Velká cena Singapuru – nedělní závod – tým Scuderia Ferrari HP

  • Oba SF-25 byly pro start vybaveny středními pneumatikami. Na čisté straně trati se Charles dokázal dostat před Lewise a Kimiho Antonelliho a v úvodním kole se posunul na páté místo. Hamilton byl sedmý.
  • Ve 22. kole zajel Leclerc do boxů pro sadu tvrdých pneumatik a vrátil se na desáté místo za Nica Hülkenberga, kterého okamžitě předjel. Hamilton zajel do boxů ve 25. kole a také se připojil k německému pilotovi
  • Po Fernandu Alonsovi, Oliveru Bearmanovi a Antonellim zajeli do boxů Charles a Lewis opět na pátém a sedmém místě.
  • Ve 47. kole nedokázal Lewis Antonelliho na trati předjet a zajel do boxů pro sadu použitých měkkých pneumatik, aniž by ztratil pozici.
  • V 54. kole se Antonelli dostal před Leclerca, který se tak propadl na šesté místo, a v dalším kole monacký pilot nechal svého týmového kolegu předjet, protože jel na čerstvějších pneumatikách.
  • V 59. kole začal mít Lewis problémy s teplotou brzd a Charles se v následujícím kole opět dostal před něj.
  • Charles projel cílem na šestém místě, zatímco Lewis dokázal odrazit útok Alonsa a skončil sedmý.
  • Po závodě dostal Lewis pětisekundovou penalizaci za opakované opuštění trati, což ho odsunulo na osmé místo.
  • Šampionát míří na okruh Circuit of the Americas, který v neděli 19. října hostí Velkou cenu Spojených států.

Charles Leclerc #16

„Byl to opravdu těžký závod, bohužel je to odraz celého víkendu. Od pátku jsme se snažili najít ten správný pocit z vozu a nikdy se nám nepodařilo dát vše dohromady tak, jak bychom chtěli. Dnes se v provozu nedalo pokročit vpřed, protože jsme se museli vypořádat i s problémy s chlazením. Bohužel, to, kde jsme skončili, odráží to, kde jsme dnes. V posledních dvou závodech jsme se setkali s různými obtížemi, které nyní musíme podrobně analyzovat, abychom se mohli znovu začít zlepšovat. Cílem je být lépe připraveni a připraveni bojovat s našimi hlavními rivaly za dva týdny ve Spojených státech.“

 

Lewis Hamilton #44

„Bylo to náročných pár dní, ale určitě jsme si z toho vzali nějaká pozitiva. Po celý víkend jsem se ve voze cítil dobře a měli jsme silnou poslední třetinu závodu. Měkké pneumatiky nám poskytly skvělou útočnou rychlost a znamenaly, že jsem mohl stáhnout velkou ztrátu na vozy před sebou, ale bohužel problém s brzdami nás stál předjetí a šanci získat více bodů. Měli jsme potenciál být tento víkend více vpředu, počínaje kvalifikací, takže se nyní soustředíme na maximalizaci toho, co máme do Austinu a na čistý výkon, abychom domů přivezli co nejvíce bodů.

 

Fred Vasseur Šéf týmu

 „V první řadě gratuluji McLarenu k vítězství v Poháru konstruktérů, je to zasloužené. Z naší strany to byl těžký víkend. Měli jsme dobrý start do víkendu a poté jsme z vozu v kvalifikaci nevytěžili plný potenciál. V závodě bylo chlazení problémem od samého začátku, i když když když jsme byli na čistém vzduchu, tempo bylo slušné. V posledních 15 kolech měl Lewis mega rychlost, ale tak tvrdě tlačil, aby dohnal ty před sebou, že měl nakonec problém s přehřátím brzd. Je jasné, že v posledních několika závodech jsme byli o krok pozadu za našimi soupeři. Potřebujeme zlepšit potenciál vozu a také naše celkové provedení závodního víkendu, abychom zajistili, že z vozu a od jezdců dostaneme to nejlepší, protože výsledky, jako je ten dnešní, jsou určitě frustrující. Po startu z Austinu se musíme vrátit do pozice, kdy budeme mít dobré tempo po celý víkend.“

Zdroj: Scuderia Ferrari HP

Formula 1 – Singapore Airlines GRAND PRIX 3.- 5.10.2025