Jihočeské léto s párou 2019

Svezte se jihočeskou krajinou plnou rybníků parním vlakem.

Termín jízdy

V neděli 19. května 2019 pojede historický vlak tažený parní lokomotivou Všudybylkou po trase České Velenice – Veselí nad Lužnicí – Soběslav – České Budějovice.

Jihočeské léto s páro 2019

Zažijte železniční nostalgii v malebných kulisách jihočeské krajiny. Třetí květnovou neděli (19. 5.) se můžete svézt po trase České Velenice – Veselí nad Lužnicí – Soběslav – České Budějovice parním vlakem, v jehož čele pojede lokomotiva Všudybylka (354.195). Zbrojení vodou je plánováno v Suchdole nad Lužnicí, Veselí nad Lužnicí a v Ševětíně.

Jízdní řád

Historický parní vlak
Stanice Tam Zpět
České Velenice 11:30
Nová Ves nad Lužnicí 11:39
Dvory nad Lužnicí 11:45
Hrdlořezy 11:49
Suchdol n. L. zastávka 11:53
Suchdol nad Lužnicí 11:55–12:00
Majdalena 12:27
Majdalena zastávka 12:31
Třeboň lázně 12:40
Třeboň 12:45
Lužnice 12:51
Lomnice nad Lužnicí 12:57
Frahelž 13:02
Vlkov nad Lužnicí 13:07
Veselí nad Lužnicí 13:13–13:45
Řípec-Dráchov 13:52
Soběslav 13:57
Historický parní vlak
Stanice Tam Zpět
Soběslav 14:24
Řípec-Dráchov 14:30
Veselí nad Lužnicí 14:36–14:40
Veselí n. L. zastávka 14:46
Horusice 14:52
Dynín zastávka 14:58
Ševětín 15:10–15:55
Chotýčany 16:05
Hluboká n. Vlt.-Zámostí 16:24
České Budějovice 16:45

 



Jízdné

Jízdné platí pro jednotlivé úseky České Velenice – Třeboň/Třeboň lázně, Třeboň/Třeboň lázně – Soběslav, Soběslav – České Budějovice, tzn., že pro každý úsek musí být zakoupena jízdenka zvlášť:

dospělí 100 Kč,

děti 50 Kč,

rodinné jízdné (dva dospělí a tři děti do 15 let nebo dvě děti do 18 let) 250 Kč,

jízdní kolo 30 Kč,

děti do 6 let zdarma (bez nároku na místo k sezení).

Změna termínu, vozidel, jízdního řádu a programu akce je vyhrazena.

 

Více informací naleznete ZDE

 

Lokomotiva 354.1

Lokomotivy řady 354.1 (dříve 629 kkStB) byly dvouválcové tendrové lokomotivy určené pro vozbu osobních vlaků. Tyto stroje byly vyráběny v různých lokomotivkách v Rakousku-Uhersku a následně i v jeho nástupnických státech. V průběhu výroby vzniklo několik navzájem odlišných výrobních sérií, lišících se například počtem kouřovek a žárnic, či délkou a hmotností.

Vznik této řady byl způsoben objednávkou společnosti Jižní dráhy (Südbahn) na dodávku zdokonalených lokomotiv rakouské řady 229 (u ČSD řada 354.0). Toto zdokonalení spočívalo především v úpravě kotle. Výroba byla zadána strojírně státních drah (StEG). Ta v letech 1913-1914 vyrobila devět lokomotiv této řady. Dalších šest lokomotiv bylo vyrobeno roku 1915 lokomotivkou ve Vídeň ském Novém Městě (VNM). Mezi lety 1917 a 1918 bylo vyrobeno dalších 25 lokomotiv tentokrát pro rakouské státní dráhy (KkStB), které dodala StEG.

Od roku 1921 se začaly tyto lokomotivy vyrábět také v Československu. Nejprve byly vyráběny podle původní dokumentace, později však začalo docházet k mírnému zdokonalování. Výroba zprvu probíhala ve Škodových závodech v Plzni, později se do výroby zapojila také Českomoravská-Kolben a někdejší Breitfeld-Daněk Slaný. Celkem bylo mezi lety 1921-1941 vyrobeno celkem 219 lokomotiv pro ČSD/ČMD/SŽ. Všechny tyto lokomotivy byly vyrobeny na území Československa.

Shodné lokomotivy byly vyráběny po válce také v Rakousku. V letech 1920-1927 byly tyto stroje dodány BBÖ v počtu 60 kusů. Šlo o stroje z lokomotivky VNM a závodu Krauss Linec.

Zdroj: Wikipedie