Vyjeďte si na výlet do Kryštofova Údolí mikulášským parním vlakem
Termín jízdy:
1. prosince 2018
Parním vlakem z Liberce do Křižan
- setkání s Mikulášem a jeho družinou
- program plný překvapení a dárků
Jízdní řád
Jízdní řád Mikulášských vlaků (sobota 1. prosince 2018): | ||
TAM | ||
Stanice | Vlak 1 | Vlak 3 |
Liberec | odj. 9:23 | odj. 13:23 |
Liberec-Horní Růžodol | 9:35–9:42 | 13:35–13:42 |
Ostašov | 9:49–9:50 | 13:49–13:50 |
Karlov pod Ještědem | 9:56–9:58 | 13:56–13:58 |
Kryštofovo Údolí | 10:12–10:15 | 14:12–14:15 |
Novina | 10:25 | 14:22–14:25 |
Křižany | příj. 10:32 | příj. 14:32 |
ZPĚT | ||
Stanice | Vlak 2 | Vlak 4 |
Křižany | odj. 11:40 | odj. 15:40 |
Novina | 11:44–11:47 | 15:44–15:47 |
Kryštofovo Údolí | 11:51–11:54 | 15:51–15:54 |
Karlov pod Ještědem | 12:01–12:03 | 16:01–16:03 |
Ostašov | 12:07–12:08 | 16:07–16:08 |
Liberec-Horní Růžodol | 12:12–12:14 | 16:12–16:14 |
Liberec | příj. 12:22 | příj. 16:22 |
Plakát
Mikulášské jízdy Liberec-Křižanov
Tip na výlet: Kryštofovo Údolí
Vystupte z vlaku v Kryštofově Údolí, udělejte si procházku od zastávky do vsi, kde si můžete prohlédnout první vesnický Chaloupkův orloj nebo venkovní Jírův betlém.
Více informací naleznete ZDE
Železniční trať Liberec – Česká Lípa hl. n.
vede z Liberce přes Jablonné v Podještědí, Mimoň a Zákupy do České Lípy. Jde o jednokolejnou celostátní dráhu, v okolí Kryštofova Údolí prochází pěti tunely a přes dva viadukty. Provoz na trati z České Lípy do Mimoně byl zahájen v roce 1883, z Mimoně do Liberce roku 1900.
Historie trati:
Společnost Ústecko-teplická dráha (A.T.E.) potřebovala zvýšit odbyt uhlí ze severočeské uhelné pánve spotřebitelům na severu Čech a proto se rozhodla postavit železniční trať z Řetenic u Teplic na Lovosice, Českou Lípu až do Liberce. Celý záměr se podařilo naplnit až roku 1900, kdy byl ale Liberec zásobován uhlím jinými cestami. Navíc ani parametry tratě se stoupáním a oblouky v horských úsecích neumožňovaly přepravovat těžké soupravy.
V roce 1883 byl dostavěn a uveden do provozu úsek z České Lípy do Mimoně včetně napojené vlečky ze Zákup do cukrovaru v Nových Zákupech. Tato 16,4 km dlouhá lokální trať patřila od roku 1883 Rakouské společnosti místních drah. Od ní ji roku 1894 převzal stát a prodal ji Ústecko-teplické dráze. Ta využila jen těleso tratě, koncová nádraží postavila svoje.
Úsek z České Lípy do Lovosic (dnes Trať 087) byl uveden do provozu v roce 1898. V roce 1900 byla dokončena zbývající část trasy z Mimoně do Liberce. V Mimoni byla vedena trať jinudy, pro liberecké pokračování nebylo využito staré mimoňské nádraží, ale vybudováno nové, dodnes sloužící svému účelu. Roku 1923 byla celá trať zestátněna. V roce 1932 byla zastavena doprava na odbočce do Mimoně staré nádraží. Dne 28. května 1989 byla dokončena přeložka trati od České Lípy k Vlčímu Dolu dlouhá 6 km, původní trasa byla z části využita jako cyklostezka Vlčí Důl.
Zdroj: Wikipedie