Velká cena Maďarska – páteční tréninky – tým Scuderia Ferrari

Scuderia Ferrari měla na Hungaroringu poměrně produktivní den, vzhledem k tomu, že první volný trénink nebyl příliš užitečný kvůli dvěma červeným vlajkám a skutečnosti, že po prvních 20 minutách zasáhl trať déšť. Ve druhé hodině byl Charles celkově nejrychlejší, Carlos byl desátý, což bylo částečně způsobeno provozem, který ho stál nějaký čas.

60 rušných minut

Charles Leclerc a Carlos Sainz odjeli v prvním tréninku jen pár kol na intermediálkách. Charles byl sedmý, zatímco Carlos nezajel čas poté, co se roztočil v zatáčce 3, jediné poškození bylo na předním křídle, což ho stálo asi deset minut času na trati. Velká část práce se proto přenesla do druhé hodiny, která naštěstí probíhala zcela na suchu. Leclerc a Sainz jeli s nízkou spotřebou paliva na středních i měkkých sadách pneumatik a zajeli své nejlepší časy na druhé směs. Charles byl nejrychlejší v 1’17″686, zatímco Carlos zastavil hodiny v 1’18″182. V poslední třetině tréninku se oba soustředili na přípravu, která bude muset být dokončena, zejména v případě Carlose, v zítřejší poslední hodině volného tréninku, která začíná ve 12:30 místního času.

Povinné směsi

Zítřejší kvalifikace bude prvním zavedením nového formátu, ve kterém jezdci musí použít pouze jednu směs pneumatik na trénink: v Q1 bude velký provoz, protože všechny vozy musí jet na tvrdé směsi a pravděpodobně mít dostatek paliva na několik kol; v Q2 musí být použity střední pneumatiky, přičemž nejrychlejší měkké pneumatiky jsou povoleny pouze v Q3. Session začíná v 16 hodin místního času.

Charles Leclerc #16

„Celkově to byl dobrý den, i když je stále obtížné číst o výkonu ostatních týmů, protože každý má ve světle nového formátu jiný program. Udělali jsme vše, co jsme plánovali, a pocit v autě byl docela dobrý, takže uvidíme, co můžeme udělat zítra.“

Carlos Sainz #55

„Byl to zvláštní pátek: FP1 byl ovlivněn deštěm a v FP2 jsme museli pracovat s ohledem na nový formát, který pojedeme tento víkend. Na krátké trati jsem měl docela dost provozu s jezdci s vysokým obsahem paliva, zatímco v dlouhodobém horizontu jsem se cítil o něco lépe, i když jsme nezajeli příliš mnoho kol. Celkově je zde prostor pro zlepšení před zítřkem, takže se do toho pustíme hned.“

 

 FP1

První trénink na Hungaroringu neznamenal mnoho kvůli červeným vlajkám a dešti. Ve skutečnosti se jezdcům podařilo dokončit jen několik kol na pneumatikách Intermediate. Charles Leclerc dokončil 12 kol a zajel sedmý nejrychlejší čas 1’41″142. Carlos Sainz odjel 6 kol, ale  nedostal čas na tabuli, než spustil druhou červenou vlajku. První červená vlajka byla vyvěšena poté, co Sergio Pérez vyjel mimo trať, poškození vozu se omezilo pouze na přední křídlo.

FP 2

Charles Leclerc byl nejrychlejší ve druhém volném tréninku na Grand Prix Maďarska a Carlos byl desátý.

40 kol

Oba piloti čekali několik minut, než opustili garáž na použitých středních sadách pneumatik, Carlos zajel čas 1’19″003 a Charles 1’19″033. Poté přešli na měkkou směs, se kterou Leclerc zajel nejrychlejší čas dne v čase 1’17″696, zatímco Sainz zastavil čas v 1’18″182. Po zbytek tréninku se oba jezdci soustředili na závodní jízdy, stále na měkkých pneumatikách.

Zdroj: Scuderia Ferrari

 

Formule 1 – QATAR AIRWAYS MAGYAR NAGYDÍJ 21.-23.7.2023