Po deštěm ovlivněném závodě v Monaku následuje Barcelona a Velká cena Španělska
TOTO WOLFF HOVOŘÍ O VELKÉ CENĚ ŠPANĚLSKA
„Je to vždy výzva, když v polovině závodu prší a tým to v Monaku zvládl dobře. Udělali jsme správné pit stopy a získali několik solidních bodů. Je nemožné hodnotit naše vylepšení na okruhu, jako je Monako, ale alespoň jsme nezažili žádná ošklivá překvapení. Nyní se přesuneme do Barcelony. Španělsko nám poskytne příležitost k vytvoření nové základní linie s W14. Je to trať, kterou známe, i když odstranění poslední šikany z ní udělá mnohem rychlejší kolo. Zahrnuje širokou škálu typů zsatáček; což nám poskytuje dobrou příležitost dozvědět se o novém balíčku. Neočekáváme, že uvidíme skokovou změnu ve výkonu, ale doufáme, že to poskytne stabilnější platformu. Po víkendu Grand Prix Mick také poprvé ochutná W14 ve druhém dni testu pneumatik Pirelli. Doposud odvedl s týmem skvělou práci, tvrdě pracoval na simulátoru a poskytoval cenné informace na trati. Těšíme se, že letos poprvé vyzkoušíme jízdu na trati a určitě mu to pomůže v jeho roli záložního pilota.“
VELKÁ CENA ŠPANĚLSKA
- Circuit de Barcelona-Catalunya má pro letošní závod upravené uspořádání. Pomalá závěrečná šikana byla odstraněna a trať se vrátila na původní, 4,657 km, o 18 metrů kratší než dříve.
- Okruh je ideální tratí pro testování i hodnocení vozu F1. Má širokou škálu typů a rychlostí zatáček a několik dlouhých rovinek. Pomalé zatáčky, jako je zatáčka 10, se zaměřují na mechanickou přilnavost, vysokorychlostní úseky, jako jsou zatáčky 3 a 9, a nyní sekvence T13-14, testují aerodynamickou přilnavost vozu.
- Nová specifikace pneumatik Pirelli, obsahující materiály, které již byly vyvinuty pro pneumatiky pro rok 2024, bude poprvé spuštěna o víkendu Grand Prix během FP1 a FP2 ve Španělsku.
- Vzhledem k tomu, že současné vozy F1 jsou rychlejší a vyvolávají větší přítlak, výrobce pneumatik vyvinul novou specifikaci, díky které budou pneumatiky odolnější. Budou se používat při Velké ceně Británie. Pro Barcelonu dostanou týmy dvě sady navíc na auto, které budou použity během FP1 a FP2.
- Barcelona má jednu z nejdelších jízd z pole position do brzdné zóny v první zatáčce, měří 613 metrů.
- Vítr na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya se během dne často mění. Obvykle je na hlavní rovince ráno zadní vítr, který vytváří protivítr do vysokorychlostních zatáček. To pomáhá zajistit lepší stabilitu vozu. Odpoledne má tendenci se otáčet opačným směrem, což činí rovnováhu obtížnější.
- zatáčka je unikátní zatáčka, protože k ní piloti najíždějí různě v závislosti na relaci. Odklon vozovky klesá ve vrcholu, což odlehčuje vnitřní přední pneumatiku a zvyšuje riziko zablokování. Piloti zajedou v kvalifikaci těsnější, protože to zkracuje vzdálenost, ale při závodním stintu mohou blokování způsobit vibrace a poškodit pneumatiku. Využívají širší linii, aby udržely zatížení mimo vnitřní přední část a snížily možnost zablokování.
- Přidáním dalšího rychlého pravotočivé zatáčky a tím, že T14 je rychlejší než dříve, nové rozložení nyní také přidává další zátěž na levých pneumatikách. Nyní zbývají pouze tři levotočivé zatáčky a ty jsou nízkorychlostní, takže zatížení pneumatik je extrémně asymetrické.
Zdroj: Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team