Svezte se s Mikulášem, čerty a anděly po Bechyňce

Po naší nejstarší elektrifikované trati mezi Táborem a Bechyní pojede v sobotu 3. prosince mikulášský vlak. Ve vlaku, který povezou obě historické lokomotivy Bobinky, budou cestujícím dělat společnost Mikuláš, čerti a andělé. Děti se mohou těšit na nadílku. V bechyňské remíze si můžete prohlédnout vystavené modelové kolejiště.

Jízdy s Bobinkou s Mikulášem, čerty a anděly

Oslavte Mikuláše už v sobotu 3. prosince 2022. V tento víkendový den totiž v 15:25 hod. odjíždí z táborského nádraží mikulášský vlak, který potáhnou historické lokomotivy Bobinky. Ve vlaku potkáte partu s Mikulášem, anděly i čerty, která bude dětem rozdávat drobné dárky.

Do Bechyně přijede mikulášský vlak v 16:30 hod. Než se s ním vydáte na zpáteční cestu (odj. 18:27 hod.), můžete zajít do remízy, kde najdete modelové kolejiště a také historickou elektrickou lokomotivu Koloběžku. K zahřátí se podává výborný punč.

Jízdní řád

Mikulášský vlak
tam
stanice příjezd odjezd
Tábor 15:25
Slapy 15:42
Malšice 15:53
Sudoměřice u Bechyně 16:17
Bechyně 16:30

zpět

stanice příjezd odjezd
Bechyně 18:27
Sudoměřice u Bechyně 18:45
Malšice 19:07
Slapy 19:22
Tábor 19:36

 

Jízdné

Za zpáteční jízdenku pro dospělého zaplatíte 200 Kč, děti od 6 do 15 let cestují za 140 Kč, mladší zdarma bez nároku na místo k sezení. Jízdenky s povinnou rezervací míst se prodávají ve všech pokladnách ČD a na e-shopu ČD (od 15. 11. 2022).

Plakát pořadatele

S Mikulášem na Bechynce – plakát pořadatele

Změny nasazení vozidel a jízdního řádu vyhrazeny.

Foto: Archiv ČD

 

Trať Tábor – Bechyně

Železniční trať Tábor–Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, byla první elektrizovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezi tramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm.

29. prosince 1900 bylo povoleno vypracování projektu dráhy pro elektrický pohon. 4. září 1901 bylo vydáno stavební povolení. 19. dubna 1902 byla udělena koncese pro stavbu a provoz dráhy s termínem zahájení provozu do konce roku 1904, Zemský výbor však lhůtu zkrátil do 1. června 1903. Stavbu traťového spodku a svršku prováděla firma J. Kubíček a spol. z Královských Vinohrad, železné konstrukce dodala firma bratří Prášilů z Libně.

První zkušební jízda proběhla 1. června 1903, 10. června 1903 proběhla zatěžovací zkouška železničního mostu v Táboře, pravidelný provoz byl slavnostně, za účasti místodržitele království, předsedy zemského výboru i nejvyššího maršálka království, zahájen 21. června 1903.

Nejvyšší sklon trati byl 41 ‰ (koncese stanovila maximální sklon 35 ‰) a nejmenší poloměr oblouku 125 m (bez úlev by musel být poloměr minimálně 180 m). Maximální rychlost byla stanovena na 25 km/hod., v obloucích na 15 km/hod. Původní jízdní doba byla podle druhu vlaku 1.08 nebo 1.15 hod.

Trať v Bechyni původně končila na levém břehu Lužnice. Roku 1928 byla po nově otevřeném bechyňském mostu prodloužena až do města, čímž se délka trati prodloužila z 23 na 24 kilometrů. Zpočátku se do Bechyně jezdilo přes staré nádraží úvraťově, ale od 15. května 1929 byl zprovozněn oblouk pro nový směr a část tratě ke starému nádraží byla změněna na vlečku, napojenou na vlastní trať směrem k Bechyni, a staré nádraží bylo změněno v nákladiště dřeva.

Zdroj: Wikipedie