Velká cena Španělska – nedělní závod – tým Scuderia Ferrari HP

Tým Scuderia Ferrari HP získal své třetí pódium v sezoně díky třetímu místu Charlese Leclerca, které si zajistil v napínavých závěrečných fázích Velké ceny Španělska díky safety caru a pokračování závodu pouhých šest kol před koncem. Tým získal 23 bodů a nyní je na druhém místě v Poháru konstruktérů. Je to 832. pódium Scuderia, 46. pro Leclerca. Obětoval část kvalifikačního výkonu, aby šetřil pneumatiky, a to se dnes vyplatilo vzhledem k tomu, že v závěrečných fázích byl na čtvrtém místě a startoval ze sedmého. Lewis se však po restartu trápil a ztratil místo ve prospěch Nica Hülkenberga.

Závod.

Lewis a Charles dobře vyjeli z trati a dostali se před Mercedes. V desátém kole si vyměnili místa, protože měli jinou strategii pro pneumatiky a jeli na čtvrtém a pátém místě za dvojicí McLarenu a Maxem Verstappenem. Hamilton přezul z měkké sady na střední v 16. kole, následován Leclercem v 17. kole, přičemž pozice zůstaly nezměněny. Při své druhé zastávce ve 40. kole nasadil Charles svou druhou sadu středně tvrdých pneumatik, které se včera rozhodl nepoužít. Lewis musel závod dokončit na měkké směsi, takže zůstal na trati až do 46. kola. 15 kol před koncem byl Charles čtvrtý s pohodlným náskokem před Georgem Russellem, zatímco Lewis byl šestý, jel v silném tempu a doháněl svého krajana. Když Kimi Antonelli v 54. kole vyjel z trati, vyjel safety car, který změnil běh závodu, protože všech deset jezdců přijelo do boxů na novějších měkkých pneumatikách, včetně Leclerca. Verstappenovi však zbývala jen bílá sada pneumatik, když absolvoval pit stopy. Při restartu, když zbývalo šest kol do konce, holandský pilot téměř ztratil kontrolu nad vozem při výjezdu z poslední zatáčky, což Charlesovi umožnilo dostat se vedle něj a poté ho předjet v první zatáčce a obsadit třetí místo. Lewis se více trápil a přes všechnu snahu podlehl Nicu Hülkenbergovi na nových měkkých pneumatikách, které se mu včera nepodařilo dostat dál než do Q2. Leclerc byl třetí na cílové čáře a Hamilton sedmý, ale byl povýšen na šesté místo poté, co Verstappen dostal penalizaci za způsobení kolize s Russellem.

Kanada za čtrnáct dní.

Zbývají dva týdny do dalšího kola šampionátu, kdy se vozy vrátí do akce v Montrealu na 10. závod, Velkou cenu Kanady.

 

Charles Leclerc #16

„Včera jsem věděl, že obětuji kvalifikaci, abych v neděli zajel lepší závod, ale nečekal jsem, že budu stát na stupních vítězů, takže jsem za to rád. První dva stinty byly dnes opravdu pozitivní, poslední stint na střední směsi byl trochu složitější, ale pak jsme měli safety car, který nám dal příležitost znovu nasadit měkkou sadu pneumatiky a my jsme toho využili. Stále máme před sebou hodně práce a ještě nejsme tak rychlí, jak bychom chtěli být, ale nyní míříme domů, abychom se resetovali a tlačili na to, abychom se v nadcházejících závodech vrátili silnější.“

Lewis Hamilton #44

„Dnešek rozhodně nebyl tím, v co jsem doufal. Do závodu jsem šel s dobrým pocitem, po docela dobré kvalifikaci a lepším výkonu vozu. Ale vyvážení se po celý závod zdálo špatné a od začátku nám chyběla rychlost. Nemáme pro to vysvětlení, takže budeme muset odejít a podívat se na data a všechny základní problémy. Gratuluji Charlesovi, odvedl skvělou práci a stupně vítězů si plně zasloužil.“

Fred Vasseur – Šéf týmu Scuderia Ferrari HP

„Vždy je dobré skončit na stupních vítězů a tento výsledek, po tom v Monaku, potvrzuje, že budujeme dynamiku. Nyní jsme měli tři dobré závody v řadě a posunuli jsme se zpět na druhé místo v Poháru konstruktérů, což je pozitivní krok. Dnešní závod byl poměrně intenzivní. Stejně jako většina týmů jsme se snažili jasně porozumět rozdílu ve výkonu mezi středními a měkkými pneumatikami. Nakonec jsme viděli lepší rychlost a konzistenci na měkkých pneumatikách, což nám hrálo do karet s Charlesem na konci. Samozřejmě pomohl i safety car, který nám umožnil dostat se před Verstappena, který jel na tvrdých pneumatikách. Bylo to dobré oživení a strategie fungovala. Lewis měl také dobré tempo až do posledního stintu, kde hlásil problémy s vyvážením. Podíváme se na to, ale bylo důležité, že se nám podařilo přivézt domů nějaké body. Od Miami jsme vykazovali konzistentní pokrok, kromě kvalifikace v Imole. McLaren je stále vpředu, ale postupně stahujeme ztrátu. Musíme se neustále zlepšovat a zůstat v boji.“

Velká cena Španělska – tým Scuderia Ferrari HP

Průběh závodu

Devátý závod mistrovství světa Formule 1 pro Scuderia Ferrari HP a dalších devět týmů, poslední kolo evropského trojitého závodu na okruhu v Barceloně Katalánsko, kde je teplota vzduchu 30 stupňů a trať je 50. Lewis Hamilton je na startovním roštu pátý, Leclerc za ním sedmý. Oba jedou na použitých měkkých pneumatikách, i když Charlesova sada má za sebou pouze jedno přípravné kolo. Dvojice McLarenů v první řadě má nové měkké pneumatiky, zatímco zbytek vozů v horních pěti řadách jede na použitých pneumatikách.

Start.

Oba SF-25 vyjíždějí z trati velmi dobře a dostávají se před Mercedes na čtvrté a páté místo.

10.kolo. Jezdci Ferrari si vyměňují místa, takže Charles je čtvrtý a Lewis pátý.

14.kolo. Max Verstappen zajíždí do boxů pro další sadu měkkých pneumatik. Charles je třetí, Lewis čtvrtý.

16.kolo. Lewis přezuje z měkkých na střední pneumatiky a vrací se na deváté místo.

17.kolo. Charles udělá totéž a znovu se připojí na sedmého.

18.kolo. Zastávka v boxech pro Isacka Hadjara: Charles šestý, Lewis osmý.

20.kolo. George Russell zajíždí do boxů. Charles pátý, Lewis šestý.

21. kolo. Do boxů zajíždí také Kimi Antonelli. Leclerc čtvrtý, Hamilton pátý.

30. kolo. Druhá zastávka pro Verstappena. Charles je až třetí.

36.kolo. Verstappen předjel Charlese na třetím místě.

41. kolo. Charles absolvoval svůj druhý pit stop, přezouvá na další sadu středně tvrdých pneumatik a vrací se na šesté místo, zatímco Lewis se posouvá na čtvrté místo.

42.kolo. Russell zajíždí do boxů, Charles je pátý.

46. kolo. Hamilton zastavuje podruhé a vrací se na sedmé místo.

50.kolo. Antonelli zajíždí podruhé, Lewis je šestý.

54.kolo. Antonelli zastavuje ve štěrkovou a následuje výjezd safety caru. Oba vozy S~F-25 zajíždějí do boxů pro nové měkké pneumatiky. Také ostatní piloti zajíždějí do boxů k výměně pneumatik , takže pořadí zůstává stejné, Charles čtvrtý, Lewis šestý.

61. kolo. Závod je restartován, Verstappen má chvilku na výjezdu do poslední zatáčky a Charles ho předjíždí v první zatáčce a dostává se na třetí místo.

64. kolo. Nico Hülkenberg předjel Lewise na šestém místě.

Cíl závodu :Charles projel cílem jako třetí a Lewis na sedmém, ale 10sekundová penalizace pro Verstappena posunula anglického pilota na šesté místo.

 

Zdroj a foto: Scuderia Ferrari HP

 

Formula 1 – ARAMCO GRAN PREMIO DE ESPAÑA 30.5.-1.6.2025