
Červená vlajka v prvním kole neguje strategické možnosti v ulicích knížectví.
- George Russell skončil v nedělní Velké ceně Monaka na pátém místě a Lewis Hamilton na sedmém.
- Tým se seřadil na 5. a 7. místě a zvolil alternativní strategii, kdy oba jezdci startovali na tvrdých pneumatikách.
- Všichni čtyři jezdci před Georgem startovali na středně tvrdých pneumatikách, Verstappen, mezi dvojicí pilotů týmu, také na tvrdé směsi.
- To nabízelo příležitost běžet dlouho do závodu a prozkoumat všechny příležitosti, které se mohou naskytnout dále do Grand Prix.
- Tato strategie však byla negována, protože incident v prvním kole vyvolal červenou vlajku; To poskytlo těm, kteří byli vpředu, příležitost vyměnit střední pneumatiky za tvrdé a dojet až do konce.
- Tým se rozhodl přezout George i Lewise na středně tvrdé pneumatiky i pod červenou vlajkou, přičemž George je 77 kol před koncem závodu dobře dovezl.
- Lewis měl možnost bezplatné zastávky v boxech a v 51. kole přezul na druhou sadu tvrdých pneumatik a využil je k zisku bodu za nejrychlejší kolo.
- George se v závěrečných fázích dostal pod tlak Maxe Verstappena, který také jel na nových tvrdých pneumatikách, ale dobře odolával a dojel na pátém místě a Lewis na sedmém.

GEORGE RUSSELL
„Byl to zatím nejlepší závod naší sezóny. Měli jsme dobré tempo a dokázali jsme to ukázat až ke konci, přestože jsme jeli na 70 kol starých středně tvrdých pneumatikách. Na konci jsme se blížili první čtyřce a skončili jsme jen pár sekund od prvního místa. Z víkendu jako celku si můžeme odnést spoustu pozitiv. Dnes ráno jsme strávili spoustu času procházením všech strategických možností. Když jsme se seřadili na startovním roštu a všichni přede námi jeli na střední směsi, byl jsem velmi šťastný. Vypadalo to ještě lépe, když Carlos (Sainz) zastavil v úvodním kole. Červená vlajka se však objevila a ztížila nám život! Prvních 30 kol jsem jel v klidu a nakonec jsem byl schopen udržet pneumatiky na dobrém místě a dojet až do cíle. Max (Verstappen) mě ke konci dostal trochu pod tlak, ale všechno bylo dost pod kontrolou.“

LEWIS HAMILTON
„Z našeho výkonu o tomto víkendu vzešla spousta povzbudivých signálů. Tým tvrdě pracoval na tom, aby přinesl aktualizace na voze a v příštích několika závodech nás čekají další. S vozem jsme udělali krok kupředu, a pokud budeme pokračovat v několika dalších závodech, pak se snad dostaneme do boje se třemi týmy před námi. Dnešní závod se neobešel bez incidentů. Po červené vlajce si všichni udržovali tempo a nakonec, bez ohledu na to, na jakých pneumatikách jste jeli, jste mohli dojet až do cíle. To nám vzalo možnost pokročit kupředu, což bylo frustrující. Těším se, až pojedu do Kanady a uvidím, co tam dokážeme.“

TOTO WOLFF, ŠÉF TÝMU A GENERÁLNÍ ŘEDITEL
„Celkově jsme měli pozitivní víkend. Byli jsme mnohem blíže, než jsme byli v dosavadních letošních kvalifikacích a po celý závod jsme předváděli dobrou rychlost. A to i přesto, že červená vlajka v prvním kole nás připravila o mnoho strategických možností. Pod touto červenou vlajkou jsme se rozhodli přezut na středně tvrdé pneumatiky a George i Lewis odvedli dobrou práci, aby si s nimi poradili. Lewis nepotřeboval pit stop, ale dokázali jsme ho povolat do boxu a zajistit si bod za nejrychlejší kolo. Trajektorie se ubírá správným směrem. Pochopili jsme, kde potřebujeme vylepšit vyvážení vozu, a přinášíme aktualizace, abychom to vylepšili. Víme, že budou vzestupy a pády v závislosti na okruzích, na které pojedeme, ale celkově jsem spokojený se směrem vývoje. Uvidíme, jak se nám bude dařit v Kanadě.“

ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRAŤOVÉ ČÁSTI
„Rozhodli jsme se pro alternativní strategii, když jsme oba vozy startovali na tvrdých pneumatikách. Mělo to své klady i zápory; Červená vlajka nebo výjezd safety caru po zastávky přední čtveřice by poskytly příležitost dostat oba vozy na stupně vítězů. Červená vlajka v prvním kole se však ukázala jako nepříjemná. To je přesně to, co nás potkalo, když závod začal.
Byli jsme tedy v situaci, kdy jsme se museli pokusit dojet do cíle na středně tvrdých pneumatikách. Většina aut se dost starala o management, takže to bylo nakonec relativně snadné. Zdálo se, že George má v závěrečných fázích dobrou rychlost a dokázal se dobře bránit proti Maxovi a bylo povzbudivé vidět zlepšení, které jsme udělali v naší dlouhé jízdě od pátku. Pit stop Lewise ke konci nebyl z pohledu pneumatik nutný, ale dal nám příležitost získat bod navíc za nejrychlejší kolo.
Celkově byl víkend dalším důkazem toho, že se ubíráme správným směrem. V kvalifikaci jsme ztráceli pouhých 25 milisekund na třetí místo, což je nepříjemný rozdíl, o který nám unikne pravděpodobné pódium. To znamená, že před několika týdny jsme nemohli mluvit ani o stupních vítězů. V Montrealu budeme mít oba vozy v nejnovějších aktualizacích s několika dalšími drobnostmi navrch. Budeme dál tvrdě pracovat a doufejme, že lepší výsledky nebudou daleko.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team