Parním vlakem s Mikulášem z Liberce do Křižan

Vyjeďte si na výlet do Kryštofova Údolí mikulášským parním vlakem

Termín jízdy:

1. prosince 2018



Parním vlakem z Liberce do Křižan

  • setkání s Mikulášem a jeho družinou
  • program plný překvapení a dárků

Jízdní řád

Jízdní řád Mikulášských vlaků (sobota 1. prosince 2018):
TAM
Stanice Vlak 1 Vlak 3
Liberec odj. 9:23 odj. 13:23
Liberec-Horní Růžodol 9:35–9:42 13:35–13:42
Ostašov 9:49–9:50 13:49–13:50
Karlov pod Ještědem 9:56–9:58 13:56–13:58
Kryštofovo Údolí 10:12–10:15 14:12–14:15
Novina 10:25 14:22–14:25
Křižany příj. 10:32 příj. 14:32

ZPĚT
Stanice Vlak 2 Vlak 4
Křižany odj. 11:40 odj. 15:40
Novina 11:44–11:47 15:44–15:47
Kryštofovo Údolí 11:51–11:54 15:51–15:54
Karlov pod Ještědem 12:01–12:03 16:01–16:03
Ostašov 12:07–12:08 16:07–16:08
Liberec-Horní Růžodol 12:12–12:14 16:12–16:14
Liberec příj. 12:22 příj. 16:22

 

Plakát

Mikulášské jízdy Liberec-Křižanov

Tip  na výlet: Kryštofovo Údolí

Vystupte z vlaku v Kryštofově Údolí, udělejte si procházku od zastávky do vsi, kde si můžete prohlédnout první vesnický Chaloupkův orloj nebo venkovní Jírův betlém. 

Více informací naleznete ZDE

 

Železniční trať Liberec – Česká Lípa hl. n.

vede z Liberce přes Jablonné v Podještědí, Mimoň a Zákupy do České Lípy. Jde o jednokolejnou celostátní dráhu, v okolí Kryštofova Údolí prochází pěti tunely a přes dva viadukty. Provoz na trati z České Lípy do Mimoně byl zahájen v roce 1883, z Mimoně do Liberce roku 1900.

Historie trati:

Společnost Ústecko-teplická dráha (A.T.E.) potřebovala zvýšit odbyt uhlí ze severočeské uhelné pánve spotřebitelům na severu Čech a proto se rozhodla postavit železniční trať z Řetenic u Teplic na Lovosice, Českou Lípu až do Liberce. Celý záměr se podařilo naplnit až roku 1900, kdy byl ale Liberec zásobován uhlím jinými cestami. Navíc ani parametry tratě se stoupáním a oblouky v horských úsecích neumožňovaly přepravovat těžké soupravy.

V roce 1883 byl dostavěn a uveden do provozu úsek z České Lípy do Mimoně včetně napojené vlečky ze Zákup do cukrovaru v Nových Zákupech. Tato 16,4 km dlouhá lokální trať patřila od roku 1883 Rakouské společnosti místních drah. Od ní ji roku 1894 převzal stát a prodal ji Ústecko-teplické dráze. Ta využila jen těleso tratě, koncová nádraží postavila svoje.

Úsek z České Lípy do Lovosic (dnes Trať 087) byl uveden do provozu v roce 1898. V roce 1900 byla dokončena zbývající část trasy z Mimoně do Liberce. V Mimoni byla vedena trať jinudy, pro liberecké pokračování nebylo využito staré mimoňské nádraží, ale vybudováno nové, dodnes sloužící svému účelu. Roku 1923 byla celá trať zestátněna. V roce 1932 byla zastavena doprava na odbočce do Mimoně staré nádraží. Dne 28. května 1989 byla dokončena přeložka trati od České Lípy k Vlčímu Dolu dlouhá 6 km, původní trasa byla z části využita jako cyklostezka Vlčí Důl.

Zdroj: Wikipedie