Modelová řada Fordu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu dokazuje, že elektrifikovaný pohon a požitek z jízdy se vzájemně nevylučují

Ford dnes slibuje automobilovým nadšencům z celé Evropy, že radost z řízení, která spoluformovala celé generace vozů této značky, zůstane klíčovou vlastností i v nové éře elektrifikovaných automobilů s permanentním online připojením.

  • V návaznosti na oznámení, že do roku 2030 přejde u osobních vozů výhradně na elektrický pohon, se značka Ford připravuje na další posílení zážitků z jízdy, jimiž jsou její modely proslulé
  • Každý elektrifikovaný osobní vůz Ford bude i do budoucna nabízet podmanivý jízdní projev, a to souběžně s mimořádnou statickou přitažlivostí a příjemnou cestovní zkušeností pro spolujezdce
  • Elektrifikovanou modelovou řadu značky Ford zastoupí na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu nový Mustang Mach-E GT, Team Fordzilla P1, Mustang Mach‑E 1400 a zajímavá novinka z motoristického sportu
  • Elektromobil Mustang Mach-E GT je poháněn dvěma elektromotory, které pracují nezávisle na sobě. Výsledkem je pohon všech kol s pokročilou funkcionalitou
  • Kuga Plug-In Hybrid a Kuga Hybrid mají funkci simulovaného řazení rychlostních stupňů, která napodobuje chování konvenční samočinné převodovky
  • Puma, Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid jsou vybaveny řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem, který využívá rekuperovanou energii k navýšení celkového točivého momentu poskytovaného hnací soustavou

 

Na Festivalu rychlosti, který se každoročně koná v britském Goodwoodu, představí Ford úplnou elektrifikovanou řadu silničních, soutěžních i koncepčních automobilů. Společnost nepolevuje ve svém úsilí přinášet zákazníkům emocionální, stimulující a podmanivou řidičskou zkušenost bez ohledu na to, zda se rozhodnou pro mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid či plně elektrický pohon.

Ford již dnes využívá ke zdokonalení jízdních vlastností dynamické předpoklady i další přednosti elektrifikovaných hnacích ústrojí, která se vyznačují mimo jiné bezprostředními reakcemi a vysokým točivým momentem.

Nyní společnost slibuje, že kromě toho, že nikdy neobětuje řidičsky atraktivní jízdní projev snaze optimalizovat spotřebu elektrifikovaného pohonu, také rozšíří přitažlivost svých vozů dalšími směry. Vozy Ford mají být do budoucna ještě atraktivnější pro spolujezdce a přinášet příjemnou uživatelskou zkušenost, i když zrovna nejedou – typicky při nabíjení. Využijí k tomu zabudovaný modem FordPass Connect,1 mobilní aplikaci FordPass1 a vyspělé technologie včetně nové generace systému SYNC.2

„Požitek z řízení je součástí DNA značky Ford. Každý vůz, který vyrábíme, je zkonstruovaný tak, aby vykouzlil úsměv na tváři. Nyní jsme připraveni posunout tento řidičsky atraktivní charakter do plně elektrické éry, kdy budeme těžit z online technologií a inovativních technických řešení pohonu. Vše začíná novým elektromobilem Mustang Mach-E,“ řekl Roelant de Waard, ředitel divize osobních vozů ve Ford of Europe.

Již před několika měsíci Ford oznámil, že od poloviny roku 2026 bude jeho portfolio osobních vozů nabízených v Evropě stoprocentně schopné bezemisní jízdy a že do roku 2030 jeho osobní vozy v Evropě zcela přejdou na čistě elektrické pohony.

Na Festivalu rychlosti se v premiéře představuje Mustang Mach-E GT, nejdynamičtější verze elektrického SUV Mustang Mach-E homologovaná pro silniční provoz. Pyšní se nejvyšším výkonem 358 kW (487 k), 3adaptivním podvozkem MagneRide® 4 a výkonnými brzdami Brembo.

Veřejnost si v Goodwoodu bude také moci poprvé naživo prohlédnout koncepční závodní vůz Team Fordzilla P1, vyvinutý ve spolupráci designérů a herní komunity. Další zajímavou novinku z motoristického sportu pak Ford oznámí 8. července.

Radost na sedadle řidiče, spolujezdce i na gauči

Všechny elektrifikované osobní vozy Ford disponují inovacemi, jejichž účelem je spojit požadavky na hospodárnost s řidičsky atraktivním projevem. Několik příkladů:

Nové online funkce v budoucnu umožní posílit emotivní stránku vozu nebo omezit stresující faktory prostřednictvím integrovaného modemu FordPass Connect. Například funkce „inteligentní dojezd“ v Mustangu Mach-E zpřesňuje výpočet zbývajícího dojezdu na základě předchozího chování řidiče, předpovědi počasí i dat získaných crowdsourcingem z jiných vozů Mustang Mach-E, čímž snižuje pravděpodobnost neplánované zastávky na nabíjení.

Ford současně testuje technologii inteligentních prediktivních světlometů,5 která využívá k nasměrování světelných paprsků údaje o poloze vozu v reálném čase. Zatáčky jsou díky tomu nasvíceny s větším předstihem a jízda v noci je pro řidiče příjemnější.

Vynalézavé technologie učiní z cestování v elektrifikovaných vozech značky Ford ještě větší zážitek. Přepínatelné jízdní režimy včetně módu Whisper 5 v Mustangu Mach-E již dnes přispívají k tomu, aby bylo cestování pro pasažéry pohodlnější a příjemnější.

FordPass Connect umožňuje vytvořit palubní online připojení až pro 10 zařízení, aby měli členové rodiny na cestách zajištěnou zábavu. SYNC nové generace v Mustangu Mach-E poznává prostřednictvím strojového učení zvyky i preference řidiče a podle toho mu ve vhodných okamžicích nabízí různá doporučení, která se týkají trasy nebo komunikace.

Online technologie jako SYNC nové generace jsou zároveň klíčovým předpokladem k tomu, aby mohl Ford zprostředkovat posádce zábavu i ve stojícím voze. Ať už se jedná o kreslení nebo jednoduché hry na 15,5“ dotykové obrazovce Mustangu Mach-E, monitorování nabíjení a přehled záznamů jízd v aplikaci FordPass nebo o nové funkce díky bezdrátovým aktualizacím Ford Power-Up, elektrifikované vozy Ford budou mít čím zaujmout, i když se právě nepohybují.

Z virtuálního do reálného světa

Design zaměřený na člověka je základem konstruktérské filozofie Fordu, a v Goodwoodu značka vystavuje repliku jednoho ze svých nejinovativnějších počinů v tomto směru: extrémního závodního vozu Team Fordzilla P1.

Jedná se o první virtuální závodní automobil, který vznikl ve spolupráci herní komunity s automobilovou značkou. Téměř 250 000 fanoušků rozhodovalo hlasováním na Twitteru o umístění sedadel, vzhledu kokpitu nebo hnacím ústrojí. Vznikl tak nekompromisní virtuální závodní vůz určený čistě pro digitální motorsport. V Goodwoodu je poprvé k vidění v novém zbarvení, oslavujícím 55. výročí slavného vítězství Fordu v závodě 24 hodin Le Mans.

Vůz se vyznačuje dramatickým krytem kokpitu ve stylu vojenských stíhaček, výrazně tvarovanou přídí podobnou Fordu GT a kompletně odhalenou zádí, na níž vynikají aerodynamické prvky. Interiér je neméně radikální. Objevují se v něm LED informační jednotky nebo obrazovka integrovaná do volantu.

„Abychom mohli vyrábět auta, která mají zákazníci rádi, musíme nejprve dobře porozumět tomu, co chtějí. V případě závodního vozu Team Fordzilla P1 jsme tuto úvahu uplatnili do extrému, se stejným inovativním přístupem však vznikla také Puma ST Gold Edition, kterou si zákazníci budou moci skutečně objednat,“ řekl Amko Leenarts, ředitel designu ve Ford of Europe. „Právě tento druh na člověka orientovaného designu nás v elektrifikované éře posune na zcela novou úroveň radosti z jízdy.“

Dynamický potenciál elektrického pohonu předvede v Goodwoodu také prezident a generální ředitel Fordu Jim Farley, který vyrazí na trať tamního závodu do vrchu v jedinečném prototypu

Mustang Mach-E 1400.

Vůz, který vzešel z 10 000 hodin spolupráce mezi Ford Performance a RTR Vehicles, je jediný svého druhu. Jeho sedm elektromotorů produkuje celkový výkon 1043 kW (1419 k), přenášený společnou hnací hřídelí na diferenciály, jež umožňují ve velmi širokém rozsahu měnit charakteristiku vozu pro nejrůznější účely od driftování až po zajíždění rychlých časů na závodním okruhu.

Rovněž podvozek a hnací řetězec jsou zkonstruovány tak, aby umožnily zkoumání různých uspořádání a jejich vlivu na spotřebu energie a výkon. Podle potřeby mohou být poháněna jen přední, jen zadní nebo všechna čtyři kola.

FORD KUGA HEV vás doveze za zábavou či na hrad bez starostí a rád

Ford Focus Mild-hybrid ST line

1 Aplikace FordPass App je kompatibilní s vybranými mobilními platformami. K dispozici je formou stažení. Mohou být účtovány poplatky za čerpání dat a odesílání zpráv. K využívání funkcí dálkového přístupu je zapotřebí mobilní aplikace FordPass Pro, modem FordPass Connect a bezplatně poskytované online služby (podrobnosti viz podmínky FordPass). Online služby a funkce závisí na dostupnosti datového pokrytí mobilní sítě Vodafone nebo partnerů Vodafone. V důsledku dalšího vývoje technologií/mobilních sítí/automobilů může časem dojít k omezení funkčnosti nebo vyřazení z provozu některých online funkcí. Součástí balíku online služeb není Wi-Fi hotspot.

2 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

3 Výpočet vychází z maximálního výkonu elektromotorů při maximálním výkonu baterie. Skutečné hodnoty se mohou lišit.

4 MagneRide® je ochranná známka BWI Group.

5 Prototypové řešení, v současnosti nelze objednávat.

Ford Mustang Mach-E GT má dle WLTP homologovaný dojezd až 500 km.

Ford Mustang Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a větší baterií má dle WLTP homologovaný dojezd až 610 km.

Ford Kuga Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 124-146 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,4-6,4 l/100 km.

Ford Kuga Plug-In Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 32 g/km, homologovanou spotřebu paliva 1,4 l/100 km a dojezd v čistě elektrickém režimu 56 km.

Ford Puma EcoBoost Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 119-145 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,2-6,4 l/100 km.

Ford Fiesta EcoBoost Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 110-139 g/km a homologovanou spotřebu paliva 4,8-6,1 l/100 km.

Ford Focus EcoBoost Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 114-138 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,1-6,1 l/100 km.

Rozsahy emisí CO2 a spotřeby paliva se mohou u jednotlivých variant nabízených na různých trzích lišit.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.