Maserati ukončilo svou druhou sezónu v mistrovství světa ABB FIA Formule E

Po 16 závodech po celém světě skončila v neděli 21. července v Londýně 10. sezóna šampionátu Formule E. Tým Maserati MSG Racing skončil v Poháru konstruktérů na osmém místě. Týmoví jezdci Maximilian Günther ve své druhé sezóně u monackého týmu a Jehan Daruvala, letošní nováček, obsadili osmé a jednadvacáté místo v hodnocení jezdců.

Sezona 2024 pro Maserati MSG Racing

Sezóna 2024 začala pro Maserati MSG Racing vynikajícím tempem, pro které Max Günther získal vítězství v 5. závodě, který se jel v Tokiu, a hned poté skončil na stupních vítězů na třetím místě v Misanu, domácím závodě Maserati. V průběhu sezóny si německý jezdec připsal také devět umístění v první desítce a po celou dobu šampionátu pokračoval ve svém neochvějném boji o nejvyšší příčky.

Maxmilian Günther

Jeho týmový kolega Jehan Daruvala, letos jediný nováček na startovním roštu, získal od jednoho závodu k druhému více sebevědomí, když ve 2. závodě v Misanu dosáhl svého prvního umístění v top 10 a zajistil si místo v bitvě o střed tabulky v kvalifikaci a v každém závodě.

Během 10. sezóny mistrovství světa ABB FIA Formule E se tým Maserati MSG Racing musel vypořádat i s náročnějšími okamžiky, ale tým a jezdci nikdy neztratili ze zřetele svůj cíl a soustředění, částečně díky vozu, který se v sezóně ukázal jako rovnocenný soupeři od začátku až do konce.

Maserati si v roce 2023 vybralo 100% elektrickou sérii jako součást své závodní strategie, která se zaměřila na návrat značky do soutěží a zachování jejího silného dědictví ve světě motoristického sportu – Trident byl založen na závodní dráze a v průběhu své 110leté historie napsal slavné kapitoly v nejvyšších kategoriích a v nejikoničtějších závodech.

Maserati

Jako značka silně oddaná výkonu se Maserati ve své nové éře elektrifikace rozhodlo stát se vůdčí značkou v nejinovativnější sérii v současném prostředí motoristického sportu a vyniknout na několika frontách v oblasti mobility budoucnosti.

Jeho účast v mistrovství světa Formule E je jedinečnou příležitostí, jak naplno využít know-how a vývoj pokročilých technologií na trati, které mohou být později aplikovány v sériové výrobě, zejména nyní, když má Maserati možnost nabídnout svým zákazníkům celou řadu plně elektrických vozů s řadou Folgore.

GIOVANNI SGRO, ŘEDITEL MASERATI CORSE:

„Tato druhá sezóna byla plná vzrušení a hodně jsme se toho naučili: nebyla nouze o pozitivní momenty a oslavy na stupních vítězů v Tokiu a Misanu, stejně jako těch náročnějších, ale nikdy jsme nepolevili. Náš debutový rok byl zaměřen na to, abychom se co nejlépe vypořádali s novým kontextem Maserati a zapadli do něj: závodění se 100% elektrickými monoposty. Desátá sezóna nám umožnila dostat se k jádru série, mimo jiné tím, že jsme  se naučili číst závody komplexněji. Letos jsme byli odhodlaní vybojovat si místo mezi předními jmény v boji o nejvyšší příčky a souboj mezi nejlepšími týmy nikdy nechyběl. Jak naši jezdci, tak celý tým prokázali svou houževnatost a neustálé nasazení: Rád bych všem poděkoval za vše, co v této sezóně udělali. Formule E je i nadále zásadní platformou pro Maserati při vývoji našich sériově vyráběných vozů a zároveň živí ohromnou vášeň značky pro svět závodění. Nyní je čas udělat inventuru a nabrat dech před příštím rokem.“

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější a nejnáročnější chutě a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje to, co dělá italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, a který je v současné době k dispozici na více než 70 trzích po celém světě. Modelová řada Maserati zahrnuje Grecale, „výjimečné SUV pro každodenní život“, GranTurismo, ikonický italský grand tourer, a GranCabrio, nový kabriolet se znakem trojzubce; Všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajících technických řešení. Modelová řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami, které jsou k dispozici pro model Grecale, a zážehovým motorem V6 s pohonem zadních a všech kol, ztělesňují výkonnostní DNA značky Trident. Vrchol modelové řady tvoří supersportovní vůz MC20 a MC20 Cielo spyder, poháněný převratným 100% motorem Maserati Nettuno V6, který poprvé zahrnuje technologie odvozené z F1 do pohonné jednotky sériově vyráběného vozu. GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6, odvozeným z modelu Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, první vůz v historii značky se sídlem v Modeně, který si toto řešení využil. V současné době zahrnuje plně elektrická řada také Grecale Folgore, první plně elektrické SUV Maserati, a nejnovější přírůstek, GranCabrio Folgore. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také v plně elektrické verzi a do roku 2028 bude celá řada Maserati poháněna pouze elektřinou.

 

Zdroj: Maserati

 

Kalendář závodů Formule E na rok 2025