Hlavní město společně s Českou spořitelnou pomůže seniorům s finančními transakcemi. Platební karty jim banka nově doručí až domů

Hlavní město Praha se na základě stovek dotazů na infolinku 800 160 166, která slouží seniorům a potřebným, rozhodlo pomoci lidem s bezkontaktními platbami. Česká spořitelna proto po konzultaci s vedením města začala zasílat platební karty lidem až domů zdarma a proaktivně oslovuje zejména osoby seniorského věku.

seniorská linka

Takzvaná seniorská linka, na kterou se mohou lidé obracet v případě potřeby se zajištěním nákupů či další pomocí, vyřídila za necelý měsíc provozu téměř osm tisíc hovorů. Až deset procent dotazů se přitom týkalo vyřízení finanční transakce nebo peněžní služby, například se jednalo o vyzvednutí důchodu, zaplacení složenky, vybrání peněz z bankomatu a podobně.

Již od počátku jsme měli obavu z toho, aby se senioři, kteří v mnoha případech nevyužívají služeb internetového bankovnictví a platebních karet, neocitli bez finančních prostředků. Po dotazech na infolinku jsme oslovili Českou spořitelnu, která nám vyšla vstříc a začala své klienty proaktivně oslovovat. Navíc má zdaleka nejvíce klientů v České republice, proto to pro nás byl logický první krok,“ uvedl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast financí Pavel Vyhnánek.


Česká spořitelna

Česká spořitelna v souvislosti s koronavirovou pandemií začala telefonicky oslovovat zejména starší klienty, kteří nemají platební kartu a nabízí jim doručení karty až domů. Banka také spustila online formulář, kde si doručení karty domů mohou klienti nebo jejich blízcí jednoduše objednat. Služba je určena primárně pro starší klienty, kteří jsou z hlediska pohybu venku nejvíce ohroženi pandemií. Klienti nemusí pro kartu na pobočku, což spolu s následným bezhotovostním placením snižuje riziko, že se nakazí. O kartu lze požádat i prostřednictvím webových stránek, kde lze zanechat telefonní kontakt a banka se klientovi ozve.

„Mezi našimi seniory máme stále řadu klientů, kteří při placení nevyužívají možnost platit bezhotovostně. Přitom je to v tuto chvíli nejvíce bezpečný a hygienický způsob při placení, kterým se eliminuje riziko nákazy koronavirem. V současnosti aktivně těmto klientům voláme, abychom jim umožnili platit v následujících dnech bezkontaktně,“říká Jan Hailich, manažer pro platební karty v České spořitelně.

Obliba bezkontaktního způsobu placení dlouhodobě roste. V současnosti již klienti České spořitelny provedou přes 40 % plateb u obchodníka klasickou plastovou platební kartou nebo mobilním telefonem, ve kterém jsou uloženy údaje o platební kartě v aplikaci jako Apple Pay či Google Pay. Od ledna 2020 se více než ztrojnásobil zájem o placení pomocí služby Google Pay a aktuálně při placení mobilní telefon využívá více než 250 tisíc klientů.


Je to ideální příklad spolupráce mezi soukromým sektorem a veřejnou institucí, která pomáhá lidem s řešením potíží v souvislosti s mimořádnými opatřeními. Věřím, že to bude inspirace také dalším bankám,“ dodal náměstek Pavel Vyhnánek.

 

Praha zavádí krizovou linku 800 160 166 určenou pro seniory.