Bahrain International Circuit v prvním ze tří dnů oficiálních předsezónních testů FIA Formule 1, před zahájením sezóny na stejném místě 28. března 2021.
Pierre Gasly zahájil dopolední trénink ve svém zcela novém AT02 – nejvyšší ze všech pilotů – nasbíral působivých 74 kol. Dokončil P2 před přestávkou na oběd a předvedl první působivý výkon, protože teplota okolního vzduchu ač bylo ráno stále stoupala na 32 ° C a den skončil na 8. místě. Odpoledne Yuki Tsunoda vyrazil na svůj první oficiální test, přičemž podmínky byly stále obtížnější, protože vítr způsobil, že se na trati usazovalo velké množství písku a prachu. Vítr a písek ve vzduchu i na trati mu den neusnadnily, ale s mírně zkráceným tréninkem kvůli problému v autě mohl dokončit celkem 37 kol, aby skončil v P9 v závěru svého prvního dne. Zítra se oba jezdci vydají na trať druhý den předsezónního testování, dopoledne Tsunoda a odpoledne Gasly.
Pierre Gasly #10
Čas: 1.32.23174
74kol –400.488km
Pozice: 8.
„Dnes ráno jsem měl pocit, že auto je opravdu dobré, měli jsme pozitivní start do testování a byli jsme schopni udělat mnoho kol – to byl náš hlavní cíl pro dnešek.“ Jelikož jezdíme jen tři dny, je důležité, abychom tento čas co nejlépe využili. První den se nám podařilo dokončit celý náš testovací program a v autě jsem se cítil velmi dobře. Samozřejmě jsou oblasti, na kterých musíme pracovat a vylepšit je, ale to se dá očekávat hned první den. Dnešní podmínky byly docela náročné na to, aby v nich jezdilo s auty F1,ta za takového větru nefungují dobře, což sice není dobré, ale je dobré pochopit, jak auto v takových podmínkách funguje, zejména proto, že první závod sezóny se pojede na tomto okruhu. “
Yuki Tsunoda #22
Čas: 1.32.72737
L37 kol–200.244km
Pozice: 9.
„Bylo skvělé pořádně si vyzkoušet nový vůz v odpolední části a absolvovat svůj první oficiální předsezónní test Formule 1 jako pilot Scuderia AlphaTauri.“ Je zřejmé, že v této fázi je pro mne počet kilometrů a sběr dat klíčový – jako nováček chci získat maximum z pouhých třídenních testů, které jsou k dispozici, a naučit se co nejvíce před prvním závodem v Bahrajnu. Bylo to docela náročné . Počasí bylo špatné, kvůli písku a větru byly podmínky komplikované. A pak tým objevil problém s palivovým systémem na mém autě. To znamenalo, že jsem musel zajet to boxu před koncem závodu a oni to teď prověřují a já budu připraven vyrazit zpět na trať, až se zítra ráno rozsvítí zelená světla. “
Jonathan Eddolls (hlavní inženýr závodu)
„Je skvělé být zpět na trati v Bahrajnu a podrobit AT02 prvnímu řádnému testu“ Pierre jezdil dnes dopoledne a my jsme mapovali aerodynamiku. Vůz si ráno vedl velmi dobře, dokončili jsme celý jízdní plán a neměli jsme žádné problémy. Zjevně jsme docela omezeni v provádění tohoto testu, na který máme jen tři dny, takže jsme prošli náš testovací plán a pokryli docela dobrý základ. Odpoledne se pak prohodili Pierre a Yuki a bohužel to nebylo tak pohodové odpoledne, a to z několika důvodů. Za prvé, písek na trati i ve vzduchu to extrémně ztížil – takže trať byla zpočátku mnohem pomalejší. Bohužel jsme pak zaznamenali některé problémy v palivovém systému, které ovlivňovaly většinu jeho kol, a znamenalo to, že jsme mu nemohli poskytnout konzistentní jízdy, což je škoda, ale skončili jsme před odmávnutí šachovnicového praporku, abychom mohli problém prozkoumat a to zítřka stihli opravit. “
Foto:
Peter Fox/Getty Images
Getty Images / Red Bull Content Pool