Parním vlakem Pardubickým krajem 2021

Tradice jízd historických parních vlaků bude zachována i v letošním roce. Pardubický kraj spolupracuje na jejich zajištění s Muzeem starých strojů v Žamberku. Parní stroje uvidíte na trase z Dolní Lipky do Ústí nad Orlicí a Hanušovic každou sobotu od 3. července do 28. srpna 2021 .

Jízdní řád

Jizdni řád Parním vlakem Pardubickým krajem

 

Jízdné

 

Trasa vlaku bude rozdělena do samostatných tří úseků

  • Ústí and Orlicí – Letohrad
  • Letohrad – Dolní Lipka
  • Dolní Lipka – Hanušovice

Cena za jakýkoliv jeden úsek je 35 Kč. Cena polovičního lístku (děti, ZTP) je 20 Kč.

Příplatek za jízdu parního vlaku bude 50 Kč ke všem jízdenkám.

Při nákupu jednoho úseku bude plné jízdné včetně příplatku stát 85 Kč, dvou úseků 120 Kč a všech třech úseků 155 Kč.

Poloviční jízdné obdobně 70 Kč, 90 Kč, 110 Kč.

Sleva na zpáteční jízdné se neposkytuje.

Přeprava jízdních kol a kočárků bude za manipulační poplatek 20 Kč

 

Parní lokomotiva 431.032 Ventilovka

Byla vyrobena na přelomu let 1926 a 1927 rakousko-uherskou společností St.E.G. – Landesbefugte Maschinenfabrik der privilegierten Österreichisch-Ungarischen Staatseisenbahn-Gesellschaft pod výrobním číslem 4779. Výrobní číslo původního kotle se zatím nepodařilo vypátrat. Do provozu byla uvedena v roce 1927 pod označením dopravce BBÖ 378.60

Ventilovka

Parní lokomotiva 555.0153 Němka

Lokomotiva byla vyrobena v roce 1944 ve Floridsdorfu v Rakousku pod výrobním číslem 16968,  BR 52.7620. Po válce zůstala v Československu jako válečná kořist. V roce 1960 byla prodána do Jugoslávie do uhelných dolů Kreka, kde pracovala až do roku 1990. Mezi říjnem 2001 a listopadem 2002 prošla generální opravou v dílnách ŽOS České Velenice. V loňském roce skončila způsobilost kotle a bylo nutné vykonat další hlavní opravu kotle. Majitel společnost KHKD by lokomotivu z finančních důvodů dále neprovozovala a stroj by se tak zařadil mezi mnohé odstavené parní lokomotivy v ČR bez brzké vyhlídky na opětovné zprovoznění a právě navázaná úzká spolupráce mezi Muzeem starých strojů a majitelem lokomotivy společností Hekrules KHKD umožnila lokomotivě prodloužit život o další etapu. Lokomotiva má výkon 1178Kw – cca 1600 koní a maximální rychlost 80km/hod její výkon parního stroje a pohotovostní hmotnost s tendrem 145t z ní dělá jednu největších a nejvýkonnějších parních lokomotiv u bývalých ČSD

 

Více informací naleznete ZDE

 

Kalendář parních vlaků 2021