Týmové bitvy o čtvrté místo v prvním ze dvou domácích závodů Tridentu
Maximilian Günther
- FP1: 21. místo
- FP2: 17. místo
- Kvalifikace : 7. místo [1:18.583, druhé čtvrtfinále]
- Závod: 4. místo
- Získané pozice: +3
- Nejrychlejší kolo: 1:20.750
- Šampionát: 5. místo [60 bodů]
Jagan Tharuvala
- FP1: 4. místo
- FP2: P20
- Kvalifikace: 19. místo [1:18.909, skupina A]
- Závod : DNF
- Získané pozice: N / A
- Nejrychlejší kolo: 1:21.322
- Mistrovství: 22. místo [0 bodů]
Maserati MSG Racing
Mistrovství:P6 [60 bodů]
Maserati E-Prix sobotní závod
Tým Maserati MSG Racing pokračoval ve své současné bodovací sérii mistrovství světa FIA Formule E i na Misano E-Prix 2024, přičemž jezdec Maximilian Günther skončil v prvním závodě dvojzávodu čtvrtý.
Tým vstoupil do víkendu s pozitivním momentem v ruce poté, co vyhrál poslední závod Formule E v Tokiu, a zaměřil se na další úspěch v Itálii v domácím závodě Tridentu.
Navzdory narušenému tréninkovému programu si Max vedl v kvalifikaci dobře a postoupil do duelové fáze ze skupiny A, kde si zajistil sedmé místo na startovním roštu. Jeho týmový kolega Jehan Daruvala odstartoval do závodu z 19. místa poté, co přerušil své poslední kolo v kvalifikaci.
Tváří v tvář vysokým cílům v oblasti úspor energie – vyvolaným návratem pelotonského stylu soutěže Formule E – se Max propadl na deváté místo, zatímco Jehan se v prvním kole probojoval na 14. místo, i když klíčové bylo, že si dvojice zajistila čistý start.
Díky extrémním úsporám v celém startovním poli se pozice neustále měnily a Max se rychle probojoval dopředu, aby se udržel na druhém místě, než ve třetím kole aktivoval svůj první útočný režim a vrátil se na čtvrté místo.
26letý pilot zůstal v boji o stupně vítězů po celý závod, v 17. kole využil svůj druhý útočný režim a pokračoval v tlaku na vedoucí jezdce v jízdě s vysokými sázkami až k šachovnicovému praporku.
Jehan mezitím předvedl čistou, strategickou jízdu a zůstal neustálou hrozbou pro první desítku, přičemž jeho zraky byly upřeny na jeho první bodované umístění ve Formuli E.
Když Jean-Eric Vergne obdržel pětisekundovou penalizaci – a jezdec DS Penske se pohyboval mezi prvními třemi – bylo k mání místo na stupních vítězů, i když Max bohužel v závěrečných kolech ztratil čtvrté místo ve prospěch Jakea Dennise.
Mladý Němec však zůstal ve hře, cílem projel pátým místem a po penalizaci Vergneho se posunul na čtvrté místo, čímž si připsal 12 bodů do svého konta v mistrovství světa jezdců.
Díky tomu má nyní Max nejdelší aktivní bodovou sérii ve Formuli E a je jediným jezdcem na startovním roštu, který v roce 2024 bodoval v každém závodě.
Poté, co zajel svůj nejvyrovnanější závod sezóny, kontakt v posledním kole krutě připravil Jehana o silný finiš, přičemž indický závodník neviděl vlajku.
Dvojzávod Misano E-Prix 2024 bude pokračovat v neděli 14. dubna.
Maximilian Günther, pilot, Maserati MSG Racing
„Dnešní závod byl divoký. Jsem velmi šťastný, že jsem skončil čtvrtý. Závod jsme zvládli dobře, ve správný čas jsme zvolili útočný režim a udělali jsme několik dobrých strategických tahů, abychom byli v boji, když na tom záleželo. Samozřejmě, že tyto druhy závodů jsou velmi chaotické a děje se v nich spousta věcí – předjíždíme a jsme předjížděni, ale zareagovali jsme dobře, zejména s ohledem na víkend, který jsme zatím měli. Oba tréninky pro nás byly těžké a nemyslím si, že víkend mohl být těžší, pokud jde o výzvy, které na nás byly postaveny. Ale naše reakce byla skvělá, naše rychlost byla v kvalifikaci silná a skončit čtvrtý s 12 body je mega. Jsem spokojený.“
Jehan Daruwala, pilot, Maserati MSG Racing
„Dnešní závod nebyl špatný, myslím, že to byl asi nejlepší závod v mé dosavadní sezoně. Byl jsem ve hře od začátku do konce, ale v posledním kole mě předjel De Vries. Není to ideální, ale zítra nás čeká další závod. V kvalifikaci vytěžíme, co se dá, pojedeme strategický závod a pak uvidíme, jestli dokážeme získat body.“
Cyril Blais, hlavní konstruktér, Maserati MSG Racing
„Dnes to byl velmi pozitivní výkon a tým s Maxem získal další dobrý zisk bodů. Díky umístění v první čtyřce se nám v této sezóně zatím daří udržet naši 100% bodovou bilanci, což je z hlediska konzistence velmi dobré. Závod byl velmi strategický, tým použil velmi inteligentní strategii a klíčové bylo, že Max udržel hlavu dole, zachoval chladnou hlavu a čistý nos, aby dosáhl dobrého výsledku. Pro Jehana to dnes byla velká škoda, ale ukázal se jako velký příslib. V kvalifikaci byl silný, byl připraven na souboje, ale v posledním kole narazil na problém. To znamenalo, že začínal vzadu, což není nikdy jednoduché. Pokud se Jehan dokáže kvalifikovat tam, kde by byl dnes, bude jeho závod zítra mnohem přímočařejší. Máme se na co těšit a doufejme, že s oběma vozy získáme body.“
Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse
„Dnes to bylo opravdu vzrušující. Toto je domácí závod Maserati a závodit před našimi fanoušky je vždy něco jedinečného. Závod byl opravdu intenzivní a napínavý, se spoustou předjíždění, dechberoucích momentů a těsných soubojů od startu do cíle: show nikdy nechyběla. Max i Jehan se nikdy nevzdali a Max okamžitě udělal vše pro to, aby se ujal vedení. Opět si domů přivezl důležité body. Jehan tvrdě tlačil na to, aby skončil v první desítce, ale bohužel se mu to nepodařilo. Nicméně není snadné závodit na stálém okruhu, ale oba naši jezdci dnes odvedli skvělou jízdu a ukázali, že jsou schopni bojovat za všech podmínek. Tento víkend je pro nás jako tým i jako značku velmi důležitý. Zítra doufáme, že dokončíme to, co jsme dnes začali, a snad se dostaneme na stupně vítězů. Nikdy se nevzdáváme a nemůžeme se dočkat, až se zítra vrátíme na trať.“
Maserati S.p.A.
Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Modelová řada Maserati zahrnuje Levante – první SUV vyrobené společností Maserati, Grecale, „každodenní výjimečné“ SUV, a GranTurismo, ikonický italský grand tourer, všechny modely charakterizované použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajícími technickými řešeními. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro modely Grecale a Levante – a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňující výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a spyder MC20 Cielo, poháněný průkopnickým 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. Nové GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky se sídlem v Modeně, který toto řešení využil. Dnes plně elektrická řada zahrnuje také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati jezdit pouze na elektřinu.
Maserati MSG Racing
Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA Formule E a v prosinci 2013 se stalo prvním výrobcem, který se připojil k první plně elektrické kategorii v motoristickém sportu. Jako jeden z mála pravidelných účastníků od úvodní sezóny 2014/15 se MSG Racing neustále rozrůstá; V roce 2021 se přiblížil vítězství a v roce 2022 dokončil svou dosud nejúspěšnější sezónu, kdy sezónu zakončil na druhém místě mezi týmy z celého světa.
Značka se sídlem v Monaku, vedená předsedou představenstva a řídícím partnerem Scottem Swidem, je genderově nejrozmanitějším týmem ve Formuli E a je v popředí udržitelnosti: prosazuje principy rovnosti, rozmanitosti a inkluze, technických inovací a excelence.
Zdroj: Maserati