
Svezte se jihočeskou krajinou plnou rybníků parním vlakem.
Termín jízdy
V neděli 19. května 2019 pojede historický vlak tažený parní lokomotivou Všudybylkou po trase České Velenice – Veselí nad Lužnicí – Soběslav – České Budějovice.
Jihočeské léto s páro 2019
Zažijte železniční nostalgii v malebných kulisách jihočeské krajiny. Třetí květnovou neděli (19. 5.) se můžete svézt po trase České Velenice – Veselí nad Lužnicí – Soběslav – České Budějovice parním vlakem, v jehož čele pojede lokomotiva Všudybylka (354.195). Zbrojení vodou je plánováno v Suchdole nad Lužnicí, Veselí nad Lužnicí a v Ševětíně.
Jízdní řád
Historický parní vlak | ||
Stanice | Tam | Zpět |
České Velenice | 11:30 | |
Nová Ves nad Lužnicí | 11:39 | |
Dvory nad Lužnicí | 11:45 | |
Hrdlořezy | 11:49 | |
Suchdol n. L. zastávka | 11:53 | |
Suchdol nad Lužnicí | 11:55–12:00 | |
Majdalena | 12:27 | |
Majdalena zastávka | 12:31 | |
Třeboň lázně | 12:40 | |
Třeboň | 12:45 | |
Lužnice | 12:51 | |
Lomnice nad Lužnicí | 12:57 | |
Frahelž | 13:02 | |
Vlkov nad Lužnicí | 13:07 | |
Veselí nad Lužnicí | 13:13–13:45 | |
Řípec-Dráchov | 13:52 | |
Soběslav | 13:57 | |
Historický parní vlak | ||
Stanice | Tam | Zpět |
Soběslav | 14:24 | |
Řípec-Dráchov | 14:30 | |
Veselí nad Lužnicí | 14:36–14:40 | |
Veselí n. L. zastávka | 14:46 | |
Horusice | 14:52 | |
Dynín zastávka | 14:58 | |
Ševětín | 15:10–15:55 | |
Chotýčany | 16:05 | |
Hluboká n. Vlt.-Zámostí | 16:24 | |
České Budějovice | 16:45 |
Jízdné
Jízdné platí pro jednotlivé úseky České Velenice – Třeboň/Třeboň lázně, Třeboň/Třeboň lázně – Soběslav, Soběslav – České Budějovice, tzn., že pro každý úsek musí být zakoupena jízdenka zvlášť:
dospělí 100 Kč,
děti 50 Kč,
rodinné jízdné (dva dospělí a tři děti do 15 let nebo dvě děti do 18 let) 250 Kč,
jízdní kolo 30 Kč,
děti do 6 let zdarma (bez nároku na místo k sezení).
Změna termínu, vozidel, jízdního řádu a programu akce je vyhrazena.
Více informací naleznete ZDE
Lokomotiva 354.1
Lokomotivy řady 354.1 (dříve 629 kkStB) byly dvouválcové tendrové lokomotivy určené pro vozbu osobních vlaků. Tyto stroje byly vyráběny v různých lokomotivkách v Rakousku-Uhersku a následně i v jeho nástupnických státech. V průběhu výroby vzniklo několik navzájem odlišných výrobních sérií, lišících se například počtem kouřovek a žárnic, či délkou a hmotností.
Vznik této řady byl způsoben objednávkou společnosti Jižní dráhy (Südbahn) na dodávku zdokonalených lokomotiv rakouské řady 229 (u ČSD řada 354.0). Toto zdokonalení spočívalo především v úpravě kotle. Výroba byla zadána strojírně státních drah (StEG). Ta v letech 1913-1914 vyrobila devět lokomotiv této řady. Dalších šest lokomotiv bylo vyrobeno roku 1915 lokomotivkou ve Vídeňském Novém Městě (VNM). Mezi lety 1917 a 1918 bylo vyrobeno dalších 25 lokomotiv tentokrát pro rakouské státní dráhy (KkStB), které dodala StEG.
Od roku 1921 se začaly tyto lokomotivy vyrábět také v Československu. Nejprve byly vyráběny podle původní dokumentace, později však začalo docházet k mírnému zdokonalování. Výroba zprvu probíhala ve Škodových závodech v Plzni, později se do výroby zapojila také Českomoravská-Kolben a někdejší Breitfeld-Daněk Slaný. Celkem bylo mezi lety 1921-1941 vyrobeno celkem 219 lokomotiv pro ČSD/ČMD/SŽ. Všechny tyto lokomotivy byly vyrobeny na území Československa.
Shodné lokomotivy byly vyráběny po válce také v Rakousku. V letech 1920-1927 byly tyto stroje dodány BBÖ v počtu 60 kusů. Šlo o stroje z lokomotivky VNM a závodu Krauss Linec.
Zdroj: Wikipedie