závod. Kvalifikoval jsem se osmý a v závodě jsem byl na pátém místě, dokud jsem v posledních okamžicích po červené vlajce ztratil několik míst, takže do cíle zbýval závod na jedno kolo. Není mnoho nevýhod nebo částí, které se mi na Baku nelíbí.Obzvláště mě baví sektor 2, kde se vede kolem starých budov a je tam spousta příležitostí k  předjíždění nejen na velmi dlouhé rovince, takže obecně se mi to líbí. Doufám, že budeme mít v Ázerbájdžánu čistý závodní týden a získáme nějaké body. Tým potřebuje mít silný víkend a dát vše dohromady, aby dosáhl co nejlepšího výsledku. Nesmíme opakovat  chyby, které se staly v Monaku.

 

 Za hledím přílby 2 | E6 – trénink vede k dokonalosti

Ve voze Formule 1 můžete absolvovat jen určitou část tréninku, takže rozdíl během víkendu F1 dělá to, co jezdci dělají MIMO vůz. Pierre Gasly a Yuki Tsunoda nám dávají vědět, jaké jsou jejich nejlepší metody, jak dosáhnout dokonalého nastavení auta v našem nejnovějším projektu Behind the Visor episode.

Zdroj: Scuderia Alpha Tauri

 

FORMULA 1 – Azerbaijan Grand Prix 10. – 12.6. 2022