- Byl to náročný pátek při Grand Prix Japonska, vysoké teploty a vlhkost přetrvávaly po celou dobu.
- Tým se rozhodl použít sadu prototypových pneumatik Pirelli v FP1 i FP2, než se zaměřil na tradiční páteční práci na měkčí konci obvyklého rozsahu směsí.
- V FP1 oba piloti nasadili dvě sady středních pneumatik; Lewis i George zpočátku bojovali s vyvážením vozu a celkovým nedostatkem přilnavosti.
- Před FP2 bylo provedeno několik změn v nastavení; George o něco šťastnější pilot na konci tréninku na 5. místě a Lewis na 14. místě.
- Méně než jedna sekunda pokryla P2 až P14 v FP2 se sedmi různými týmy v top-10.
- Tým se nyní zaměří na optimalizaci nastavení a zlepšení přes noc, než se zítra ráno vrátí na trať pro FP3.
GEORGE RUSSELL
„Je to skvělý pocit vrátit se zpět kolem Suzuky. Je to tak neuvěřitelný okruh. Byl to pro nás trochu zvláštní pátek. Trať se zdála mít velmi nízkou přilnavost, zejména v FP1, takže auto hodně klouže. Z toho jako pilot nemáte nejlepší pocit. Zvláště když máte spoustu rychlých zatáček, které musíte řešit. Nedělní závod bude také zajímavý, protože degradace pneumatik vypadá velmi vysoká. Pokud jde o relativní pořadí, zdá se, že se Red Bull vrátil do svého normálního tempa na čele. Dnes byli mimořádně rychlí. Myslím, že jsme v současné době pravděpodobně půl kroku za Ferrari a McLarenem Landa Norrise. Dnes večer máme před sebou kus práce, abychom tuto mezeru zacelili. Obvykle jsme silní v hledání těchto výkonnostních zisků, takže můžeme být optimističtí ohledně zlepšení pro zítřek.“
LEWIS HAMILTON
„Byl to pro nás velmi náročný den. Chyběla mi důvěra v vůz a to přispělo k našim bojům. Bylo těžké najít správnou rovnováhu a do konce FP2 se nám to nepodařilo. Pneumatiky se přehřívaly a to nás nechalo docela daleko od vrcholu časových listů. Víme, že dnes večer máme před sebou hodně práce, abychom navázali na výkon. Věřím však, že se můžeme zlepšit. V této sezóně jsme měli podobný pátek a v sobotu jsme se vrátili silnější. Uvidíme zítra, jestli se nám to podaří znovu. Dnes večer vynaložíme úsilí, abychom měli všechny šance dostat se výš v pořadí.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„Určitě jsme dnes byli na chvostu. FP1 i FP2 se pro nás ukázaly jako náročné. Oba piloti uvedli, že se potýkali s celkovou nedostatečnou přilnavostí a vyvážením vozu. Před druhým session jsme udělali nějaké změny a získali jsme z toho užitečná ponaučení. Víme však, že musíme zlepšit situaci přes noc. V rychlejších zatáčkách zjevně nejsme dostatečně silní, přičemž první sektor se pro nás ukázal jako obzvláště slabý. Právě na to bude dnes večer zaměřena většina naší práce. George zjistil určité zlepšení v jednom kole v FP2, ale čelíme stejným výzvám jak v kvalifikaci, tak v dlouhodobém horizontu. V jistém smyslu je to povzbudivé. Pokud dokážeme opravit jedno, druhé by se mělo také zlepšit. Nepodceňujeme však práci, kterou musíme udělat, abychom byli silnější po zbytek víkendu.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team