
Těžký úvodní závod sezóny pro tým Mercedes-AMG PETRONAS F1
- Lewis Hamilton skončil pátý a George Russell sedmý ve Velké ceně Bahrajnu 2023
- Oba vozy používaly strategii Soft/Hard/Hard a bojovaly po celou dobu, ale bohužel nebyly schopny rovnat se lepšímu tempu Red Bullu, Ferrari a Aston Martinu Fernanda Alonsa.
- Lewis zajel v úvodním kole dvě pozice a po většinu závodu jezdil na pátém místě. To bylo čtvrté, když Charles Leclerc odestoupil, ale v závěrečných fázích ho předjel Alonso
- George se na startu propadl na šesté místo a pomalý první pitstop ho odsunul na osmé místo. Po celou dobu jel blízko Astonu Martinu Lance Strolla, ale nedokázal předjet na sedmé místo.

Pilot
Start grid
Výsledek
Nejrychlejší kolo
Lewis Hamilton
P7
P5
1:36,546
George Russell
P6
P7
1:37,221
Strategie
Start
Pit stop 1
Pit stop 2
č.44
Měkká sada
Tvrdá sada (L12)
Tvrdá sada (31)
č.63
Měkká sada
Tvrdá sada (L13)
Těžká sada (32)

Lewis Hamilton
„Dnes jsme udělali to nejlepší, co jsme mohli. Momentálně jsme čtvrtým nejrychlejším týmem a Ferrari a Aston, se kterými jsme bojovali, byly rychlejší než my. Se Sainzem to bylo na vteřinu těsné. Ale posledních pár kol jsem se za něj zavěsil. Velká gratulace Fernandovi a celému týmu Aston Martin. Dnes odvedli skvělou práci. Chvíli jsme spolu bojovali, ale byl příliš rychlý. Chybí nám hodně přítlaku a máme hodně práce, abychom do auta přidali více. Jakmile více zatížíme přední a zadní část, budeme moci zrychlit tempo. Musíme prostě pokračovat v práci; víme, že nejsme tam, kde bychom měli být. Musím zůstat pozitivní, držet hlavu vzhůru a působit na tým. Budu pro ně pozitivním světlem a získám co nejlepší body.“

George Russell
„Chybí nám výkon a jsme hodně pozadu než tam, kde chceme být. Aston Martin je letošním překvapením a náš deficit vůči Red Bullu a těm před námi je příliš velký. Pozitivem, které si můžeme odnést, je, že s autem není žádný zásadní problém, kromě chybějícího přítlaku. Jakkoli to zní hloupě, je to jeden z nejsnáze řešitelných problémů ve srovnání s tím, co jsme museli udělat minulý rok. Všichni jsme tu, abychom zvítězili. Pokud musíme obětovat nějaké závody nebo část této sezóny, abychom si dali šanci bojovat v druhé polovině sezóny nebo dokonce v příštím roce, tak to budeme muset udělat. Víme, že tým je dobrý ve vývoji a hledání výkonu, ale jsme hodně pozadu za tím, kde chceme být. Musíme rychle najít nějaký výkon. Bahrajn je odlehlý okruh, ale výkon se z trati na trať nepřehoupne o více než tři desetiny pozitivně nebo negativně.“

Toto Wolff, šéf týmu a CEO
„Byl to jeden z našich nejhorších dnů v závodech. Nebylo to vůbec dobré; chybí nám tempo vpředu, vpravo a uprostřed. Aston Martin jsou velmi rychlí a Red Bull je prostě na jiné planetě. Bolí to, že jsou tak daleko; připomíná mi to naše nejlepší roky, kdy jsme dali jednu vteřinu na všechny ostatní. To je měřítko. Musíme postupovat krok za krokem, abychom se mohli vrátit, ale nikdo v tomto týmu nebude házet ručník do ringu. Musíme dolovat hluboko, hlouběji než kdy předtím. A to můžeme udělat.“
Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director
„Byla to velmi těžká neděle; mezera na Red Bull je obrovská a máme před sebou také Aston Martin a Ferrari. Je jasné, že nás čeká spousta práce a musíme se vrátit a přijít s plánem, jak se pokusit najít zlepšení. Postrádáme celkovou přilnavost a na trati s vysokou degradací, jako je tato, nemohli piloti zaútočit. Je však povzbuzující vidět, jak tým táhne za jeden provaz a jak dobře piloti spolupracují. Toto je druhá sezóna, kterou začínáme zezadu a neděláme si iluze, že to není pro náš tým přijatelné. Máme pár dní na přeskupení a zlepšení před Saudskou Arábií; budeme společně pracovat na tom, abychom se ujistili, že příští závod bude lepší než tento víkend.“

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team