Velká cena Španělska – vyhlídky týmu Scuderia Ferrari

Okruh Barcelona-Catalunya se vrací k uspořádání používanému do roku 2006 a odstraňuje šikanu ve třetím sektoru, protože hostí sedmý závodo sezóny, Velkou cenu Španělska. Je to domácí závod Carlose Sainze, na kterém loni skončil čtvrtý, což je jeho vůbec nejlepší domácí výsledek ve Španělsku.

Frédéric Vasseur, šéf týmu

„Jen pár dní po závodě v Monaku jsme zpět na trati v Barceloně pro Carlosův domácí závod, Velkou cenu Španělska. Znamená to, že ve druhém závodě v řadě může jeden z našich jezdců počítat s podporou svých fanoušků, což je další pobídka pro celý tým, aby si vedl dobře na jednom z nejznámějších okruhů v kalendáři. V Monaku jsme nemohli ukázat skutečný potenciál našeho vozu, ale závod v Barceloně poskytne jasnější obrázek, také proto, že jsme sem přinesli další vylepšení, stejně jako jsme to dělali v každém závodě této sezóny. Očekáváme, že uděláme určitý výkonnostní pokrok a doufáme, že přivezeme domů dobrý výsledek pro tým.“

Statistiky Ferrari

  • účast v GP: 1058
  • Sezóny v F1: 74
  • Debut v Monaku 1950 :(A. Ascari 2.; R. Sommer 4.; L. Villoresi ret.)
  • Vítězství: 242 (22,87 %)
  • Pole position :243 (22,97 %)
  • Nejrychlejší kola : 259 (24,48 %)
  • Celkový počet umístění na stupních vítězů :799 (25,17 %)

  Ferrari statistiky GP Španělska

  • Účast v GP: 52
  • Debut 1951: (J. F. Gonzàlez 2.; A. Ascari 4.; P. Taruffi vr.; L. Villoresi vr.)
  • Vítězství: 12 (23,08 %)
  • Pole position: 14 (26,92 %)
  • Nejrychlejší kola: 12 (23,08 %)
  • Celkový počet umístění na stupních vítězů: 55 (24,36 %)

 

Tři otázky na…

CARLOS SAINZ, PILOT #55

Poprvé od doby, kdy závodíte v F1,  pojedete na okruhu Barcelona-Catalunya bez šikany v posledním sektoru. Jste s touto změnou spokojeni? Myslíte, že to pomůže zlepšit show během závodu?

Ano, myslím, že je to dobrý nápad a bude zábavné závodit s tímto novým rozložením v sektoru 3. Na šikaně nebylo nic špatného, ale je dobré vyzkoušet jiný přístup a zjistit, jak to ovlivní časy na kolo a závod . Těším se na to.

Vaše závodní kariéra začala na domácí půdě ve Španělsku. Co si pamatujete ze svých raných závodů a kde se konaly?

Španělsko má s motorsportem dlouhý a trvalý vztah a po celé zemi je mnoho závodních tratí. Moje první závody v motokárách byly v mém rodném městě, Madridu. Odtud jsem začal cestovat po celé zemi a soutěžit v různých kategoriích. Pak jsem na okruhu Jarama, také v Madridu, zajel svá vůbec první kola v monopostu. Toho dne byla Maria de Villota  mou instruktorkou  a vždy si to budu pamatovat. Byla to skvělý člověk a sportovkyně a od té doby, co bohužel zemřela, jsem vždy nosil její logo, hvězdu, na zadní straně helmy.

Letos bude opět tribuna Grada CS55. Jak speciální je závodit doma a mít celý sektor trati vyhrazený svým příznivcům? Co byste jim chtěli tento víkend nabídnout?

Opravdu mě baví mít Grada CS55 v Barceloně. Španělští fanoušci jsou pro mě extrémně výjimeční a jsem neuvěřitelně šťastný, že pro ně máme vyhrazenou tribunu. Pokud něco, je to příliš malé! Ale vím, že na jiných tribunách je mnoho fanoušků, kteří mě také povzbuzují. Je těžké vysvětlit, jaké to je závodit v F1 doma. Jednoduše to miluji a doufám, že předvedeme dobrou show a dosáhneme dobrého výsledku. Mohou si být jisti, že ze sebe vydám to nejlepší.

 

Profil

Carlos Sainz

Narozen: 1.9.19 94

Město: Madrid (Španělsko)

 

Velká cena Španělska: fakta a čísla

 

12.

 Počet stanic duchů v barcelonském metru, druhém největším ve Španělsku se 165 zastávkami. K některým z nich se vztahují příběhy, například Correos, Gaudí a Banco, které nebyly po změně sítě nikdy použity. Některé lze vidět ve městě, jako je Correos, uzavřený v roce 1972, protože byl vedle nového nádraží Barceloneta a byl také používán poštovní službou jako třídicí kancelář. Na náměstí Plaça d’Antonio Lopez, poblíž budovy pošty, je otvor, kde je přes ventilační kryt vidět schodiště starého nádraží. Stanici Gaudí poblíž Sagrada Familia lze spatřit z vlaků na tratích 2 a 5. Říká se, že v ní straší a někteří přísahají, že viděli duchy a duchy čekající na nástupištích. Stanice Banco na Plaça Antoni Maura v ulici Laietana má také svůj příběh. Proslýchalo se, že nástupiště bylo používáno pro odvoz peněz přímo do Banco de España, ale zjevně tomu tak nikdy nebylo.

 

16.

Počet let, kdy se používala pomalá šikana v sektoru 3 na okruhu Barcelona-Catalunya, než byla letos zrušena. Důvody pro jeho zavedení v roce 2007 byly dva: zpomalit vozy v zatáčkách 13 a 14 a umožnit vozům jet blíže k sobě, bez turbulencí, které se vyskytovaly u předchozích rychlých pravotočivých zatáček. Pro letošní rok se tedy sektor 3 vrací do stavu z roku 2006.

 

40.

Procento nových podniků řízených ženami ve Španělsku z 800 000 založených ve Španělsku za posledních pět let. To je nejvyšší číslo v Evropě. V předchozích pěti letech pouze jeden z pěti podniků řídily ženy. Tato změna je připisována velké změně pracovních postupů ve Španělsku za recese, která zemi zasáhla v důsledku Covid-19. Míra nezaměstnanosti žen byla 54,7 %, takže přišly s novými způsoby práce a našly si alternativní profese.

346,3.

Nejvyšší rychlost v km/h na okruhu Barcelona-Catalunya. To bylo zaznamenáno Felipem Massou v roce 2016 za volantem Williamsu. Poté zavedení hello způsobilo zvýšený odpor vzduchu a tím snížení maximální rychlosti.

 

1615.

Rok, kdy Don Quijote z La Mancha vyšel ve dvou dílech. Napsal ho Miguel de Cervantes Saavedra a je považován za literární mistrovské dílo a  za první moderní román. Představuje neobvyklý mix pikaresky s epicko-rytířským románem. Jeho dva hlavní protagonisté, Alonso Quijano (Don Quijote) a Sancho Panza, jsou dvě z nejslavnějších fiktivních postav všech dob.

 

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – AWS GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2.-4.6.2023