„ALTERNATIVNÍ PŘIDĚLOVÁNÍ PNEUMATIK“ přineslo zajímavý pátek v Budapešti
- Smíšené počasí a odlišná strategická rozhodnutí přispěly k zajímavému prvnímu dni na Hungaroringu.
- V FP1 se tým rozhodl začít na středních sadách pneumatik, ale brzy začalo pršet, což omezilo jakoukoli smysluplnou jízdu na suchu.
- Poté, co oba jezdci nasadili pneumatiky Intermediate, George pokračoval v průzkumu podmínek a nakonec dokončil trénink nejrychleji s časem 1:38,795.
- Déšť se uklidnil ve FP2, ale rozptýlená oblačnost udržovala podmínky nižší než obvykle pro tuto roční dobu. Oba piloti vyrazili na stejné střední sadě pneumatik, na které jeli v FP2 a zpočátku se soustředili na tempo na jedno kolo.
- Jak se trať dále zvyšovala a ostatní přecházeli na měkké pneumatiky, tým se nadále soustředil na pochopení střední směsi a dlouhého tempa. Lewis P16 a George P20 tak zůstali v závěru tréninku, protože se vzdali používání měkkých pneumatik.
PILOT
FP1
FP2
Lewis Hamilton
- 3 kola
- Žádný čas
- P20
- Střední, Inter
- 28 kol
- 1:18.746
- P16
- Střední
George Russell
- 13 kol
- 1:38.795
- P1
- Střední, Inter
- 23 kol
- 1:19.175
- P20
- Střední
LEWIS HAMILTON
„Dnes jsme použili pouze jednu sadu suchých směsí pneumatik. S formátem „Alternativní přidělování pneumatik“ méně jezdíme, což není z pohledu pilota ideální. Budeme však mít větší flexibilitu, pokud jde o to, jaké pneumatiky budeme zítra používat v FP3. Auto se dnes necítilo skvěle, ale přes noc budeme pracovat na nastavení a doufejme, že zítra uděláme nějaké zlepšení. Obvykle začínáme s nedostatkem tempa. Prostřednictvím práce, kterou děláme, a změn máme obvykle tendenci najít větší rychlost, jak postupujeme do víkendu. Doufám, že zítra se auto bude cítit lépe.“
GEORGE RUSSELL
„Dnes jsme měli velmi odlišný program než všichni ostatní, používali jsme pouze jednu sadu pneumatik střední směsi. Pro FP2 to znamenalo, že jsme použili použitou střední sadu pneumatik, takže časy na kolo neposkytují skutečnou reprezentaci našeho tempa. Jsem si jistý, že zítra budeme lepší. Soustředíme se jen na to, abychom se zlepšili a víme, že máme tendenci se zlepšovat s postupem víkendu, což je správná cesta. I za tu jednu suchou session jsme se dozvěděli pár zajímavých věcí. Bojujeme s trochou celkové přilnavosti a pneumatiky se necítily, jako by byly ve správném okně jak s nízkým obsahem paliva, tak s vysokým obsahem paliva. Musíme pochopit, proč tomu tak bylo, ale je těžké to posoudit během session. Budeme na tom pracovat přes noc; Určitě to nebyl náš nejlepší den, ale není to poprvé, co jsme to letos řekli. Sobota a neděle bývají lepší, takže se těším na víkend.“
ANDREW SHOVLIN, TECHNICKÝ ŘEDITEL TRATI
„FP1 nebyl příliš užitečný kvůli načasování červené vlajky a následnému příchodu deště. Do druhého tréninku jsme si přinesli lehce použitou sadu středních pneumatik; Udělali jsme nějakou práci na nižší hladině paliva, ale zaměřili jsme se více na dlouhodobý horizont. Většina týmů si dnes vzala druhou sadu pneumatik, což jsme se rozhodli neudělat. To je hlavní důvod, proč v pracovních výkazech nefigurujeme výše. Přínosem bude učení se pro kvalifikaci, kde máme v FP3 dvě nové sady. Je tu spousta práce s vyvážením vozu jak na jedno kolo, tak na dlouhé trati, což je užitečné, protože pole vypadá velmi těsně. Máme také problém s různými směsmi v každém segmentu kvalifikace, což znamená, že kola mimo ně musí být průběžně upravována. Dnes večer přezkoumáme všechny údaje a uvidíme, co můžeme udělat zítra.“
Zdroj: Mercedes AMG-PETRONAS Formula One Team