27. ročník MFF Praha – Febiofest: noví lidé i osvědčené formáty

Pořadatelé zrušili filmový festival Febiofest.

Mezinárodní filmový festival Praha -Febiofest v České republice se ruší do odvolání Kedni 10. března se dle stanoviska Vlády České republiky a mimořádným opatření v souvislosti s vývojem rozšíření onemocnění COVID-19 způsobené novým koronavirem SARS-CoV-2 v České republice Mezinárodní filmový festival Praha –Febiofest 2020 ruší do odvolání.

Mezinárodní filmový festival Praha –Febiofest přesune jednu znejvětších filmových akcí vPraze a České republice na jiný termín v roce 2020. Dle nařízení Vlády České republiky se od 10. března od 18 hodin zakazují divadelní, hudební, filmová představení a sportovní, náboženské akce a umělecká představení přesahující účast 100 osob. Mezinárodní filmový festival Praha –Febiofest 2020 se ruší v oznámeném termínu v Praze od 19. do 27. března, taktéž i v regionech od 30. března do 9. dubna.Náhradní termín MFF Praha -Febiofest bude stanoven dle vývoje epidemie v České republice i v Evropě.


Febiofest

Festival v rámci 27. ročníku dozná několika změn, na kterých pracuje nový tým. Programovou sekci tvoří od tohoto ročníku umělečtí ředitelé Nikolaj Nikitin a Marta Švecová. Nikitin do Prahy přichází po 17 letech působení na Mezinárodním filmovém festivalu Berlinale. Marta Švecová působila posledních dvacet let v oblasti filmové produkce, filmového marketingu, prodeje a nákupu se zaměřením na Evropu, Balkán a Asii, zastávala pozici ředitelky distribuční společnosti Film Europe či konzultantky festivalových programů ve východní Evropě. V současné době přednáší na FAMU. Nové programové vedení bude klást důraz na progresivní dramaturgii, která vyváženě kombinuje jak divácké tituly, tak snímky artového vyznění. Nejvýraznější změnou dramaturgie festivalu bude snížení počtu filmů, čímž vznikne větší prostor pro každý snímek a jeho následnou reflexi.

Nový programový konzultant Febiofestu Dieter Kosslick byl od roku 2002 ředitelem Mezinárodního filmového festivalu Berlinale, v osmdesátých letech založil Low Budget Forum, byl jednatele Film Fonds Hamburg, spoluzaložil organizaci EFDO a od letošního roku je předsedou poroty v producentské soutěži o cenu Carla Leammleho. Jeho koncept Culinary Cinema, který byl úspěšně uváděn na Berlinale, již pošesté představí i Febiofest, tentokrát pod dramaturgií samotného zakladatele. Po tři festivalové večery budou promítány tři filmy se zaměřením na gastronomii, k nimž své speciální menu uvaří přední české kuchařské osobnosti. Tento formát je na festivalu velmi oblíbený a vyhledávaný.

Zachovány zůstanou i další úspěšné formáty, již posedmé se například v rámci Febiofestu uskuteční také soutěž krátkých amatérských filmů I ty jsi filmařem, a to hned ve dvou kategoriích. Přihlásit své filmy v délce 1 až 5 minut budou moci jak jednotlivci, tak školní týmy. Tématem sedmého ročníku soutěže je v současné době jedna z nejdiskutovanějších oblastí – ekologie, klimatické změny a jejich dopad na naše okolí. První tři místa v obou kategoriích jsou finančně ohodnocena.

© MFF Praha – Febiofest

Hlavní porota soutěže:

Jiří Mádl

Jeden   z nejoblíbenějších  mladých  českých  herců současnosti. V roce 2004 úspěšně absolvoval  konkurz  na  film Snowboarďáci,  komedie měla velký ohlas, a  z Jiřího se stal teenagerovský idol. Byl nominován na cenu Objev roku v anketě TýTý a získal řadu nabídek na další role.Za  ztvárnění podivína  Ubra  v dramatu Děti noci režisérky Michaely Pavlátové  získal  na  MFF v Karlových Varech jako historicky nejmladší herec Křišťálový globus za nejlepší mužský herecký výkon.

Denis Côté

Kanadský režisér, scenárista a producent založil po absolvování filmové školy v Montrealu produkční společnost, která mu umožnila plně se věnovat vášni pro sedmé  umění. Denis Côté je už od počátku své filmařské kariéry pravidelným hostem na světových festivalech a jeho tvorbu oceňují filmoví kritici  z celého světa.

Ildikó Enyedi

Významná maďarská režisérka a scenáristka vystudovala ekonomii a následně filmovou režii na Vysoké škole dramatických umění v Budapešti. Ve studiu filmu pokračovala  také  ve  francouzském  Montpellier.  Svoji  filmařskou  kariéru začala ve Studiu Bély Balázse, které bylo do roku 1989 jediným nezávislým filmových studiem ve východní Evropě. S jeho podporou natočila velké množství krátkometrážních  experimentálních  a  dokumentárních  snímků

Program festivalu naleznete ZDE

 

Foto: MFF Praha – Febiofest