Velká cena Singapuru vyhlídky týmu Scuderia AlphaTauri

Piloti týmu Scuderia AlphaTauri se podělili o své myšlenky před Velkou cenou Singapuru

YUKI TSUNODA

„V Monze jsem nejel dobře, ale pozitivní je, že až do závodního dne jsme ukázali dobré tempo a ukázali, že jsme v posledních několika závodech udělali nějaký pokrok. Od té doby jsem měl velmi nabitý program, počínaje cestou do Benátek na premiéru filmu „Whatever it Takes“ o našem týmu a o tom, jak se v průběhu let vyvíjel. Byla to teprve moje druhá cesta do Benátek, které jsou tak jedinečným místem. Film byl velmi zajímavý a nabídl pohled do zákulisí věcí, o kterých jsem toho moc nevěděl. Ukazuje, jak se tým změnil a vášeň s tím spojená. Byl to dobrý dokument! Poté jsem zamířil do Německa, abych se zúčastnil závodu Red Bullu na starém okruhu Nürburgring, na Nordschleife, kde Sebastian Vettel řídil jeden ze svých starých vozů Red Bull Racing. Řídil jsem vůz Honda NSX GT3, poprvé v tomto typu závodního vozu a poprvé na této trati, takže pro mě bylo všechno nové! Bylo to velmi náročné, se spoustou slepých rohů a hřebenů, takže je těžké vědět, zda je to rovné nebo ne. Nedokážu si představit, jaké to muselo být závodit se starými vozy F1. Nyní míříme do Asie a dvojzávodu, počínaje městským okruhem v Singapuru. Jízdu na trati si užívám a loni jsem se dostal do Q3 v obtížných podmínkách, kdy jsme až do poslední části nemohli použít slicky, protože trať byla na startu mokrá. Jako městský okruh – Singapur je „skutečná“ městská dráha, protože každá její část je veřejná silnice – stav povrchu trati se vždy mění z roku na rok a session na zasedání. Musíte se postupně budovat a odjet co nejvíce kol, abyste získali důvěru v auto. FP1 bude o vyhodnocení podmínek na trati a získání první představy o tom, jak se vůz chová, aby zjistil, zda se hodí pro trať. Na tom budeme stavět, abychom byli na 100% včas pro kvalifikaci. Pro letošní rok byla trať trochu změněna, zejména v sektoru 3, kde byly některé zatáčky zkráceny, což poskytuje více příležitostí pro předjíždění.“

LIAM LAWSON

„V Monze jsem se rozhodně cítil pohodlněji než v Zandvoortu, i když je tam ještě hodně co se učit. Když se v těchto typech aut cítíte pohodlněji, může to znamenat docela velký rozdíl. Po dvou závodech také lépe chápu rozdíl mezi směsí pneumatik, což je velmi důležité. Řekl bych, že Monza byla docela úspěšná, i když bylo zklamáním skončit tak blízko bodům. Myslím, že kdybych měl lepší začátek, možná by věci mohly být jiné, ale je to něco, z čeho se poučím, a jsem nadšený, že se posouvám vpřed. Loni jsem byl v Singapuru jako záložní pilot. Když jsem byl dítě, byl to můj oblíbený okruh. Myslím, že proto, že to byl noční závod a vypadal opravdu skvěle. Hrával jsem ji na zápasech Formule 1 pořád. Můj táta mi vlastně každý rok sliboval, že mě vezme na Grand Prix Singapuru, ale nakonec jsme nikdy nejeli, ale tento víkend přijede na Grand Prix, takže vlastně beru jeho! Vím, že je to fyzicky velmi těžký závod, a když se v této situaci dostanete do F1, dokonce i se všemi tréninky na světě, je to stále tak těžké se přizpůsobit. Bude to extrémně těžké, ale trénovali jsme na to a dělali jsme vše, co bylo v našich silách, abychom se na to připravili. Minulý rok jsem zažil noční rutinu. Je skvělé, abych byl upřímný, projít si takovým víkendem. Je to trochu jiné než normálně. Je zřejmé, že největší změnou bude zvyknout si na trať, protože jsem ji řídil pouze na simulátoru a městské okruhy jsou pravděpodobně nejtěžší replikovat. Potřebují sebedůvěru, a když jste na trati nováčkem, nebo dokonce v mojí situaci, kdy jsem nováčkem ve Formuli 1, mít tuto důvěru na začátku víkendu je docela náročné. Budu se snažit najet co nejvíce kol, abych byl upřímný, trochu jako v Monze. To byl cíl a bude to podobné. Celkem vzato mám rád městské okruhy, například Monako naprosto miluji, takže očekávám, že si užiju i Singapur.“

Zdroj: Scuderia AlphaTauri

 

Formule 1 – SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX 15.-17.9. 2023