Vyhlídky týmu Mercedes AMG-PETRONAS Formula One na Velkou cenu Japonska

Toto Wolff hovoří o Velké ceně Japonska

„Byla to vzrušující nedělní noc v Singapuru. I když výsledek nebyl úplně takový, v jaký jsme doufali, existuje spousta pozitiv, která si můžeme odnést. Byli jsme odvážní a agresivní v našich strategických výzvách. Tempo vozu po celý víkend bylo silné. Jako tým jsme podali dobrý výkon a dali jsme mu skutečnou šanci na vítězství jako závodníci, kterými jsme. Byla to skvělá jízda Lewise na pódium. Během celého závodu ukazoval působivé tempo, zejména v posledním stintu. P3 byla za jeho úsilí zaslouženou odměnou.  George jel celý víkend bezchybně. Dával do toho naprosto všechno v honbě za vítězstvím. To je přesně to, co chceme vidět. Byla to malá chyba v posledním kole a to pro něj bude ještě bolestivější. Vím, že se dokáže odrazit. Za pár dní máme další závod. Japonsko je vždy jedinečná událost s velmi  nadšenými fanoušky. Trať je neuvěřitelně náročná a jezdci na ní rádi závodí. V Singapuru byly rozdíly tak těsné, takže se budeme snažit o další konkurenceschopnost v Suzuce. V posledním závodě jsme ztratili půdu pod nohama v Poháru konstruktérů ve prospěch Ferrari. Díváme se ale dopředu, ne zpět. Zaměřujeme se na maximalizaci balíčku, který máme, a získání co nejvíce bodů. Pokud se nám to podaří, jsem přesvědčen, že můžeme náš náskok zvýšit.“

GRAND PRIX JAPONSKA

  • Suzuka se vyznačuje tím, že je jediným okruhem, na kterém závodíme, který je rozložen v konfiguraci osmičky.
  • Po Degnerových zatáčkách okruh prochází pod rovinkou vedoucí k 130R. Díky tomu je to jediná trať F1, která vede ve směru i proti směru hodinových ručiček.
  • Toto uspořádání čísla osm je výhodné pro opotřebení pneumatik. Vytváří rovnoměrnější rovnováhu mezi levou a pravou zatáčkou (10 pravotočivých a osm vlevo) a rovnoměrněji rozděluje zatížení mezi pneumatiky.
  • První zatáčka nevyžaduje žádné brzdění při nájezdu. V kvalifikaci piloti nešlápnou na brzdu, dokud vůz nezatáčí v blízkosti 5G.
  • To pomáhá generovat jedny z nejvyšších točivých momentů volantu v celé sezóně.
  • Drtivou většinu prvního sektoru v Suzuce tvoří zatáčky. Od zatáčky 1 až do výjezdu ze zatáčky se volant pohybuje téměř nepřetržitě téměř 2 km okruhu.
  • Jen 1,2 km kola strávíte jízdou v přímém směru. Většina z 5,807 km znamená boční přetížení procházející autem.
  • Nedostatek rovinek také znamená, že Suzuka je jen jedním ze čtyř okruhů v kalendáři, který má osamělou zónu DRS.
  • 130R je jednou z nejrychlejších zatáček F1 s rychlostí 295 km/h. Zatáčka č. 11 je s rychlostí 60 km/h jednou z nejpomalejších.
  • Brzdná zóna pro zatáčku 11 je obzvláště náročná. Jezdci musí šlápnout na brzdu v polovině rychlé zatáčky 10. Zatáčí rychlostí téměř 3,5 G, zatímco zatáčí vpravo před vlásenkou vlevo. Uzamčení jsou proto běžná.
  • Na rozdíl od Singapuru mají brzdy v Suzuce o něco jednodušší časy. Na trati jsou pouze dvě těžké brzdné události. Brzdná zátěž a opotřebení proto patří k nejnižším, které vidíme v celém roce.
  • Suzuka je jedna z nejcitlivějších okruhů sezóny na hmotnost. To znamená, že přeprava většího množství paliva je penalizací z hlediska času na kolo a výkonu.

Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team

 

Formule 1 – Lenovo Japanese GRAND PRIX 22.-24.9.2023