Škoda Electric slaví na trhu úspěchy s bateriovými trolejbusy

 Společnost Škoda Electric představila v rámci veletrhu CZECHBUS 2019 nový trolejbus Škoda 26 Tr pro Plzeň, který je zástupcem velmi úspěšného konceptu firmy – moderních nízkopodlažních trolejbusů vybavených bateriovým pohonem. 

Zájem o naše trolejbusy s bateriemi v poslední době významně roste – dodali jsme je kromě České republiky a Slovenska také do Francie, Španělska, Itálie, Maďarska nebo Rumunska. Například právě v Plzni poté co se zde v provozu výborně osvědčily naše trolejbusy s bateriemi, se místní dopravce rozhodl pokračovat v rozšiřování vozového parku o tento typ vozidel,říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer. Ten připomněl, že Škoda Electric jen za letošní rok uzavřela zakázky na dodávku téměř 170 trolejbusů, přičemž většina z nich bude vybavena bateriovým pohonem. Mezi významné zahraniční zakázky patří například projekty pro rumunský Brašov a norský Bergen.

Hlavní výhodou bateriových trolejbusů je fakt, že mohou jezdit i na trasách mimo trolejové vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a vůz v podstatě jede v režimu elektrobusu. Pro velkou flexibilitu těchto vozidel a možnost obsluhovat s nimi i ty části města, kde není trolejové vedení, preferuje takto vybavené trolejbusy stále více dopravců a měst,vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Ten připomněl i další výhody takových vozidel. „Tichý provoz, náhrada na městských linkách za autobusy se spalovacím motorem, rozšíření linek apod.“

Oblibu takových vozidel ilustrují i čísla. V roce 2019 Škoda Electric vyrobila 82 bateriových trolejbusů, což je o 60 vozidel více, než v roce předchozím roce. Celkově Škoda Electric za rok 2019 vyrobila 141 trolejbusů, například pro Ústí nad Labem, Zlín, Teplice, Pardubice a Plzeň, pro francouzské St. Etienne a Limoges, rumunskou Cluj a maďarskou Budapešť.

 

Vývoji životnímu prostředí šetrných prostředků městské hromadné dopravy se Škoda Electric věnuje dlouhodobě. V poslední době je na trhu úspěšná i s elektrobusy. Zájem o elektrobusy na trhu roste, neboť přínos elektromobility pro města je jednoznačně pozitivní. Ekologické elektrobusy jsou velký trendem v oblasti veřejné dopravy, jsou tiché, v místě provozu bez emisí,sděluje Karel Majer s tím, že za poslední roky představila hned několik nových typů elektrobusů.

 

Škoda Transportation

Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.


Skupina PPF


Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši více než 45 miliard eur (k 31. 12. 2018).

9. středoevropský veletrh autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky 26. – 28. 11. 2019