Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE přináší odvážná řešení k poznatkům z loňského W13

  • Toto Wolff: „Vidím tolik úsilí, motivace a energie v organizaci uvést na trh vůz, který bude nakonec dostatečně konkurenceschopný, aby bojoval na samém čele startovního pole.“
  • Je opět v černé barvě, protože se vrací ikonický vzhled ve jménu vyššího výkonu
  • Lewis Hamilton i George Russell dnes v Silverstone rozjedou vůz  

Nová sezóna, nové výzvy a nové auto.

Dnes tým Mercedes-AMG PETRONAS F1 představuje našeho vyzyvatele pro rok 2023, Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE.

W14, vytvořený na základě poučení z obtížného roku 2022, je nápadný svým vzhledem. Základní koncept W13 byl zachován a vývoj se zaměřil na klíčové oblasti výkonu.  Výsledkem je vůz, který si zachovává charakteristickou DNA svého předchůdce a přináší kombinaci pozoruhodných změn, které jsou viditelné na první pohled – jako je karoserie na krytu motoru – a další pod povrchem.

Atraktivní vzhled vozu se neomezuje ani na architekturu. Ikonická černá barva z let 2020 a 2021 byla vylepšena jako součást významného projektu na snížení celkové hmotnosti.  W14 budou řídit Lewis Hamilton a George Russell, kteří vstoupí do své druhé společné sezony, podporovaní Mickem Schumacherem v jeho roli třetího jezdce.

„Naše naděje a očekávání jsou vždy schopnost bojovat o mistrovství světa. Naši soupeři však byli v loňském roce velmi silní a my se snažíme dohánět,“ řekl šéf týmu a generální ředitel týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Toto Wolff. „Závodit vpředu vyžaduje odolnost, týmovou práci a odhodlání. Postavíme se čelem ke každé výzvě, na první místo klademe Tým a každou milisekundu nenecháme v honbě za svým cílem kámen na kameni. Letos do toho jdeme naplno, abychom se dostali zpátky dopředu.“

Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Launch

Rafinovaný koncept

„Loňský rok byl těžký, ale přinesl spoustu poučení,“ komentoval Toto. „Doufám, že rok 2023 bude důkazem toho, že jsme pochopili, jak vyřešit problémy a zlepšit paket vozu. „W13 rozhodně měla výkon, který jsme nikdy nebyli schopni odemknout a udržet veškerý jeho přítlak na zemi. Náš vůz si na konci sezóny vedl velmi dobře. Na některých okruzích jsme však stále čelili pověstnému poskakování a auto nikdy nedávalo pilotům dobrou zpětnou vazbu, což je omezovalo v tom, aby byli schopni skutečně tlačit vpřed. Snažili jsme se zachovat  všechny klady W13 a řešit její slabiny,“ pokračoval.

Brackley i Brixworth se postavili čelem k výzvě odemknout výkon v loňském voze a zároveň vyřešit problémy, se kterými se tým musel v sezóně potýkat. Je pozoruhodné, že vývoj v průběhu roku vedl k nezapomenutelnému umístění jedna-dva na Grand Prix São Paula.  Z pokroku  roku 2022 byl nadšen technický ředitel Mike  Elliott.

„V loňském roce, když jsme zjistili, co musíme udělat, stálo to obrovské množství práce, abychom se posunuli kupředu. Ke konci sezóny bylo vidět zlepšení výkonu. Udělali jsme všechny věci, které jsme chtěli udělat s W13 minulý rok, ale nebylo to možné kvůli omezeným zdrojům nebo protože jsme se zaměřili jinde na řešení jiných problémů,“ řekl.

Cílové oblasti zahrnují snížení celkové hmotnosti, zajištění konzistentnější rovnováhy vozu v celém rozsahu rychlostí a lepší přizpůsobení aerodynamických charakteristik požadavkům předpisů v oblasti aero . To se potvrzuje v oblastech, jako je výrazně lehčí podvozek, přepracovaná geometrie předního zavěšení, úpravy chladicího systému a propracovaná aerodynamická koncepce založená na loňských poznatcích.

„U této generace vozů je výkon v detailech. Když se podíváte na W14, uvidíte DNA W13, ale také spoustu evoluce a vylepšení detailů,“ dodal Elliott.

Vše ve výkonu

„Naše barvy do budoucna budou stříbrná a černá.“ Řekl Toto při uvedení loňského vozu na trh a pro rok 2023 se tým vrací k druhému ve jménu výkonu. Dosažení hmotnostního limitu je u této generace vozů významnou výzvou a tým se inspiroval legendárním stvořením původních Stříbrných šípů. Namísto odstranění vrchního nátěru na lesklý hliník pod ním však bude na W14 elegantní černé uhlíkové vlákno.

„Loni jsme měli příliš vysokou váhu. Letos jsme se snažili přijít na to, kde můžeme ubrat každý jednotlivý gram. Takže teď se historie opakuje. Uvidíte, že auto má nějaké čistě karbonové části, spolu s některými, které jsou nalakovány matnou černou. Samozřejmě, když jsme v roce 2020 změnili vzhled, hlavním hnacím faktorem byla podpora diverzity a rovnosti, které jsou nám stále blízké. Černá barva se v tu chvíli stala součástí naší DNA, takže se k ní rádi vracíme,“ komentoval Toto.

Tím však historické vazby nekončí, černý nátěr také odráží Sauber C12 z roku 1993. Tento vůz využíval sílu ‚Concept by Mercedes‘ a signalizoval návrat třícípé hvězdy na vrchol motoristického sportu poprvé od roku 1955.

Přichází zmrazení a nastavení spolehlivosti

30 let od vytvoření motoru postaveného v Brixworthu, díky kterému se Mercedes znovu zapojil do závodů Grand Prix, je továrna v Northamptonshire opět plná aktivity. Po zamrznutí hardwaru pohonné jednotky se pozornost přesunula na dvě klíčové oblasti: spolehlivost a software.

„Je to nejrušnější období roku,“ řekl Hywel Thomas, výkonný ředitel Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP). „Dostaneme začátkem sezóny finální zmrazení softwaru výkonu tohoto regulačního cyklu, takže to bylo hodně práce. Nalezli jsme nejvyšší výkon díky způsobu, jakým motor používáme, a to znamená upgrady softwaru. S vědomím, že je to poslední příležitost k vývoji jsme byli pod velkým tlakem, abychom do balíku dostali co nejvíce práce.“

Výzvy které W13 vykazovala, zahrnovaly také podvozek. Účinek poskakování na pohonnou jednotku byl znepokojivý a vedl ke snížení spolehlivosti.

„Na konci sezóny byly motory poškozené,“ pokračoval Hywel. „Zaměřili  jsme se na konstrukční změny provedené na podvozku a na motoru a pracovali jsme jako tým. Největšími letošními změnami na pohonné jednotce jsou položky spolehlivosti, a dosažení větší robustnosti, pokud  auto narazí na zem.

Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Launch

Diverzitní jízdní výkon

Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE byl dnes představen v Silverstone, domově britského motorsportu. Při startu vozu pomáhali členové nejnovětšího týmu studentů a stážistů PETRONAS. Závazek týmu vybudovat rozmanitější pracovní sílu zůstává významnou prioritou. Naše učňovské programy a stáže spolu s Accelerate 25 napomohly významnému pokroku v této oblasti. Ale ještě je potřeba udělat více práce.

„Je fantastické, že někteří z našich studentů pro rok 2023 a stážisté PETRONAS nám pomáhají uvést letošní vůz na trh.  Náš závazek stát se rozmanitější a výkonnější organizací je pevný a jsme spokojeni s kroky, které jsme udělali,“ řekl Toto.

Program Accelerate 25 formalizuje naši ambici, aby alespoň 25 % všech nových členů týmu pocházelo z menšinových skupin. Od uvedení před dvěma lety se naše procento zaměstnankyň zvýšilo z 12 % na 16 %, přičemž podíl členů  týmu z menšinového etnického původu vzrostli od ledna 2023 na 9 % ze 3 %.

„Tato čísla představují pozitivní vývoj a my usilujeme o další. Dva roky po spuštění Accelerate 25 je nyní ten správný čas na zamyšlení; můžeme být spokojeni s pokrokem, kterého jsme dosáhli, a musíme mít jasno v tom, jak se posuneme vpřed. Zaměřujeme se však nejen na nábor; jde také o udržení a rozvoj našich různorodých talentů. Budeme pokračovat v úsilí o dosažení našich cílů v této oblasti,“ řekl Toto.

Rok před námi

Při předsezónním testování v Bahrajnu bude středem zájmu spolehlivost, korelace a učení. S pouhými třemi dny jízd před prvním závodním víkendem sezóny je efektivní a úspěšný test nezbytný.

„Loni jsme se nikdy nedostali na vrchol bilance vozů. Veškerá běžná práce, kterou děláme na začátku sezóny, neproběhla kvůli problémům, které jsme se snažili napravit,“ komentoval Mike. „Musíme se naučit co nejvíce, abychom zjistili, jak z vozu dostat co nejvíce výkonu a co se můžeme naučit, abychom mohli využít další vývoj.“

„Na straně podvozku je obrovské množství práce, kterou je třeba zpracovat,“ dodal Hywel. „Potřebujeme být v pozadí a dělat naši práci a pomáhat načítat kilometry.“

Tento symbiotický vztah mezi Brackley a Brixworth byl rozhodující pro pokrok týmu v loňském roce. „Pracovali jsme společně, řešili, jak můžeme využít poznatky na obou stranách, a zlepšit se ve všech oblastech. Je vzrušující vidět, jaký je výsledek tohoto sblížení v letošním roce.“

Toto Wolff dodal:

„Když jsme si vloni uvědomili, že auto není tam, kde jsme ho chtěli mít, zmobilizovali jsme všechny rezervy, které jsme měli.  Nyní se připravujeme na zahájení další sezóny. Vidím v organizaci tolik úsilí, motivace a energie, aby uvedla na trh vůz, který bude nakonec dostatečně konkurenceschopný, aby bojoval na samém čele startovního pole.

Mercedes-AMG F1 W14 E Performance Launch

Nastartování

Tato energie je něco, co inspiruje Lewise i George.

„Jsem součástí tohoto týmu více než deset let a úsilí všech mě nikdy nepřestane udivovat,“ komentoval Lewis. „Považuji za inspirativní, jak pilně a s nadšením každý člověk přistupuje ke své práci.“

George dodal:

„Byl jsem neuvěřitelně ohromen tím, jak tým vyvíjel auto během minulé sezóny. Během roku 2022 jsme nabírali na síle a máme velkou radost, že vidíme, jak se přes zimu vyvíjelo.“

A co jejich první myšlenky na W14? George pokračoval:

„Esteticky to vypadá skvěle! Je to odvážné, agresivní a vyjímečné.“ Lewis dodal: „Vidět vývoj vozu a změny, které byly provedeny, je fascinující. Přepracovali jsme, optimalizovali a inovovali tolik částí vozu a to je působivé. Moc se mi líbí nový vzhled amyslíme to vážně‘.“

Minulá sezóna přinesla Georgeovi první pole position a vítězství v Grand Prix.

„Byla to dlouhá zima a je mnoho očekávání, zda W14 naplní naše představy. Jsem nadšený, a i když se v této fázi sezóny hodně mluví, nyní se ukáže, jak si povedeme, až auto vyjede na trať.“

Pro Lewise je jeho vnitřní motivace jasná, protože se zdá, že poprvé ve své kariéře zakončil sezonu bez vítězství.

„Jsem moc rád, že můžu znovu závodit. Cítím se klidný, plný energie a plně soustředěný. Jsem připraven udělat to, co je nutné k vítězství.“

Lewis a George spolu začínají svou druhou sezónu jako týmoví kolegové, ale pro rok 2023 došlo ke změně  u záložního jezdce. Mick Schumacher se k týmu připojuje po dvou letech strávených jako závodní jezdec v týmu Haas F1. 23letý Německý pilot  řekl:

„Vždy jsem se cítil velmi blízko k Mercedesu. Jsem velmi rád, že mohu být součástí týmu a vím, jak důležitá bude moje role při pomoci ve vývoji W14. Jsem odhodlán dát ze sebe vše, abych přispěl k našemu výkonu v tomto konkurenčním prostředí.“

Pokračující komerční růst

Růst sportovního odvětví pokračuje rychlým tempem; závod v Las Vegas, třetí ze tří Grand Prix ve Spojených státech v letošní sezóně, rekordní návštěvnost a zanedlouho odstartuje nová sezóna Drive to Survive.

„Formule 1 se po celém světě neustále vyvíjí. Myslím, že to děláme proto, že poskytujeme dobrý obsah. Správné závodění, zajímavé osobnosti a zvláštní kontroverze na trati i mimo ni,“ řekl Toto.

Tento nárůst zájmu se odrazil v pokračující síle a expanzi našeho partnerského ekosystému a tým je nyní jednou z předních světových sportovních franšíz z hlediska komerčních příjmů.

Obnovení našeho titulu a technického partnerství s PETRONAS od sezóny 2026 bylo oznámeno koncem loňského roku, což vyslalo jasnou zprávu.

„Náš tým a PETRONAS už nejsou jen partneři, jsme rodina a budeme jeden tým po mnoho dalších let. Těší nás, že můžeme závodit do budoucnosti po boku společnosti PETRONAS s ambicí znovu nastavit standard v našem výkonu na trati a být průkopníkem v přechodu globálního sportovního týmu do budoucnosti s nulovou sítí.“

Dnes oznamujeme nejnovější inovátory, kteří se připojí k naší partnerské rodině. Americká nadnárodní společnost Qualcomm Technologies se s týmem dohodla na víceleté dohodě o propagaci své značky Snapdragon. Strategická spolupráce využije sílu platformy Snapdragon ve prospěch týmu a naší globální fanouškovské základny. Vítáme také technologickou skupinu G42 se sídlem v Abú Dhabí, která prosazuje umělou inteligenci (AI).

Jsou nejnovějšími globálními hráči, kteří zahájili partnerství s týmem před sezónou 2023 po čtyřech nedávno oznámených dohodách. Solera, globální lídr v oblasti řízení životního cyklu vozidel a společnosti Nuvei platebních technologií, se obě dohodly na víceletých partnerstvích. Einhell, přední výrobce nejmodernějšího akumulátorového elektrického nářadí a zahradní techniky, se stává ‚oficiálním odborníkem na nástroje‘ týmu. Sherwin-Williams se mezitím přidává jako dodavatel automobilových barev a nátěrů pro vozy F1 týmu.

Richard Sanders, obchodní ředitel týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1, řekl:

„Globální růst F1 se odráží ve stále rostoucím zájmu světových značek a inovativních společností o připojení k našemu partnerskému ekosystému. Jsme hrdí, že můžeme přidat k radosti ze dne představení, že přivítáme Snapdragon i G42. Připojili se k několika dalším fantastickým značkám, se kterými jsme uzavřeli partnerství před sezónou 2023, a těšíme se na úzkou spolupráci s nimi a našimi dlouholetými partnery po celý rok.“

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team 

 

Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE Launch