S přechodem na elektrický pohon lidé mění způsob myšlení a získávají nové návyky: volba levnější baterie přiměřené velikosti s vysokou dobíjecí kapacitou a její rychlé a častější dobíjení znamená, že nejsou trvale znevýhodněni těžkou a drahou baterií, jejíž celkový dojezd je využíván jen zřídka. Usnadňuje to rozšíření sítě nabíjecích stanic (zejména v blízkosti dálnic) a snadné plánování cesty pomocí aplikace Free2move s funkcí Charge My Car.
CITROËN Ë-C4: OPTIMÁLNÍ ŘEŠENÍ PRO DLOUHÉ CESTY
ë-C4 je navržen tak, aby usnadnil jak každodenní jízdy, tak dlouhé cesty: kromě toho, že nabízí „ë-komfort“ pro každodenní krátké jízdy, má vše potřebné k tomu, aby zákazníkům poskytl naprostý klid i na delší vzdálenosti:
- Menší velikost baterie znamená nižší hmotnost, což má za následek nižší spotřebu.
- Optimalizovaná doba nabíjení díky kapacitě stejnosměrného nabíjení přes rychlonabíječku o výkonu 100 kW
- Nižší spotřeba elektrické energie díky vylepšenému tepelnému čerpadlu, přidání čidla vlhkosti a optimalizaci přenosového systému..
Rychlé pravidelnější nabíjení
ë-C4 nabízí rozumný přístup k přechodu na elektrický pohon. Než s sebou neustále vozit těžkou a drahou baterii, je lepší mít optimalizovanou baterii, která se rychle dobíjí. Je třeba změnit pohled na způsob, jakým cestujeme. Ač se to může zdát překvapivé, při překonávání dlouhých vzdáleností je efektivnější zastavovat častěji a na kratší dobu, než cestu přerušovat na delší dobu. Lze to vysvětlit křivkou nabíjení, která u elektromobilu klesá s rostoucí úrovní nabití baterie. Chcete-li optimalizovat dobu nabíjení během cesty a využít maximální nabíjecí výkon baterie, doporučuje se začít nabíjet baterii, když je její úroveň nabití nízká a když dosáhla optimální provozní teploty (například po jízdě na dálnici). Je to proto, že podobně jako při plnění sklenice vodou je rychlost nabíjení rychlejší na začátku než na konci nabíjení: nabíjení baterie z 80 na 100 % trvá déle než z 0 na 80 %. Uživatel ušetří nejen čas nabíjení, ale také finanční prostředky.
Plánování cesty
Při dlouhé cestě je proto efektivnější udělat několik krátkých zastávek, aby se využil vyšší nabíjecí výkon a ušetřily se náklady na nabíjení. Tato změna ve způsobu cestování nepředstavuje problém, vzhledem k tomu, že již existují služby, které cestu usnadňují. Aby řidič mohl plně využít pohodlí elektromobilu na dlouhé cestě, musí o své cestě přemýšlet jinak a připravit si trasu tak, aby optimalizoval přestávky a dobíjení.
Pro vyhledání rychlonabíjecích stanic na trase v reálném čase a pro rozvržení četnosti zastávek je nezbytné použití plánovače cesty (Trip Planner), který zároveň řidiči zajistí potřebný klid. S aplikací Free2move – Charge My Car má zákazník ë-C4 přístup ke službě Trip Planner, která mu usnadní cestu. Charge My Car vyhledá kompatibilní dobíjecí stanice v blízkosti trasy z 300 000 kompatibilních dobíjecích míst, které jsou dnes po celé Evropě k dispozici. S aplikací Charge My Car mohou zákazníci před cestou odhadnout čas a náklady na dobíjení, spustit a zastavit dobíjení přímo z aplikace nebo pomocí karty Free2move, v aplikaci navíc najdou své účty. Díky službě Trip Planner si zákazník může naplánovat trasu, vypočítat cestu v reálném čase s ohledem na výdrž baterie, polohu stanic, venkovní teplotu, terén či použití klimatizace. Trasu si především mohou odeslat přímo do on-line navigace vozidla.
DŮKAZ PŘÍKLADEM
ë-C4 umožňuje klidné cestování s využitím pohodlí elektromobilů, víkendový výlet i více než sto kilometrů od domova nebo dovolenou na druhém konci země. Dodatečná doba jízdy potřebná k dobíjení baterie je jen nepatrná, ne o moc delší než přestávky, které lidé na delších cestách přirozeně dělají, aby si protáhli nohy, naobědvali se nebo prostě dodržovali doporučení pro bezpečnost silničního provozu (přestávka 15 až 20 minut každé dvě hodiny).
CITROËN Ë-C4: NEJLEPŠÍ KOMPROMIS NA CELÝ ROK
ë-C4 nabízí ideální řešení pro každodenní cesty. Komfort používání vozu ë-C4 oslovuje velké množství zákazníků, kteří hledají auto pro krátké cesty do kanceláře, do školy nebo za volnočasovými aktivitami: tichá, plynulá a dynamická jízda bez vibrací a bez emisí CO2. Při každodenních cestách je dobíjení baterie prostřednictvím klasické zásuvky nebo přes zařízení Wall Box ráno po příjezdu do kanceláře nebo večer doma zcela vyhovující z hlediska času i dojezdu a přináší klid na duši. Díky dojezdu 357 km (cyklus WLTP) navíc není nutné baterii dobíjet každý den.
ë-C4 s baterií o kapacitě 50 kWh je díky své nízké pořizovací ceně velmi vhodný pro přechod na elektrický pohon. Kompaktnost a přiměřená hmotnost vozu nemají vliv na velikost prostoru pro cestující ani na spotřebu při běžných jízdách. Díky točivému momentu 260 nm poskytuje potěšení z jízdy, díky optimalizované hmotnosti má malou spotřebu. ë-C4 nabízí nejlepší technologické řešení pro klidné každodenní cesty po celý rok.
TECHNICKÉ CHARAKTERISTIKY Ë C4:
- Výkon: 136 k (100kW)
- Točivý moment: 260 Nm
- Baterie: lithium-iontová. Kapacita: 50 kWh. Dojezd: 357 km WLTP
- Doba nabíjení:
- Veřejná rychlonabíječka 100kW: nabití baterie na 80 % za 30 min / 100 km za 10 min
- Wall Box 32 A: od 5 hod (třífázový proud s příplatkovou nabíječkou 11kW) do 7 hod 30 min (jednofázový proud)
- Domácí zásuvka: od 15 hod (zesílená zásuvka) do více než 24 hod (standardní zásuvka)
Citröen ëC4 – s tímto elektrickým elegánem dosáhneme hravě svých cílů